Μαχητικό αεροσκάφος Su-27 βιντεοσκοπήθηκε να αντιμετωπίζει ένα F-15 καθώς απωθεί το αμερικανικό αεροσκάφος εκτελώντας έναν επικίνδυνο αεροπορικό ελιγμό, ενω και τα δυο μαχητικά αεροσκάφη πετούσαν επικινδύνως κοντά το ένα στο άλλο.

Το 40 δευτερόλεπτων οπτικό απόσπασμα, το οποίο άρχισε να κυκλοφορεί στα ρωσικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης την Πέμπτη, δείχνει αυτό που φαίνεται να ειναι ένα μαχητικό αεροσκάφος F-15 να πετάει κοντά σε ενα ανεπάνδρωτο αεροσκάφος. To μαχητικό αεροσκάφος Su-27 φαίνεται να πλησιάζει το αμερικανικής κατασκευής αεροσκάφος από το πλάι.

Καθώς τα δύο αεροπλάνα πλησιάζουν πολύ κοντά το ένα στο άλλο, το Su-27 κάνει έναν τρομερό ελιγμό, αναγκάζοντας το F-15 να απομακρυνθεί, να πετάξει μακριά από το αεροπλάνο και τελικά να χαθεί από το οπτικό πεδίο.

View this post on Instagram

ОТОШШШШЁЛ!!! Я уже рассказывал, как охраняют наших "больших" наши "маленькие". В большинстве случаев всё сопровождение иностранными истребителями наших воздушных судов проходит в рамках деловой этики и высокого профессионализма. Но иногда случается, что коллеги борзеют и забивают хуец на правила писанные и неписанные. Тогда начинается разговор "без галстуков". Максимально доходчиво и эффективно. Настоящий файтер обязан быть берсеркером, дерущимся без правил за свой двор, район, город и страну. За "большого", которого ему дали под опеку. Он должен быть бесстрашным и отчаянным Воином. Защитником, готовым положить жизнь за други своя. Потому что так надо. Потому что так правильно. Именно таким воином, как на этом видео. Тут вся суть нашего менталитета в 41 секунде. Это видео наглядно показывает, что нашим синегрудым абсолютно похуй страна, количество, качество, цвет кожи, пол, флаг и прочее любого персонажа, если он прихуел. Все получат пизды. Пизды. Получат. Все. Какую бы цену нам ни пришлось за это заплатить. Да, будут жалобы, протесты, ноты, ковры. Возможно, военлёта даже уволят или сольют, если "случай получил слишком большой общественный резонанс", но на видео вы видите настоящего файтера. Истребителя с большей буквы. Воина. Будь таким же! Кто узнал синегрудого на видео, просьба связаться со мной любым способом для получения коньяка и передачи оного герою видео. Всё, что могу пацаны. Снимаю ЗШ. #bomberchronics

A post shared by Ivan Ivanov (@fighter_bomber_) on

Δεν ειναι σαφές πότε και πού βιντεοσκοπήθηκε η φιλονικία.

Σχολιαστές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υποστηρίζουν οτι το F-15 ειχε πλησιάσει πολύ κοντά σε ένα ρωσικό αεροσκάφος που μετέφερε κυβερνητικούς αξιωματούχους.

Απόδοση/Μετάφραση απο το rt.com για την Προέλαση.

About The Author

Παρατηρητής και ιστογράφος θεμάτων αμυντικής τεχνολογίας. Δεσμευμένος με τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις και παθιασμένος με οτιδήποτε στρατιωτικό.

36 Σχόλια

    • Theognostos

      Ηταν η όχι σε διεθνή εναέριο χώρο;

      Οταν τουρκικά μαχητικά κάνουν ‘μαντιναδα’ περνώντας και μπροστά απο Ελληνικό μαχητικό ώστε να του σβήσει η μηχανή η ελικόπτερο ωστε να χασει η ελικα την αεροδυναμική ωση ειναι καλά; Μήπως ο πιλοτος του F-15 δεν είχε την δυνατότητα καταρρίψεως του ρωσικού; Φυσικά και την είχε. Το παιχνίδι θα γίνει ποιό δύσκολο για όλες τις πλευρές και οι ψευτομαγκιες δεν θα υπάρχουν πλέον. Ο κάθε μαχητής θαπρεπει να αναλάβει και να φέρει εις περας την αποστολη του.

      Απάντηση
      • Gunslinger32

        @Theognostos

        Οι γείτονες ως ανατολίτες θα έχουν περισσότερο νταλκά με τους αμανέδες, απο ότι γνωρίζω.

        Στην περίπτωση που περιγράφει το άρθρο δεν είδα όμως το ελιγμό που περιγράφεις απο το ρωσικό αεροσκάφος, έτσι δεν κατάλαβα τον συλλογισμό και την σύγκριση που ανέφερες. Ούτε είδα περίπτωση να διακοπεί η λειτουργεία του κινητήρα στο αμερικανικό αεροσκάφος, απο τον ελιγμό του ρωσικού που παραμείνει πίσω απο το αμερικανικό.

        Όσον αφορά πάντως μια «ανωτερότητα» του αμερικανικού αεροσκάφους/πιλότου απέναντι στο ρωσικό, μπορώ να πω μόνο ότι δεν συνηθίζω να προεξοφλώ εξελήξεις αερομαχίων, επειδή πρόκειται 1ον για καταστάσεις που εξελίσσονται δυναμικά, 2ον επειδή δεν θεωρώ τους πιλότους του Μ. Καντάφη ισάξιους με τους Ρώσους (όσον αφορά την εκπαίδευση) και 3ον επειδή αποφεύγω γενικά να προσεγγίζω το θέμα ικανοτήτων ιπτάμενου προσωπικού με οπαδική σκέψη(δεν παρακολουθούμε αγώνα 🏈 NE Patriots vs L.A RAMS η Machester United vs Real Madrid).

        Έτσι περιοριστικά στο σχολιασμό της φάσης που φαίνεται στο παραπάνω βίντεο που ανέβηκε στο ινσταγκράμ, χωρίς προσωπικές «αξιολογήσεις» για το ποιός υπερτερεί στην παραπάνω περίπτωση (αλλά και γενικά) σε μια αναμέτρηση αμερικανών και Ρώσων.

        Για την ιστορία, στον πόλεμο στην Κορέα πάντως η ονομασία «Mig-alley» απο ότι είναι γνωστό, δεν προήλθε απο έναν θαυμασμό του αντιπάλου απο πλευράς των αμερικανών πιλότων.

        Επειδή λοιπόν δεν είμαι ούτε Ρώσος αλλά ούτε αμερικανός, όποιον και να πάρει η μπόρα σε αυτό το άθλημα έχει για εμένα λίγη σημασία.

  1. Theognostos

    @Gunslinger32

    Η αναφορά σε ‘ζορικη μαντιναδα’ απο τον Ρωσο πιλότο σε παρατηρητή μάλλον δεν φαίνεται σαν αντικειμενική. Όπως και να έχει ο πιλότος του F-15 έκανε το λιγότερο που μπορουσε να κάνει για να αποφύγει την σύγκρουση και αυτο βάσει κανόνων εμπλοκής απο το αρχηγείο του. Ενα αλλο σενάριο μπορουσε να ήταν να μην αλλαξη τροχιά να το γυρίσει προς τον Ρωσο να εκτοξευτη και να τα κανει και τα δύο φιγούρες.

    U.S. EP-3 Intercepted in the Black Sea Nov. 5, 2018
    ▶ Play
    On Nov. 5, 2018, a U.S. EP-3 Aries aircraft flying in international airspace over the Black Sea was intercepted by a Russian SU-27.

    On Nov. 5, 2018, a U.S. EP-3 Aries aircraft flying in international airspace over the Black Sea was intercepted by a Russian SU-27.

    https://www.navytimes.com/video/2018/11/05/us-ep-3-intercepted-in-the-black-sea-nov-5-2018

    Russian fighter jet flies dangerously close to US airplane, Navy says
    By: Geoff Ziezulewicz and Tara Copp   November 5, 2018
    1.5K
    U.S. EP-3 Intercepted in the Black Sea Nov. 5, 2018
    ▶ Play
    On Nov. 5, 2018, a U.S. EP-3 Aries aircraft flying in international airspace over the Black Sea was intercepted by a Russian SU-27.
    A Russian fighter jet flew dangerously close to a U.S. Navy reconnaissance plane on Monday over the Black Sea, the latest incident showcasing simmering tensions in Eastern Europe between Moscow and Washington.

    A Navy EP-3E Aries II reconnaissance aircraft was flying in international airspace when it was intercepted by a Sukhoi Russian Su-27 “Flanker”fighter in an interaction that lasted about 25 minutes, according to a Navy release and interviews with senior officials.

    The Russian jet conducted “a high speed pass directly in front of the mission aircraft, putting at risk the pilots and crew,” according to the written statement from the 6th Fleet emailed to Navy Times.

    “They buzzed us,” added Pentagon spokesman Eric Pahon during a Monday press briefing. “They got a little too close.”

    The Russian pilot then made an additional pass, zipping close to the U.S. plane’s right side before banking away and applying its afterburner, according to a video of the encounter released by the Navy.

    Σίγουρα γίνονται πολλα άλλα περιστατικά τα οποία δεν γνωρίζουμε μεταξυ των δυο γήινων υπερδυνάμεων. Ειχα γνωρίσει άνθρωπο πιλότο των ΗΠΑ επι σοβιετικής ενώσεως (δεν εξηγω σε τι αεροσκάφος και οχι στο Βιετνάμ η την Κορέα) ο οποίος μετά από ένα συμβάν απεφάσισε να τα παρατήσει.

    Κώστας Ηλιάκης: Έγκλημα χωρίς τιμωρία

    Ο σχηματισμός «Αλεπού-370» των δύο ελληνικών F-16 βγήκαν για καταδίωξη τεσσάρων τουρκικών αεροσκαφών, τα οποία είχαν εισβάλει στον εθνικό εναέριο χώρο μας, ξεκινώντας από το αεροδρόμιο της 133 Σμηναρχίας Μάχης στην Κρήτη.

    Όταν συναντήθηκαν οι δύο σχηματισμοί στον αέρα και ξεκίνησε η καταδίωξη τους, ο Κ. Ηλιακής δέχθηκε ξαφνικά επίθεση από το ένα τουρκικό μαχητικό. Ο Τούρκος χειριστής Χαλί Ιμπραήμ Οσκεμπίρ, χτυπώντας με το δεξί φτερό του RF-4 την καλύπτρα του αεροσκάφους του Ηλιάκη, το οδήγησε σε κάθετη και ανεξέλεγκτη πτώση, στέλνοντας τον στον θάνατο.

    Σήμερα υπάρχουν πύραυλοι εξ αποστάσεως και άλλοι θα χρησιμοποιηθούν οι περισσότεροι πρίν γινει σκυλοπαλη. Οπως και στον στρατό ξηράς θα πολεμούν για τον διπλανό συντροφο τους.

    Θα δούμε και πως τα αεροσκάφη αόρατοτητοςτι ρολο θα παίξουν.

    Απάντηση
    • Gunslinger32

      Επειδή δεν είναι επίσης αντικειμενικό να παρουσιάζουμε συνέχεια μια πλευρά ως επιθετική, υπάρχει και μια άλλη οπτική γωνία του συμβάν που είδαμε επάνω. Γενικά πιστεύω όμως ότι δεν προσφέρει στην αντικειμενικότητα (που θίχτηκε) να βγαίνουν απόλυτα συμπεράσματα απο έναν ελιγμό μερικών δευτερολέπτων όπου δεν εμφανίζεται η προϊστορία του συμβάν.

      Είχα υπόψην μου το περιστατικό με τον Ηλιακή, αλλά αυτή ήταν άλλη περίπτωση που νομίζω ότι δεν συγκρίνεται με την παρούσα.

      Αν ισχύει αυτό που έχει αναφερθεί στο παραπάνω άρθρο όπου λέει: «Σχολιαστές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υποστηρίζουν οτι το F-15 ειχε πλησιάσει πολύ κοντά σε ένα ρωσικό αεροσκάφος που μετέφερε κυβερνητικούς αξιωματούχους.»

      Πιστεύω ότι ο αμερικανός πιλότος ήταν φάουλ, αν δεν θέλουμε να κάνουμε τα πράγματα λάστιχο(αν θυμάμαι σωστά, υπήρξε παρόμοιο περιστατικό και σε προηγούμενη περίπτωση με νατοϊκό F-16 που πλησίασε ρωσικό επιβατικό αεροσκάφος), και αν θέλουμε να παραμείνουμε ουδέτεροι παρατηρητές σε ένα παιχνίδι στο οποίο είμαστε ούτως η άλλως θεατές στο πάγκο.

      Αν πιστεύει κανείς ότι οι αμερικάνοι πιλότοι θα ήταν χαλαροί αν πλησίαζαν ρωσικά μαχητικά ένα AF1/2 σε διπλωματική αποστολή(η οποιοδήποτε άλλο αμερικανικό άοπλο αεροσκάφος), νομίζω ότι έχει λάθος εικόνα απο αυτό το μπίζνες με την οπλισμένη συνοδεία αεροσκαφών που μεταφέρουν υψηλά πρόσωπα σε εποχές όπου οι σχέσεις είναι προβληματικές.

      Εάν στην προκειμένη περίπτωση ήταν όντως αυτό που αναφέρθηκε επάνω, η αντίδραση του ρώσου ήταν η πιο ευγενική που μπορούσε να περιμένει ο πιλότος του αμερικανικού μαχητικού , για να τον απομακρύνει απο το άοπλο ρωσικό αεροσκάφος που μετέφερε αξιωματούχους.

      Πιστεύω επιπλέον ότι ο αμερικανός αν ήταν στην θέση του ρώσου πιλότου θα αντιδρούσε με παρόμοιο ελιγμό, μπαίνοντας ανάμεσα στα 2 αεροσκάφη για να απομακρύνει το αντίπαλο μαχητικό απο το άοπλο φιλικό αεροσκάφος, χωρίς να χρησιμοποιήσει όπλα, αλλιώς θα ήταν ακατάλληλος για αυτή την αποστολή συνοδειάς/προστασίας.

      Αυτό που δεν μπορώ πάντως να φανταστώ στην προκειμένη περίπτωση, είναι να μπήκε ο ρώσος πιλότος ανάμεσα στο αμερικανό μαχητικό και σε ένα φιλικό νατοϊκό η αμερικανικό αεροσκάφος.

      Οπότε ποιός είναι ο «παραβάτης» σε αυτή την περίπτωση, ο Ρώσος που(αν ισχύει το σενάριο που αναφέρθηκε επάνω στο άρθρο) εκτέλεσε την αποστολή του απομακρύνοντας έναν παράνομο «επισκέπτη» απο το αεροσκάφος που κλήθηκε να συνοδέψει/προστατέψει, η ο αμερικανός που πλησίασε ένα ξένο/ρωσικό άοπλο αεροσκάφος(για να «εξακριβώσει» τι άραγε, ότι δεν μεταφέρει πυρινκά όπλα, η ότι δεν θα στουκάρει μαζί με τους αξιωματούχους που μετέφερε σε έναν ουρανοξύστη σε αμερικανικό έδαφος(που ήταν μάλλον χιλιάδες μίλια μακρυά απο το σημείο που έγινε αυτή η συνάντηση);

      Πιστεύω ότι με γενικεύσεις του είδους φταίει πάντα η μια πλευρά, δεν μπορεί να υπάρχει ίχνος αντικειμενικότητας σε οποιαδήποτε συζήτηση. Έτσι όλα τα περιστατικά θα ήταν σοφότερο να «αξιολογούνται» ξεχωριστά και χωρίς προκαταλήψεις(η λεγόμενη οπαδική προσέγγιση που ανέφερα επάνω).

      Σε λίγο ίσως να μάθουμε περισσότερα, για να έχουμε πιο σαφή εικόνα για το ποιός συμπεριφέρθηκε λάθος στην περίπτωση.

      Εγκλήματα πολέμου (ακόμα και ακήρυχτου) μπορώ να σου αναφέρω αρκετά σε διάφορα σημεία του πλανήτη, αλλά η δικαιοσύνη φαίνεται να έχει μια πολύ περίεργη αντίληψη όταν εμφανίζεται η προπαγάνδα στην σκηνή. Σε αυτό θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε;

      Απάντηση
      • tsimuha

        Nα συμπληρωσω οτι αν αυτο το εκανε ελληνας , τωρα θα ελεγαν ολα τα «εγκυρα» φορουμ τι μαγκας και τι γ@μιας ηταν ο δικος μας, που εδωσε στον τουρκο την απαντηση που του αρμοζει και οτι ετσι πρεπει να αντιμετωπιζονται τα «μογγολια» και λοιπες π@πα@ριες.
        Οι ιδιοι που τωρα σκουζουν θα ηταν οι πρωτοι που θα πανηγυριζαν.

    • κλείτος ο μέλας

      σύγκρίνεις το συμβάν με του Ηλιάκη?ή οτι συμβαίνει στο αιγαίο δεκαετίες τώρα?
      Κατάρχήν επειδη είπες «σε διεθνή εναέριο χώρο»,το άρθρο δεν αναφέρει κάτι,αν αν πει ο τσιμούχας θα μας διαφωτησει και το θέμα μάλλον έληξε,
      αλλά και αλλίως καλά τον έκανε ,δοκίμασε και τα αντανακλαστικά και τη προσωπικότητα του πιλοτου του f15,αλλά και του κέντρου επιχειρήσεων του, ακόμα και σε διεθνή να ηταν……

      Απάντηση
      • tsimuha

        «The Su-27 of the Russian Aerospace System of the Russian Federation confidently and firmly pushed aside the NATO fighter, which came too close to the government plane of the Russian Federation.»

    • Γ.Μ.

      Άστοχη η οποιαδήποτε σύγκριση με το περιστατικό Ηλιάκη, καθώς σε εκείνη την περίπτωση ο πρωταρχικός σκοπός ήταν η αναγνώριση ειδικού φορτίου του HVA του τουρκικού σχηματισμού (άρα η προσέγγιση ήταν αναπόφευκτη) και εν συνεχεία η αναχαίτισή αυτού. Φυσικά, τουλάχιστον τα ελληνικά αεροσκάφη που ενεπλάκησαν, έφεραν και βλήματα BVR κατά τα προβλεπόμενα.
      Παρεπιπτόντως, ο Ηλιάκης δεν χτυπήθηκε το RF-4E, αλλά από τουρκικό F-16 (το οποίο επίσης κατέπεσε -κάτι που συχνά ξεχνάμε…), όταν ο πιλότος του τελευταίου επιχείρησε με αδέξιο ελιγμό να τον απομακρύνει από το HVA του σχηματισμού του.

      Απάντηση
  2. Gunslinger32

    Η μεγάλη ειρωνία είναι για εμένα, ότι αυτοί οι ελιγμοί για τους οποίους παραπονούνται σήμερα η αμερικάνοι και νατοϊκοί(όπως και για μια «επίμαχη» συμπεριφορά των Ρώσων), είναι η «σχολή» που δίδασκαν οι ίδιοι χρόνια σε έργα όπως ένα Top Gun(όπου αυτοί οι ελιγμοί με τους οποίους «πόζαρε» ένας αμερικανός απέναντι σε έναν Ρώσο(;) πιλότο, είχαν και συνεχίζουν να έχουν αμέτρητους θαυμαστές), ενώ σήμερα που τα συναντούν στην πραγματικότητα(εφόσον προκαλούν) οι ίδιοι στον αέρα, θέλουν να αισθάνονται αδικημένοι, παρουσιάζοντας την άλλη πλευρά ως επιθετική.

    Επιπλέον είναι «εντυπωσιακό» ότι η συμπεριφορά των γειτόνων οι οποία οδήγησε στην απώλεια ιπτάμενων στην ΠΑ όπως έναν Σιαλμά η έναν Ηλιακή, δεν ενδιαφέρει ένα ΝΑΤΟ ούτε τους αμερικανούς(που παραπονιούνται για άλλους, επειδή δεν παίζουν το παιχνίδι όπως το θέλουν οι ΗΠΑ), εφόσον τα υποβαθμίζουν συνέχεια, λέγοντας ότι δεν τους αφορά και ότι «είναι υπόθεση μεταξύ Τουρκίας – Ελλάδας, πνίγοντας έτσι οποιαδήποτε συζήτηση για αυτή την απαράδεκτη (και όπως είδαμε άκρως επικίνδυνη συμπεριφορά) των γειτόνων.
    Με άλλα λόγια, ελεύθερα στην λογική του «ό,τι του φανεί, του Λωλοστεφανή», και όπως συνεφέρει στις ΗΠΑ και στο ΝΑΤΟ.
    Αυτό μόνο με αντικειμενικότητα δεν μπορεί να έχει την παραμικρή σχέση, με προπαγάνδα όμως σίγουρα.

    Εμένα γιατί να με ενδιαφέρει λοιπόν ο καημός των αμερικανών, στους ουρανούς πρώην σοβιετικών χωρών, η επάνω απο την μαύρη θάλασσα;

    Έτσι λέω με την σειρά μου, πρόβλημα τους που αφορά αποκλειστικά ΗΠΑ – Ρωσία, όπως λένε αυτοί για τα ελληνοτουρκικά προβλήματα και την επιθετικότητα των γειτόνων σε ελληνικούς ουρανούς.

    Αν θέλουν λοιπόν να πολεμήσουν ρωσικές αρκούδες 🐻 η κινέζικους δράκους 🐲 η ακόμα και «εξωγήινους η πράσινα πλάσματα απο ξένους πλανήτες 👽» να το πράξουν μόνοι τους, χωρίς να παρασύρουν ολόκληρο πλανήτη σε έναν Γ’ΠΠ για να ικανοποιήσουν τον εγωισμό τους η επειδή έχουν συμφέροντα σε εκείνες τις περιοχές και χοντρή οικονόμα για τις αμυντικές εταιρίες στις ΗΠΑ.

    Απάντηση
  3. Gunslinger32

    Η μεγάλη ειρωνία είναι για εμένα, ότι αυτοί οι ελιγμοί για τους οποίους παραπονούνται σήμερα η αμερικάνοι και νατοϊκοί(οπως και για μια επίμαχη συμπεριφορά των Ρώσων), είναι η «σχολή» που δίδασκαν οι ίδιοι χρόνια σε έργα όπως ένα Top Gun(όπου αυτοί οι ελιγμοί με τους οποίους «πόζαρε» ένας αμερικανός απέναντι σε έναν Ρώσο(;) πιλότο, είχαν και συνεχίζουν να έχουν αμέτρητους θαυμαστές), ενώ σήμερα που τα συναντούν στην πραγματικότητα(εφόσον προκαλούν) οι ίδιοι στον αέρα, θέλουν να αισθάνονται αδικημένοι, παρουσιάζοντας την άλλη πλευρά ως επιθετική.

    Επιπλέον είναι «εντυπωσιακό» ότι η συμπεριφορά των γειτόνων οι οποία οδήγησε στην απώλεια ιπτάμενων στην ΠΑ όπως έναν Σιαλμά η έναν Ηλιακή, δεν ενδιαφέρει ένα ΝΑΤΟ ούτε τους αμερικανούς(που παραπονιούνται για άλλους, επειδή δεν παίζουν το παιχνίδι όπως το θέλουν οι ΗΠΑ), εφόσον τα υποβαθμίζουν συνέχεια, λέγοντας ότι δεν τους αφορά και ότι «είναι υπόθεση μεταξύ Τουρκίας – Ελλάδας», πνίγοντας έτσι οποιαδήποτε συζήτηση για αυτή την απαράδεκτη (και άκρως επικίνδυνη συμπεριφορά) των γειτόνων.
    Με άλλα λόγια, 2 μέτρα και 2 σταθμά ελεύθερα στην λογική του «ό,τι του φανεί, του Λωλοστεφανή», και όπως συνεφέρει στις ΗΠΑ και στο ΝΑΤΟ.
    Αυτό μόνο με αντικειμενικότητα δεν μπορεί να έχει την παραμικρή σχέση, με προπαγάνδα όμως σίγουρα.

    Εμένα γιατί να με ενδιαφέρει λοιπόν ο καημός των αμερικανών, στους ουρανούς πρώην σοβιετικών χωρών η επάνω απο την μαύρη θάλασσα;

    Έτσι λέω με την σειρά μου, πρόβλημα τους που αφορά αποκλειστικά ΗΠΑ – Ρωσία, όπως λένε αυτοί για τα ελληνοτουρκικά προβλήματα και την επιθετικότητα των γειτόνων σε ελληνικούς ουρανούς.

    Αν θέλουν λοιπόν να πολεμήσουν ρωσικές αρκούδες 🐻 η κινεζικούς δράκους 🐲 και πράσινα εξωγήινα πλάσματα 👽 απο άλλους πλανήτες, να το πράξουν μόνοι τους, χωρίς να παρασύρουν ολόκληρο πλανήτη σε έναν Γ’ΠΠ για να ικανοποιήσουν τον εγωισμό τους η επειδή έχουν συμφέροντα σε εκείνες τις περιοχές, η για να τα οικονομάνε οι εταιρίες αμυντικών συστημάτων στις ΗΠΑ.

    Απάντηση
    • Theognostos

      @Gunslinger32

      Καλη δουλειά βρηκες τα βιντεάκια.

      Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξυ ‘ανεπανδρωτου’ και ‘πολιτικου’ αεροσκάφους με Ρώσους κυβερνητικούς αξιωματούχους. Στο άρθρο η έκφραση είναι «δείχνει αυτό που φαίνεται να ειναι ένα μαχητικό αεροσκάφος F-15 να πετάει κοντά σε ενα ανεπάνδρωτο αεροσκάφος.»

      Οχι πολιτικο με ρώσους αξιωματούχους.

      Και ο Tsimuha εδωσε και την άλλη γραπτή πτυχή.

      Δεν φαίνεται καλά το ‘πολιτικό’ ‘ανεπανδρωτο’….

      Ως γνωστόν: ‘ Τουρκικά μαχητικά παρενόχλησαν το ελικόπτερο που μετέφερε τον αρχηγό ΓΕΣ’

      ‘ Το ελικόπτερο που μετέφερε τον αρχηγό ΓΕΣ, μαζί με 16 ανώτερους και ανώτατους αξιωματικούς του Στρατού Ξηράς, μεταξύ αυτών και τον Διοικητή της ΑΣΔΕΝ, παρενοχλήθηκε δύο φορές σήμερα από τους Τούρκους.’

      Εστω οτι κρατήθηκαν κατα άλλους γυρω στα δυο χιλιάδες πόδια αποσταση οι Τούρκοι αυτό ουσιαστικά είναι μια μηδαμινή απόσταση για τα μαχητικά αεροσκάφη.

      Συμφωνώ οτι η επιθετικότητα είναι λαθος πολιτική αλλά και η μη προάσπιση των ζωτικών συμφερόντων ενος κράτους κάκιστη.

      Συμφωνώ οτι η διπροσωπια είναι πάγια πολιτικη όλων των κυβερνήσεων μεγαλων δυναμεων και οργανισμών όμως η ασθένεια έχει επηρεάσει και μικρα κράτη οπου οι πολιτικοί ψεύδονται στους πληθυσμούς που τους ψήφισαν. (Πάγια πολιτική όλων)

      Θεωρώ κάθε επιθετική ενέργεια έναντι των Ελλήνων και την αναγκαστικη πλέον αναγνώριση και αναχαίτιση (στην προκειμενη περίπτωση αναφέρθηκε ο Ηλιακης ) ως παράδειγμα για το πόσο γρήγορα μπορούν να αλλαξουν οι καταστάσεις.

      Δεν ανησυχώ ο Τομ θα σωσει την κατάσταση 😉

      Όσο για το ότι εαν εμπλακούν οι υπερδυνάμεις δεν θα μείνει μεταξυ τους μόνον αυτό ειναι αναπόφευκτο. Δεν υπαρχει περίπτωση να εμπλακη η Ρωσία με τις ΗΠΑ ΝΑΤΟ και να αφεθει η Κίνα η Ινδία Πακιστάν Αυστραλία κ.ο.κ ως υπερδύναμη…

      Προς το παρών σήμερα τα πνεύματα θα εκτονωθούν (?) με μπύρες βλέποντας το Σούπερ Μπολ.

      Απάντηση
      • Gunslinger32

        Να υποθέσω ότι οι αμερικάνοι θα δεχόταν χωρίς αντίρρηση να πλησιάσει ένα ρωσικό η κινεζικό Su-27 ένα Χ-47Β(η ένα άλλο αμερικανικό μοντέλο UCAV) σε φάση αξιολόγησης σε ένα Pax River;

        Η πως θα έπρεπε να ερμηνεύσω αυτό το επιχείρημα, και τι θα άλλαζε αν ήταν ένα ρωσικό ΜΕΑ στην θέση ενός επιβατικού αεροσκάφους;

      • Gunslinger32

        Να παρατηρήσω επιπλέον, ότι για να δεχτούμε το σενάριο με το ΜΕΑ θα ήταν σημαντικό να γνωρίζουμε ποιός έβγαλε το βίντεο απο την γωνία που εμφανίζεται, αν ήταν ένα ΜΕΑ δίπλα αντί για το πάλι «επίμαχο πολιτικό.
        Επειδή απο το ΜΕΑ δεν νομίζω να είναι η καταγραφή που δείχνει τα μαχητικά.

  4. Theognostos

    @Gunslinger32

    Η διαφορά είναι η Ανθρωπινη ζωη. Πάντοτε η ανθρώπινη ζωή είναι υπερανω καθε και οποισδηποτε τεχνολογίας.

    Εαν το UAV είναι σε διεθνή χώρο τότε εφόσον ακολουθούνται και οι νομικοί διεθνείς κανόνες ωστε να μην υπάρξει κίνδυνος στην διεθνή αεροπλοια σε αλλα συστηματα ακομη και πολιτικής φυσεως τα οποια ισως ιπτάμενα στην ευρυτερη περιοχή τοτε νομικά δεν στεκεται μια επιθετικη ενέργεια σε αεροσκαφος το οποίο πλησιαζει να εξετασει παρει φωτογραφίες κτλ κτλ…εφοσον το αεροσκάφος η το αντιπαλο UAV δεν κανει επιθετικη ενέργεια.

    Κατα τον ίδιο τρόπο Ρωσικά αεροσκάφη περνούν πολυ κοντά σε στόλο ολόκληρο των ΗΠΑ και ΝΑΤΟΪΚΑ αεροσκάφη πολυ κοντά σε Ρωσικους στολισκους εφοσον παλι ολα γινονται σε διεθνη χώρο και χωρίς να θέσουν σε κίνδυνο τα πληρώματα.

    Τώρα να υποθεσω ότι ενα τουρκικό μπαιρακταρ πεταει σε διεθνή χώρο καπου στην Μεσόγειο το πλησιάζει ενα Ελληνικό F-16 θα πρεπει ενα Τουρκικό να διακινδυνεύσει την ζωή Έλληνος πιλότου και την ιδια την δικη του ζωή; Η απαντηση όχι.

    Και κάτι σχετικό με τεχνολογία. Οταν ήμουν στο Board of Directors for NASA SATS SE Lab program αρκετά χρονια πρίν υφίστατο η τεχνολογία βασει της οποίας το αυτόνομο σύστημα γνωρίζει τι έρχεται πλησιάζει τον ζωτικό εναεριο χωρο του και απο μονο του λαμβάνει αποφάσεις ώστε να κάνει ελιγμούς προς αποφυγήν συγκρούσεως. Αρα κατ’ εμε αυτη η τεχνολογία θα επρεπε να υπαρχει στα αυτόνομα συστήματα. Επίσης αυτη η τεχνολογία προωθείται πλέον και σε αυτοκίνητα.

    Να είσαι καλά

    Απάντηση
  5. mcair

    Vladimir Vysotsky – The Ballad Of Fighting | «Баллада о борьбе»
    George Tokarev. Translation, 2001
    Edited by Robert Titterton

    Βλάντιμιρ Βισότσκι

    Αφιέρωμα για τον Ρώσο βάρδο Βλαντίμιρ Βισότσκι | Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2016 (βίντεο: Παντελής Σαββίδης).

    Απάντηση
  6. Gunslinger32

    Ευχαριστώ, αντεύχομαι Theognostos.
    Συμφωνώ απόλυτα ότι η προστασία ανθρώπινης ζωής πρέπει να έχει προτεραιότητα.
    Όπως γνωρίζεις όμως ο ίδιος, εκεί που παίζονται μεγάλα συμφέροντα και γεωπολιτικά παιχνίδια προηγούνται συχνά τα συμφέροντα, φυσικά αυτό έχει συνέπειες (ακόμα και για αθώους) όπως είδαμε στην περίπτωση του Μαλαισιανού Μπόινγκ στην Ουκρανία.

    Αυτό που μέχρι στιγμής παραμένει αναπάντητο, είναι ποιός έβγαλε το βίντεο της εμπλοκής των 2 μαχητικών εάν απο δίπλα πετούσε όντως ένα ρωσικό ΜΕΑ αυτό που πλησίασε ο αμερικανός πιλότος(προκαλώντας την αντίδραση του ρώσου).

    Στις παρακάτω αναφορές που παραθέτω για παρόμοιες περιπτώσεις, φαίνεται να γίνεται ένα παιχνίδι των λέξεων απο μέσα ενημέρωσης σε Αγγλία και ΗΠΑ, που δεν είναι όμως εύκολο να (αποκωδικοποιήσει) αντιληφθεί ένας ανυποψίαστος αναγνώστης.

    Συγκεκριμένα εννοώ τα σημεία όπου στον ΕΕΧ(που είναι το σημαντικό), προσθέτουν ένα ‘near UK aispacé, ´area of interest´ όπως και ένα Air Defence identification Zone(ADIZ για την περίπτωση στην Αλάσκα), νομίζοντας ότι νομιμοποιούν έτσι μια (στην ουσία παράνομη) επέκταση του επίσημου ΕΕΧ στα 200 μίλια, ονομάζοντας αυτών ‘χώρο ευθύνης’.
    Μέχρι εδώ θα μπορούσα να πω εντάξει είναι η ‘αυλή’ τους και παίζουν μπάλα εκείνοι, αυτό δεν είναι όμως μονοπώλειο ούτε μονόδρομος, και ισχύει και για την ’αυλή’ των Ρώσων, εφόσον όλοι είναι ισάξια σταθερά μέλη στο συμβούλιο ασφαλείας, και επομένως έχουν τα ίδια δικαιώματα στις περιοχές που θεωρούν ότι είναι ενδιαφέροντες για αυτούς. Έτσι στην συγκεκριμένη περιοχή, νομίζω ότι θα πρέπει να δεχτούν τα ίδια που απαιτούν για τις περιοχές που θεωρούν δικά τους ‘γήπεδα’(η playground αν θέλεις έτσι), άσχετα αν τους αρέσει.
    Μπορούν έτσι να παραμυθιάζουν αρκετούς, αλλά δεν μπορούν να τους παραμυθιάζουν όλους.

    Αν (η όταν) οι γείτονες μας παίζουν το ίδιο χαρτί με τον ‘χώρο ενδιαφέροντος’ η μια «τουρκική ADIZ» επάνω απο το Αιγαίο, δεν μπορούμε να το απορρίπτουμε και να μας παίρνουν στα σοβαρά οι άλλοι, όταν λέμε ότι στους Άγγλους είναι εντάξει, επειδή οι γείτονες στην συνέχεια απλά λένε ότι στους Άγγλους το εγκρίνουμε (στα πλαίσια των υποχρεώσεων μας απέναντι στο ΝΑΤΟ), οπότε το «δικαιούνται και αυτοί» αυτή η στάση μας είναι όμως ένα δίκοπο μαχαίρι, που συχνά υποτιμάται απο αρκετούς. Όλη αυτή η υπόθεση αφήνει την εντύπωση, ότι όσοι παίζουν στην αυλή τους όταν έχουν τα μέσα να το πράξουν θέτουν και τους κανόνες, για τους «επισκέπτες», είναι το λεγόμενο Home advantage(που λένε και στους ομαδικούς αγώνες).

    Ασφαλώς δεν θεωρώ απαραίτητο η σωστό να υπερβάλουν, αλλά αυτό συμβαίνει συχνά και στο σπόρ όπου υπάρχει και φανατισμός(πόσο μάλλον στα εθνικά συμφέροντα, που είναι πιο χοντρό παιχνίδι και συνεπώς αναπόφευκτο) οπότε μια ο ένας μια ο άλλος θα δίνουν και θα παίρνουν.
    Άσχετα με τα επικοινωνιακά και την προπαγάνδα, όπου όλοι θέλουν να παρουσιάζονται σωστοί, για να επιρεάσουν αντιλήψεις/γνώμες ανυποψίαστων.
    Για να έχεις αποτροπή θα πρέπει να «εντυπωσιάσεις» τον αντίπαλο, αλλιώς δεν πρόκειται να σε πάρει στα σοβαρά, αυτό,παρατηρούμε στην Ελλάδα(αν και είναι θέμα πολιτικών, που δεν εξαρτάτε απο τις ικανότητες των πιλότων της ΠΑ, εφόσον υπάρχουν σαφές εντολές απο την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία).

    Υ.Γ.

    Οι Patriots εχθές έγραψαν ιστορία, ισοφαρίζοντας με το ιστορικό ρεκόρ των Pittsburgh Steelers στο Supeball. Ωραίος αγώνας αλλά μόνο ένα touchdown και 2 field goals, ο περσινός που είδα (αν δεν μπερδεύτηκα) είχε περισσότερο αγωνία με overtime και έκπληξη στο αποτέλεσμα εναντίον των Atlanta Falcons. Man of the Match στον φετινό, ο απίστευτος Julian Edelman(πέρσι ήταν ο Tom Brady με τις ωραίες πάσες). 🥁🎺 🏆 🙂

    UK jets intercept Russian bombers near UK airspace

    The Russian Blackjack planes were not talking to air traffic control, and came within 35 miles (56km) of UK airspace at the closest point, the Ministry of Defence said.
    It comes at a time of heightened tension between the West and Russia, with three similar incidents occurring in the past year.

    https://www.bbc.com/news/av/uk-42697065/uk-jets-intercept-russian-bombers-near-uk-airspace

    RAF intercepts Russian bombers near UK ‘area of interest’

    Two Russian Blackjack bombers were intercepted by the RAF over the North Sea as they were approaching a UK «area of interest», the RAF has confirmed.
    Two RAF Typhoon fighter jets were scrambled from RAF Lossiemouth in Scotland on Monday morning.
    An RAF spokesman said a «variety of friendly nation fighters» initially monitored the Russian aircraft, before the RAF moved to intercept them.
    The Russian aircraft did not enter sovereign UK airspace, he said.
    Defence Secretary Gavin Williamson said the threats facing the UK were «intensifying».
    He said: «We will not hesitate in defending our skies from acts of aggression.»
    He said the RAF tracked the Russian aircraft «every step of the way» and would continue to police UK and international airspace.
    Two Belgian F-16s were also scrambled in the same incident, Belgian media reported.

    The RAF spokesman said: «We can confirm that Quick Reaction Alert Typhoon aircraft from RAF Lossiemouth scrambled to monitor two Blackjack bombers approaching the UK area of interest.
    «The Russian aircraft were initially monitored by a variety of friendly nation fighters and subsequently intercepted by the RAF in the North Sea. At no point did the Russian aircraft enter sovereign UK airspace.»
    It comes at a time of heightened tension between the West and Russia, and it is not unusual for Russian bombers to probe the airspace of Nato countries.
    Last September, two RAF fighter jets were sent to head off Russian military planes on course for Scotland.
    And in May, two Typhoons were scrambled from Lossiemouth after two Russian planes entered UK airspace.
    The RAF also sent aircraft to monitor two Russian Tupolev Tu-160 Blackjack bombers, which passed near UK airspace in February.
    The RAF is on standby to intercept any unidentified military or civilian aircraft around UK airspace.

    U.S. jets intercept pair of Russian bombers off Alaskan coast

    By Alex Horton May 12, 2018
    Two Russian long-range bombers were intercepted off the coast of Alaska by a pair of F-22 Raptor fighter jets on Friday, the military said.

    The Tu-95 bombers were flying in the Air Defense Identification Zone in the Bering Sea north of the Aleutian Islands, where they were visually identified and shadowed by the U.S. jets at 10 a.m., said Navy Capt. Scott Miller, a North American Aerospace Defense Command spokesman.

    The bombers did not enter North American sovereign airspace, he said in a statement. Miller declined to say how close the bombers came to U.S. land. Fox News reported they flew as close as 55 miles off Alaska’s west coast.

    Friday’s encounter was the first of its kind in just more than a year, Miller said. A similar incident occurred off Alaskan waters in April 2017 in what U.S. officials have described as routine if not tense encounters between adversarial aircraft where territorial lines meet.

    The identification zone extends about 200 miles off the Alaskan coast and is mostly international airspace, Miller said, though Russian military activity will often prompt an in-kind response for U.S. warplanes. Intercepts in the zone occurred about 60 times from 2007 to 2017, the New York Times reported last year.

    Miller said the Russian bombers, decades-old aircraft classified by NATO as the “Bear,” were flying in accordance with international norms. The aircraft are capable of carrying nuclear bombs, but it unclear what weapons they had on board, if any.

    A Russian Defense Ministry statement released Friday diverged from the U.S. military account. They said the bombers were escorted by fighter jets and a reconnaissance jet that also acts as an anti-submarine platform.

    Miller said that was not true.

    “This was a safe intercept, which did not include a Russian recon plane, and no Russian fighters were present,” he told The Washington Post on Saturday.

    It was not clear if the Russian air operation was an opportunity for real-world training or if it was in response to U.S. and NATO military operations elsewhere. Last week, Russia scrambled jets four times in response to foreign reconnaissance flights near its border, the Russian news service Interfax reported.

    Aircraft intercepts, flybys and shadowings have escalated in recent years after Russian military activity and occupation in Crimea and parts of eastern Ukraine beginning in 2014.

    Earlier this month, a Russian Sukhoi Su-27 fighter jet flew within 20 feet of a U.S. P-8 surveillance aircraft over the Baltic Sea — a minuscule distance considering the aircraft move at hundreds of miles an hour — in an incident the U.S. military called safe but unprofessional.

    Friday’s incident was relatively routine, but more aggressive maneuvers have worried defense officials and diplomats who said the encounters may eventually cause collisions or miscalculations that lead to a shoot-down.

    A report issued in 2014 by the European Leadership Network, a London-based think tank, documented almost 40 incidents that together “add up to a highly disturbing picture of violations of national airspace, emergency scrambles, narrowly avoided midair collisions, close encounters at sea, simulated attack runs, and other dangerous actions happening on a regular basis over a very wide geographical area,” according to the report. The report was compiled only for 2014 and not for the subsequent years.

    Rick Noack contributed to this report.

    https://www.washingtonpost.com/news/checkpoint/wp/2018/05/12/u-s-jets-intercept-pair-of-russian-bombers-off-alaskan-coast/?noredirect=on&utm_term=.683ac0af552d

    Απάντηση
  7. Δημήτρης

    Πάντως εξαιρετικό το καμουφλαζ του ρωσσικού! Κάποια στιγμή γίνεται πραγματικά αόρατο, ενω το F15 φαίνεται σαν τη μύγα στο γάλα!

    Απάντηση
  8. tsimuha

    Στις 26 Φεβρουαριου 1999 η captain Tolasso της πολεμικης αεροποριας της Αιθιοπιας κατερριψε (πετωντας με ενα SU-27) ενα MIG-29 της αεροποριας της Ερυθραιας.

    View post on imgur.com

    Απάντηση
  9. tsimuha

    From tsimuha to GIDIA & PAVLIDIS (Κing GIDI)

    https://www.gov.uk/government/news/raf-typhoons-scrambled-to-intercept-russian-transport-aircraft

    Σε προκλητικη αναχαιτιση αεροσκαφους Typhoon της RAF προεβηκε ρωσικο μεταγωγικο AN-24 επανω απο τη Βαλτικη.
    To ρωσικο μεταγωγικο παραβιαζοντας ολους τους κανονες ναυσιπλοΐας εκανε παρατολμους ελιγμους και πλησιασε επικινδυνα το μαχητικο της RAF.
    Χαρη στην ψυχραιμια του αγγλου πιλοτου δεν θρηνησαμε θυματα.

    View post on imgur.com

    View post on imgur.com

    View post on imgur.com

    Απάντηση
    • tsimuha

      Eιδες τα μεγαλα πνευματα συναντιουνται.
      Να δουμε σε ποσο χρονο θα το βαλουν τα GIDIA

      Mαλιστα στο GIDIA Point αναφερουν «ρωσικα αεροπλανα » μπλα μπλα παπαριες, και να φωτο με καμια δεκαρια ρωσικα αεροπλανα (τοσο μ@λακες ειναι ), ταχα μου ηταν πολλα τα ρωσικα αεροπλανα που παρενοχλησαν το ειρηνικο F-18 που πλησιασε το αεροπλανο του υπουργου.
      Βεβαια αν ρωσικο μαχητικο πλησιαζε το αεροπλανο του υπουργου αμυνας των ΗΠΑ οι ιδιοι μ@λακες θα εγραφαν κατεβατα για την προκλητικοτητα των ρωσων.
      Η συνοδεια του υπουργου ηταν ολο και ολο δυο SU-27, εκ των οποιων το ενα εδιωξε σε αποσταλη ασφαλειας τον ισπανο.

      «το πολυ το τακα τακα κανει το GIDI μ@λακα» λεει το γνωστο ασμα.

      Απάντηση
      • kakaouskia

        Καλησπέρα

        Έγω παραμένω με την απορία σχετικά του πόση υπομονή έχουν οι Ρώσοι.
        Προβλέπω να έρχεται η μέρα του «Αϊ στο διάολο» και τότε θα τρέχουν αρκετοί και δεν θα φθάνουν.

        Α, και για τους λάτρεις της Ιστορίας: Η Ρωσική εταιρεία StarMedia που βγάζει ιστορικές και άλλες παραγωγές / ντοκυμαντέρ έχει στο κανάλι της στο youtube ολόκληρες ιστορικές σειρές με αγγλικούς υποτίτλους:

        Το κανάλι:
        https://www.youtube.com/channel/UCuSx-lf2ft7hPceGVNHybOw

        Σειρά με θέμα το Δεύτερο Παγκόσμιο:

  10. tsimuha

    «From tsimuha to GIDIA & PAVLIDIS (Κing GIDI)”
    Στανη “O ΦΑΙΔΩΝ” μονο σε εμας θα βρειτε τα εξαιρετικα GIDIA ρατσας PAVLIDIS, τιμαι φιλικαι”\

    ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ

    TΡΕΞΤΕ GIDIA TΡEΞTE.

    Που πας ρε καραμητρο

    Απάντηση
    • Gunslinger32

      Με ένα ατρακτίδιο σκόπευσης στο κεντρικό σημείο ανάρτησης, ενώ εκτελεί αποστολή CAP/AP φορτωμένο με 2+2 πυραύλους IRIS-T/Amraam, εμφανίζει ένα ενδιαφέρον μίγμα.

      Πάντως όταν υπάρχει θέληση, μια χαρά πιστοποιείται ένας ευρωπαικός πύραυλος και στα F-18 Hornet(Legacy) των ισπανών.

      Απάντηση
  11. tsimuha

    Αφιερωμενο στα GIDIA του GIDIA Point

    Tα ρωσικα αεροπλανα ηταν τα εξης δυο , ενα Су-35С ( красный 56 ) και ενα Су-27П (красный 03) .

    Kαι βεβαια για αλλη μια φορα σαν γνησιες π@υτανιτσες αλλαξαν την φωτο και εβαλαν τωρα δυο αεροπλανα.
    Μυαλα 15χρονου, να τους χαιρονται.

    Επομενως το GIDIA Point θα αλλαξει και θα μπαινει απο εδω και περα το GIDIA poutanistan Point.

    Απάντηση

ΔΕΝ επιτρέπονται απαξιωτικοί και υβριστικοί χαρακτηρισμοί εναντίον στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του ιστοτόπου. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές. Οι απόψεις που εκφράζονται δεν αντιπροσωπεύουν εκείνες της "Προέλασης" και δεν πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: