του Ιωάννη Σ. Θεοδωράτου

Ο Αίσωπος σε έναν από τους διάσημους μύθους του περιέγραψε τον ψεύτη βοσκό που προσποιείτο ότι το κοπάδι του δεχόταν επίθεση από λύκους, με σκοπό να διασκεδάσει με την αγωνία των ανθρώπων του χωριού του. Κάποια στιγμή όταν εμφανίστηκε ο λύκος στην πραγματικότητα και κάλεσε για βοήθεια, ουδείς πίστεψε ότι επρόκειτο για την πραγματική απειλή. Θα προσπαθήσουμε τη αδεία του Αισώπου να επαναδιατυπώσουμε τον μύθο βασιζόμενοι σε σύγχρονα δεδομένα και εκτιμήσεις. Οποιαδήποτε ομοιότητα με κυβερνήσεις και αρμοδίους δεν είναι συμπτωματική.

Η ελληνική κοινή γνώμη ιδιαιτέρως από το 1974 και μετά ζει συνεχώς με την δαμόκλειο σπάθη της τουρκικής απειλής να επικρέμεται άνωθέν της. Επί 42 συνεχώς έτη τα ελληνικά ΜΜΕ και όπως αυτά μετεξελίχθηκαν (εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα, τηλεοράσεις, στη συνέχεια διαδικτυακοί ιστοχώροι και εσχάτως τα κοινωνικά δίκτυα facebook, twitter) επιζητούν να «κερδίσουν» αναγνώστες και να προκαλέσουν το ενδιαφέρον του κοινού δημοσιεύοντας από καιρού εις καιρόν – συνήθως πριν από κάθε θερινή περίοδο – άρθρα, αναλύσεις, μελέτες, αναφορικά με επικείμενη ένταση, η οποία αναμένεται να συμβεί στο Αιγαίο εκ μέρους της Τουρκίας.

Πληροφορίες περί επικείμενης τουρκικής δράσης, σχολιασμός δηλώσεων Τούρκων πολιτικών και στρατιωτικών, ειδήσεις και άρθρα από επίσημες και ημιεπίσημες πηγές, και εικόνες και video από τις τουρκικές ασκήσεις, όλα αυτά έχουν μετατρέψει ανοικειωθελώς τα ελληνικά ΜΜΕ σε βραχίονα της τουρκικής προπαγάνδας, με αξιοσημείωτη επιτυχία. Ορισμένες φορές κάποια ΜΜΕ ξεπερνούν τα όρια και παρουσιάζουν με απαράδεκτο έως μυθώδη τρόπο την κατάσταση, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο το στοιχείο του πανικού προκειμένου να συγκεντρώσουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον, περισσότερα κλικ.

Έτσι αποκτήσαμε την εξαιρετικά επισφαλή συνήθεια εθισμού στην «ειδησεογραφία του θερμού επεισοδίου», αν και τις περισσότερες φορές ο τουρκικός λύκος παρέμενε γκρίζος και σκοτεινός στην άλλη άκρη του Αιγαίου και του Έβρου. Η διενέργεια ψυχολογικών επιχειρήσεων από την περίοδο της ειρήνης με στόχο την ελληνική κοινή γνώμη, απεδείχθη ιδιαιτέρως επιτυχής, καθώς η εικόνα που προέβαλλαν ήταν άλλοτε υπερβολικώς μεγεθυμένη και σε κάποιες άλλες περιστάσεις λάμβανε την μορφή που σχεδίαζαν τα αρμόδια γραφεία της ΜΙΤ και των Ενόπλων Δυνάμεων.

Καθ’ όλη την ταραγμένη περίοδο των ελληνοτουρκικών σχέσεων η Άγκυρα λειτουργούσε βάσει σχεδίου, τις πτυχές του οποίου αναδείκνυε μεθοδικώς, εστιάζοντας κυρίως στις βλέψεις της στο Αιγαίο. Η πολιτική της επικέντρωσε και στόχευσε με τα αναθεωρητικά βέλη στην υφαλοκρηπίδα, στην άρνηση αποδοχής του εύρους του ελληνικού εναερίου χώρου, στην παρεμπόδιση γεωτρήσεων, στην αναγνώριση της μουσουλμανικής μειονότητας ως τουρκικής, στην αμφισβήτηση του δικαιώματος ανακηρύξεως ΑΟΖ, στην αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας σε νησιά και του δικαιώματος έρευνας και διασώσεως ανατολικώς του 25ου Μεσημβρινού.

Στο πλαίσιο αυτών δημιουργούσε και συντηρούσε κρίσεις και εντάσεις, οι οποίες διέπονταν από την αρχή της μεθοδευμένης προκλήσεως θερμού επεισοδίου και της συντηρήσεως του «φοβικού συνδρόμου» στοχεύοντας το μαλακό υπογάστριο της εθνικής άμυνας, στην ευπάθεια, την μαλθακότητα και στον συβαριτισμό της ελληνικής κοινής γνώμης. Αρχής γενομένης από το 1974 οφείλουμε και πρέπει να θυμόμαστε την κρίση του Αυγούστου 1976 με το «Χόρα», την κρίση του Μαρτίου το 1987 με το «Σισμίκ» (το πρώην «Χόρα»), την ψήφιση από την τουρκική Εθνοσυνέλευση τον Ιούνιο του 1995 του νόμου για το casus belli, την κρίση των Ιμίων τον Ιανουάριο του 1996 και την Συμφωνία στη Μαδρίτη τον Ιούλιο του 1998. Από τις προαναφερόμενες περιπτώσεις οι δύο (1987, 1996) οδήγησαν σε σοβαρή κλιμάκωση προκειμένου να αντιμετωπισθεί η τουρκική αναθεωρητική πολιτική.

Ο «λύκος» πραγματοποίησε την εμφάνισή του στα Ίμια (μετά από 22 έτη επιφυλακής) και παρότι δεν ήλθε για τα πρόβατα του κοπαδιού, αρκέστηκε να δείξει τα δόντια του, επιτυγχάνοντας να τρομοκρατήσει. Το λάθος της «ποιμενικής» Ελλάδας ήταν ότι τον άφησε να το πράξει χωρίς να τον τιμωρήσει, παρότι μπορούσε και μάλιστα με ικανή ισχύ.

Τις τέσσερις αυτές δεκαετίες η Τουρκία χρησιμοποίησε τις Ένοπλες Δυνάμεις της ευθέως ως εργαλείο ασκήσεως εξωτερικής πολιτικής και συγκεκριμένως:

  • Την THK (Turk Hava Kuvvetleri) Τουρκική Αεροπορία για να πραγματοποιεί παραβιάσεις, παραβάσεις και εμπλοκές με τα ελληνικά μαχητικά, να πραγματοποιεί υπερπτήσεις και να ελέγχει το εθνικό σύστημα αεραμύνης,
  • το TDK (Turk Deniz Kuvvetleri) Τουρκικό Ναυτικό να πραγματοποιεί «αβλαβείς διελεύσεις», ελέγχοντας τα αντανακλαστικά του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) και εν γένει του συστήματος επιτηρήσεως και
  • την Sahil Guvenlik (Τουρκική Ακτοφυλακή) της Διοικήσεως Ασφαλείας Ακτών να δημιουργεί επεισόδια πέριξ αμφισβητουμένων από την Τουρκία περιοχών κατά της εθνικής κυριαρχίας αλλά και Ελλήνων πολιτών.

Πριν από την έναρξη της κρίσεως στη Συρία η Τουρκία πρόσθεσε ακόμη ένα βέλος στη φαρέτρα της, αυτό της λαθρομετανάστευσης και της προώθησης προσφύγων που βρίσκονταν στην επικράτειά της στην συντριπτική τους πλειοψηφία μουσουλμανικής καταγωγής. Η απειλή εμφανίσεως του λύκου με στόχο το κοπάδι συντηρείτο με επιτυχία.

Από το καλοκαίρι της αφυπνίσεως (1974) μέχρι τον χειμώνα της καταρρακώσεως του ηθικού και της αναζωπυρώσεως της απειλής (1996) η ελληνική πολιτεία αντιμετώπιζε την αναθεωρητική πολιτική βασιζόμενη σε εκτιμήσεις περί εσωτερικής αντιπαλότητας μεταξύ πολιτικών και στρατιωτικών, σαφώς επηρεασμένη και εθελοτυφλούσα από την εμπειρία της επταετίας (1967-74). Από το 1997 έως και το 2002, χρονιά ανόδου στην εξουσία του ισλαμιστικού κόμματος του Ερντογάν, η Ελλάδα έδειχνε να προσπαθεί απελπισμένα να βρει τρόπο κατευνασμού της Άγκυρας.

Ένα μικρό παράθυρο που αξιοποίησε το 1999 λόγω των σεισμών («διπλωματία των σεισμών») δεν απέδωσε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Σήμερα 14 έτη μετά από την επίσης εσφαλμένως αναμενόμενη αυγή κάποιας νέας εποχής στα ελληνοτουρκικά – λόγω Ερντογάν! – η Αθήνα βρίσκεται κυριολεκτικώς με την πλάτη στον τοίχο, καθώς η οικονομική και κοινωνική κρίση που μαστίζει την χώρα έχει επιφέρει δυσμενή αποτελέσματα και στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Η τουρκική αναθεωρητική στρατηγική μέσα σε 15 μόλις ημέρες του Μαΐου εκτόξευσε – για πρώτη φορά τόσο εντόνως και μαζικώς – όλα τα βέλη της επιθετικής της πολιτικής έναντι της χώρας μας σε μια συγκυρία κατά την οποία η ελληνική κοινή γνώμη είναι πολυδιασπασμένη και εμφορείται από πνεύμα αδιαφορίας, εγκαταλείψεως και αδρανείας, παρουσιάζοντας έντονα συμπτώματα πολιτικής καταθλίψεως. Συγκεκριμένως επίσημες τουρκικές πηγές έθεσαν επί τάπητος επτά σημαντικά ζητήματα:

  • Αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας σε 152 νησιά και νησίδες.
  • Αμφισβήτηση της υφαλοκρηπίδος και της ΑΟΖ (Ελλάδος και Κύπρου) μέσω καταθέσεως σχετικού υπομνήματος στον ΟΗΕ.
  • Αποστρατιωτικοποίηση των νησιών του Αιγαίου.
  • Αμφισβήτηση του δικαιώματος ερεύνης και διασώσεως ανατολικώς του 25ου Μεσημβρινού.
  • Απαίτηση αναγνωρίσεως της μειονότητος στη Δυτική Θράκη ως τουρκικής, μαζί με άλλα συναφή θέματα.
  • Έγερση νομικού ζητήματος αποζημιώσεως για την πτώση τουρκικού μαχητικού από ελληνικό τον Οκτώβριο του 1997.
  • Χρησιμοποίηση των προσφύγων και των λαθρομεταναστών ως εργαλείο άσκησης γεωστρατηγικής πίεσης, μέσω της μη ικανοποιήσεως του αιτήματος για παροχή visa στους Τούρκους πολίτες από την ΕΕ.

Τα επτά προαναφερόμενα βέλη βλήθηκαν σε συντονισμό με τις αρμόδιες υπηρεσίες στρατιωτικές και πολιτικές των τουρκικών αρχών και εν όψει της συνάντησης του Τούρκου προέδρου Ερντογάν με τον Έλληνα πρωθυπουργό Τσίπρα την Δευτέρα 23 Μαΐου.

Η ελληνική πλευρά δείχνει να είναι απομονωμένη από τα αγγλοσαξονικά κέντρα λήψεως αποφάσεων, προσπαθώντας παραλλήλως να διατηρήσει τον πολιτικό έλεγχο και την πρωτοβουλία κινήσεων στην εγχώρια σκηνή. Όμως η άσκηση γεωστρατηγικού bullying της νεο-οθωμανικής ηγεσίας εντείνεται και δεν πρέπει επίσης να λησμονείται ότι και οι τρεις μουσουλμάνοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ από τους 153 της κυβερνητικής πλειοψηφίας έχουν ανοικτούς διαύλους με την Άγκυρα.

Η πίεση με τη χρήση όλων των μέσων από την Τουρκία θα πρέπει να αναμένεται ότι θα ενταθεί, παρουσιάζοντας συνεχώς νέα σημεία βρασμού. Η συνάντηση με τον Ερντογάν είναι μια ευκαιρία για τους Νεο-Οθωμανούς να δείξουν τα ισχυρά τους δόντια. Εμείς δεν θα πρέπει να αναμένουμε πότε το δείγμα θα γίνει δήγμα (δάγκωμα), βαυκαλιζόμενοι (κυβέρνηση και αντιπολίτευση) στην αστάθεια λόγω του κουρδικού και της δήθεν συγκρούσεως στρατιωτικών πολιτικών – η πιο επιτυχημένη σαπουνόπερα που μας έχει πωλήσει η γειτονική χώρα! Στο Ισραήλ ο «σκληρός» Λίμπερμαν ανέλαβε καθήκοντα υπουργού Άμυνας και στις ΗΠΑ η προεκλογική αντιπαράθεση σύντομα θα επικεντρωθεί στον αγώνα για την εξουσία μεταξύ Ρεπουμπλικανών και Δημοκρατικών. Στην Συρία η ειρήνη απέχει αρκετά καθώς Κούρδοι και Αμερικανοί σχεδιάζουν επίθεση κατά της Ράκα, ενώ οι Τούρκοι αισθάνονται «βιδωμένοι» γεωστρατηγικώς από τους υπερατλαντικούς συμμάχους τους. Στην γειτονική χώρα ο Ερντογάν κατάφερε να προκαλέσει την Δύση αφαιρώντας την ασυλία για τους βουλευτές του HDP, ενώ προετοιμάζει την ανάδειξή του σε υπερ-πρόεδρο.

Η Τουρκία θα προσπαθήσει να εκφοβίσει για μιαν ακόμη φορά την Ελλάδα επιχειρώντας να την σύρει σε αποδοχή μέρους των απαιτήσεών της, εκμεταλλευόμενη την δύναμη έναντι της συγκυριακής αδυναμίας της. Το τουρκικό σχέδιο θα χρησιμοποιήσει τους γνώριμους «λύκους», προκειμένου να εξασφαλίσει και να προσδιορίσει μιαν αφετηρία από την οποία θα ξεκινήσει η βήμα προς βήμα υποχώρηση της Ελλάδος από τα κυριαρχικά της δικαιώματα – το τονίζουμε – σε όλα τα πεδία και επίπεδα. Ας συμβουλέψει κάποιος τον αυταπατηθέντα και αερολόγο κυβερνητικό βοσκό πως δεν είναι μόνος του.

Εάν ζούσε ο Αίσωπος σήμερα θα αναγνώριζε με δυσφορία ότι η χώρα έχει διολισθήσει σε ένα περιβάλλον άκρατης μυθοπλασίας, αποδεχούμενη την παραμυθία και την αυταπάτη ως τη νέα κοινωνική αναγκαιότητα. Ακόμη χειρότερα και σε σχέση με την τουρκική απειλή, ίσως να πρόσθετε και μιαν άλλη εκδοχή στον μύθο του. Αυτήν όπου ο βοσκός σε συνεργασία με τους χωρικούς αποφασίζουν να δώσουν βορά στον λύκο σε τακτά χρονικά διαστήματα ένα πρόβατο, προκειμένου να τους αφήσει επιτέλους στην ησυχία τους. Εάν αυτό έχει αποφασισθεί λόγω διπλωματικής πιέσεως, οικονομικής ανάγκης, γεωστρατηγικής αδυναμίας ή για οποιανδήποτε άλλη αιτία, τότε ας προσέξουν οι ταγοί όποιοι κι αν είναι μυθοπλάστες, αυταπατηθέντες, ορθολογιστές, νεοφιλελεύθεροι ή απλοί φιλέλληνες, ασχέτως σε ποιον Θεό ή μη πιστεύουν. Ας μελετήσουν προσεκτικώς την τουρκική στρατηγική εκφοβισμού στην οποίαν εθιστήκαμε με την δική μας θέληση και ανόητη στάση.

Η παγίδα έχει στηθεί αριστοτεχνικώς και απαιτείται ακόμη μια ισχυρή δόση απειλής για να ενεργοποιήσει τα ηττοπαθή αντανακλαστικά του φοβικού συνδρόμου. Ο μύθος του Αισώπου με τον λύκο, τον βοσκό και τα πρόβατα μπορεί να μετεξελιχθεί στην επίσης γνωστή μυθιστορία του Μινώταυρου, στον οποίον οι Αθηναίοι προσέφεραν βορά κάθε χρόνο 7 νέους και 7 νέες ως τίμημα συμβιβασμού και ήττας.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στον ιστότοπο Defence Point.

35 Σχόλια

  1. npo

    Παναγία μου.
    Θουκιδίδιο απαύγασμα σοφίας.

    Έχει καταλάβει ο αναλυτής πως το Αθηναϊκό πελατειακό κομματικό κράτος δεν δίνει δεκάρα, ειδικά απο το 1974 και μετά? Το μόνο που θέλει είναι να μην του ζαλίζουνε τ’@@?

    Όσον αφορά τον Έλληνα όπως διαμορφώθηκε σε αυτές τις δεκαετίες, όλα άρχισαν με αυτό εδώ «κώλος ο ανυβράκοτος είδε το βρακί τζ’ εσσιέστιν», που αφορά τους πάντες και φυσικά τις μακαπληκτικές ελίτ μας. Και μετά απο αρκετή μαλακία (με την αρχαία έννοια) καταλήξανε στο «ό,τι φάμε ό,τι πιούμε κι ό,τι αρπάξει ο κώλος μας»
    Θα έλεγα μάλιστα πως τον συνοψίζουν άψογα δύο άσματα. Το ένα που λέει «για τα λεφτά τα κάνεις όλα» και το άλλο που λέει «θέλω να είμαι σαν αμερικάνος, μ’αρέσει στα κρυφά κι ο μητροπάνος».

    Λοιπόν, προφανώς θα πέσουν κι άλλες φάπες, βαρύτερες φάπες, και προφανώς θα πάρουν διάφορα οι Τούρκοι, τουλάχιστον στο βαθμό που θα τους αφήσουν λάσκα οι Αμερικάνοι.

    Μέχρι να συνέλθουμε, ας αφιερώσω αυτό το άσμα στον ΑΧΕΡΩΝΤΑ

    Για όσους είναι σε πολεμικό μούδο, τους αφιερώνω αυτό εδώ:

    Απάντηση
    • Πάτε καλά;

      Αυτός ο χαρακτηρισμός του «αθηναικού» μου στέκεται κάπως. ‘Ισως γιατί επίσης δε βλέπω το θεσσαλονικιό ή κρητικό ή κυπριακό ή γενικότερα άλλο πελατειακό κράτος να δίνει επίσης δεκάρα. ‘Ισως επειδή πάλι όποτε ακούω το κράτος των Αθηνών, θυμάμαι αυτούς εδώ τους τύπους:

      Απάντηση
      • npo

        Αυτοί είναι γενίσταροι ταγματασφαλίτες δοσίλογοι του Αθηναϊκού κράτους.

      • Πάτε καλά;

        ΧαΧΧΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ, α ρε μπουγάτσες, δεν παίζεστε. 😛

      • ΑΧΕΡΩΝ

        Αυτοί,είναι συμπρωτευουσιάνοι,οἱ αναλώσιμοι του συστήματος.
        (ρατσιστικό αθηναϊκό κράτος,μήν κλέψουμε και εμείς κανένα στραγάλι…)

  2. xm8

    Κάτι θέλει να πει ο αρθρογράφος, αλλά τό ‘χει μυστικό και δεν μας το αποκαλύπτει. Μπορεί πάλι να είναι κάποια άσκηση νοητική στην οποία θα πρέπει να αποδείξουμε τις ικανότητες μας.
    Καλά το ξεκίνησε καταγγέλλοντας το «φοβικό σύνδρομο» που τόσο και με τόση ικανοποίηση επιδιδόμαστε στη χώρα, συνεχίζει όμως κάνοντας χρήση του. Αν κάνει καλό καιρό θα έχουμε πρόβλημα με τους γείτονες, αν κάνει κακό καιρό πάλι θα έχουμε. Αυτοπαγίδευση το λένε αυτό και δεν σου φταίει κανείς παρά το μυαλό που κουβαλάς. Δεν έχει σχέση με τον καιρό είναι η λογική απάντηση, εσύ όμως τα λεφτά (ή τις ψήφους) τα βγάζεις πουλώντας σύνδρομα. Βολεύουν μάλιστα γιατί η λογική απάντηση απαιτεί στρατηγική κι εσύ δε θέλεις να ασχολείσαι με τέτοια πράγματα. Οπότε…
    Πότε οι μουσουλμάνοι βουλευτές δεν είχαν ανοιχτή γραμμή με την Άγκυρα; Άλλοι που κυβέρνησαν με 151 βουλευτές δεν είχαν τέτοιο θέμα;
    «ο βοσκός σε συνεργασία με τους χωρικούς αποφασίζουν να δώσουν βορά στον λύκο σε τακτά χρονικά διαστήματα ένα πρόβατο». Δηλαδή στα Ίμια τι κάναμε; Κάτι διαφορετικό;
    Τώρα θα γκριζάρουμε το Αιγαίο και θα αμφισβητηθεί το καθεστώς 152 βραχονησίδων και νήσων; Το ’98 τι υπογράφαμε; Αυτόγραφα;
    Καινούργιο είναι η αποστρατιωτικοποίηση και η μουσουλμανική μειονότητα;
    Οι γείτονες ήταν πάντα ξεκάθαροι στο τι θέλουν. Μας το λένε πάντα απερίφραστα. Ανθρωποφάγοι, Αγαθονήσι, Φαρμακονήσι, Οινούσσες, τα 16 τουρκικά νησιά που παράνομα κατέχει η Ελλάδα…κλπ. Δηλαδή πόσο στόκος πρέπει να είναι κανείς για να μην καταλαβαίνει; Και για την Κύπρο μας το είχαν πει. Επανειλημμένα.
    Το να ζούμε στη χώρα των Λωτοφάγων είναι επιλογή μας.
    «Η ελληνική πλευρά δείχνει να είναι απομονωμένη από τα αγγλοσαξονικά κέντρα λήψεως αποφάσεων». Δηλαδή; Ποιά είναι αυτά; Η Βρετανία; Σιγά τα ωά. Αν εννοεί τους Αμερικανούς ο αρθρογράφος, σφάλλει και πολύ.
    Χωρίς τον θείο Σαμ, ο Σόιμπλε θα μας είχε κάνει ήδη γράσο για το καροτσάκι του. Δεν βλέπει πόση αγάπη υπάρχει στο Κυπριακό με το καινούργιο Ανάν;
    Και ας το πάρουμε απόφαση ότι δεν είμαστε το πρόβλημα των Τούρκων. Είμαστε ένα από τα πολλά με τα οποία ασχολούνται. Όλο το δικό μας σύμπαν, η Τουρκία.
    Τα εδάφη τα απελευθερώσαμε. Τα μυαλά μας όχι.

    Απάντηση
    • npo

      @XM8
      Τον Θουκυδίδιο αναλυτή του άρθρου τον έκοψα. Για εσένα όμως, 10 με τόνο.
      Όπως τα λες είναι.

      Απάντηση
  3. ΑΧΕΡΩΝ

    @npo
    Aγαπημένο κομμάτι της Ρένας αυτό που μου αφιέρωσες,μαζί με την «Άγια Κυριακή» (το λέγαν Άγια Κυριακή εκείνο το καΐκι)
    Όσο για τους στίχους του Ευαγόρα,τους προτιμώ σε λιτή απαγγελία.
    Και μιλώντας για «μούδο» (ντό έν πάλ᾿αούτον,νεοτσυπριακόν έν;),ἄς ξεκινήσουμε με κάτι θαρακιώτικο,(Δ΄ΣΣ γάρ),

    Και μόλις πέσει το παράγγελμα με το κεφαλαίο «Π»,έχουμε και πολύ ζωηρούς ρυθμούς για κάθε περίσταση.
    Από Κάραγατς μέχρι Καστελόριζο,και απο εκεί ως τα Κόκκινα,την Κερύνεια και την Καρπασία,

    Όλα αυτά βέβαια,υπό την απλή αλλά καθόλου δεδομένη προϋπόθεση ότι θα αφήσουμε το πρωτάθλημα ανοησίας,και θα νοιώσουμε εκείνη την ιερή οργή (το λές και ζοχάδιασμα) που κρύβει το «ἵτε παίδες Ἑλλήνων».

    Απάντηση
    • npo

      Τελευταία ακούω πολύ παραδοσιακό, μικρός τα σνόμπαρα/σιχαινόμουν, αλλά ομολογώ πως όσο κι αν έχω προσπαθήσει, και με αγάπη για τους πόντιους, ελάχιστα ποντιακά τραγούδια μ’αρέσουν.

      Πολύ όμορφο το Άγια Κυριακή. Δεν το ήξερα.

      Δεν σ’αρέσει η λέξη «ο μούδος» βρε συ? Μπορούμε να το κάνουμε «ο μόδας».
      1ον γιατί ποτέ δεν μου κόλλησε η έκφραση «τρόποι ταλάντωσης» και έφτιαξα το «μούδοι» ή «μόδοι» ταλάντωσης, απο την άλλη αντικαθιστά και το mood του mcair.
      Έστειλα γράμμα στον Μπαμινιό να το συμπεριλάβει αλλά με αγνόησε.

      Απάντηση
      • mcair

        το ραδιοφωνο της εκκλησιας της ελλαδας και συγκεκριμενα η κομμενη εκπομπη του νεφρολογου Παναγιωτη Κικιλη(απο καλυμνο Δωδεκανησα) με εκανε να μαθω ,συνηθισω την παραδοσιακη μουσικη ,ποντιοι .κυπριοι. κρητικοι ,ειναι το orginal stuff, ο Κικιλης αυτοπροσδιοριζονταν ως μουσικος

      • mcair

        ο Κικιλης και τα παιδια του επι το εργο
        παραδοσιακο καλυμνικο γλεντι με τους Κωσταντινο Κικιλη, Βασιλικη Κικιλη, Καιτη Κουλλια, Γιωργο Παπαιωαννου και Παναγιωτη Κικιλη/ πλατεία Συνταγματος, Αθηνα, δεκεμβριος 2015

      • ΑΧΕΡΩΝ

        Και εγώ,μήν νομίζεις ότι ακούω ότι νάναι από ποντιακά,άλλωστε προτιμώ να ακούω τα όργανα παρά τα φωνητικά των περισσότερων Ποντίων τραγουδιστών.
        Επίσης,για κάποιον λόγο,βαριέμαι την μονοτονία των ζουρνάδων και των κλαρίνων,και γενικώς προτιμώ την ποικιλία.
        Και ποικιλία υπάρχει ασυναγώνιστη στην ἑλληνική δημοτική μουσική.
        Στην Θεσσαλονίκη,και από ότι έχω ακούσει και στην Αθήνα,λόγω ίσως της οσμώσεως των φυλών,βρίσκεις σαφώς περισσότερη ποικιλία δημοτικών σε χορούς και γαμήλιες δεξιώσεις.
        Και το ίδιο ισχύει και σε πολλά χωριά της Μακεδονίας,όπου συνοικούν εντόπιοι,(Μακεδόνες,Βλάχοι,Σαρακατσάνοι),και πρόσφυγες (Πόντιοι,Θρακιώτες,Μικρασιάτες),εκεί θα ακούσεις και θα δείς να χορεύουν και ποντιακά,και μακεδονίτικα,(δέν είναι μόνο τα χάλκινα),και θρακιώτικα,και συρτά,και καλαματιανά,και τσάμικα,και νησιώτικα.
        Κάποιοι,όπως οἱ Πόντιοι και οἱ Ηπειρώτες,δέν ξεκολλάνε εύκολα από τα δικά τους,αλλά αργά και σταθερά έρπει ἡ αλληλεπίδραση.

  4. mcair

    ο πολεμικος μουδος τι ειναι ? αλλα μολις ανεβασα αυτο το τραγουδι απο το δισκο Ben Vaugn Mood swings

    Απάντηση
    • ΑΧΕΡΩΝ

      Ὁ μούδος,φαίνεται ότι είναι το «mood» ἑλληνοποιημένο.
      Πώς λέμε προτζέκτορας,σένσορας,κέρσορας,τζίτζι-μίτζι-χότζιρας,and so on.

      Απάντηση
      • npo

        Είναι απο το λατινικό modus που σημαίνει τρόπος, το πήραν οι γάλοι και το κάνανε le mode (τρόπος) και la mode (μόδα) και οι Νορμανδοί το πέρασαν στους αγγλοσάξωνες που το πήρανε το κάνανε mode και mood.

        Αλλά επειδή η λέξη «τρόπος» σε μας κουβαλάει μια δυναμική μέσα της, έφτιαξα το «ο μούδος» ή «ο μόδος» που έχει πιο καταστατική χροιά :ρ

        Οπότε δεν είναι σαν το χότζηρας αλλά σαν το πόντιος – απο τον γνωστό pontius. Εντελώς Ρωμαίικο :p

      • ΑΧΕΡΩΝ

        Ἡ άνοδος της θερμοκρασίας δέν έχει πάντως σχέση,έτσι δέν είναι;*

        *της πολιτικής θερμοκρασίας,βεβαίως-βεβαίως.

  5. mcair

    Καλύμνικα Κώστας Κίκιλης (Σούστα Καλύμνου)

    Μουσικό ταξίδι στην Κάλυμνο – NEO CD ΚΙΚΙΛΗΣ

    Απάντηση
  6. npo

    χμμ.. παρατηρώ πως με την αναβάθμιση οι εικόνες και τα βιντεάκια δεν γίνονται αυτομάτως embedded.

    Απάντηση
    • Δούκας Γαϊτατζής

      Φίλτατε npo αναφέρεσαι στα βίντεο και εικόνες που υπήρχαν στην προηγούμενη πλατφόρμα;

      Απάντηση
      • npo

        ναι. Σ’έπιασα.
        Για να κάνουμε ένα πείραμα.

        Εικόνα:

        Βίντεο:

      • Δούκας Γαϊτατζής

        Πολύ σωστή η παρατήρηση, πρέπει να το ψάξω, δεν γνωρίζω αν το υποστηρίζει η πλατφόρμα ή είναι θέμα κάποιας ρύθμισης πίσω στην διαχείριση. Ωραία, ακόμα μια σημείωση για την λίστα μου.
        Ευχαριστώ.

      • npo

        Δεν είμαι ειδικός αλλά νομίζω πρέπει στις ρυθμίσεις να λέει κάπου κάτι σαν URL auto-embedding ΟΝ ή OFF, για videos και images

      • Δούκας Γαϊτατζής

        Λογικά πρέπει να υπάρχει. Γράφω μία λίστα με όλα τα προβλήματα – διορθώσεις για τα οποία, απ’ αυριο, θα ψαξω να βρω απαντησεις.
        Ευχαριστώ

      • Δούκας Γαϊτατζής

        Επανήλθα, σ’ επικοινωνία με τον δημιουργό του theme ενημερώθηκα ότι η λειτουργιά embedding έχει καταργηθεί από την εν λόγω πλατφόρμα, αντ’αυτου προτείνει την εγκατάσταση της εφαρμογής Disqus η οποία υποστηρίζει όλες τις λειτουργίες ενσωμάτωσης URL φωτογραφιών και βίντεο youtube.
        Κατά τη δημιουργία της νέα πλατφόρμας υπήρχε η πρόθεση να τοποθετηθεί η εφαρμογή Disqus όμως με μια μικρή έρευνα διαπιστώθηκε πως θα δημιουργούσε πρόβλημα στην ορθή εύρεση των σχολίων από τους σχολιαστές, όσοι συνηθίζετε να σχολιάζετε σε ιστοτόπους και μπλογκς γνωρίζετε πολύ καλά πόσο σημαντική είναι η άμεση εύρεση των πιο πρόσφατων σχολίων, έτσι η επιλογή του Disqus διαγράφηκε από τις πιθανές επιλογές και διατηρήθηκε το παλιό σύστημα του WordPress στο οποίο όμως διατηρήθηκαν και όλα τα σχόλια του παρελθόντος.
        Οπότε, θα διατηρηθεί, ως έχει, η παρούσα διαμόρφωση, δηλαδή τα σχόλια του WordPress με την αδυναμία της μη-ενσωμάτωσης των URL, αλλιώς θα πρέπει να εγκατασταθεί η εφαρμογή Disqus, κάτι το οποίο θα αλλάξει άρδην την δομή του σχολιασμού.
        Δεν ξέρω, ίσως στο μέλλον να το σκεφτώ αλλιώς και να εγκαταστήσω την πλατφόρμα Disqus.
        Θα δείξει.
        Καλό απόγευμα.

      • npo

        ??
        Πάντως τo youtube απ’ότι βλέπω δουλεύει τώρα.
        Για τις εικόνες, έβαλα λάθος URL στο προηγούμενο πείραμα.
        Για να ξαναδούμε :

        βίντεο

        εικόνα

        λίκνος
        Visit Belusarius21

    • npo

      δεν κάνει auto embed τις εικόνες, οπότε μάλλον ανοίξανε το διακόπτη για βίντεο αλλά τον ξεχάσανε για images.
      Τέλος πάντων, δεν είναι τόσο σημαντικό/

      Απάντηση
      • Δούκας Γαϊτατζής

        Παρά τις οδηγίες από τον δημιουργό του θέματος, εψαξα το θέμα της ενσωμάτωσης και ίσως να μπορέσουμε να έχουμε και τις φωτογραφίες.

      • ΑΧΕΡΩΝ

        Δούκα μ᾿,για καλό επήες,και μπελά εβρήκες,έρμεεε!

      • Δούκας Γαϊτατζής

        Χαχαχαχα, στο τέλος θα βγει τέλειο. Γενικά, πιστεύω, ότι όταν ο άνθρωπος προσπαθεί, στο τέλος κάτι καλό προκύπτει.

      • npo

        τζετ !

        Οι εικόνες εμπεδώθησαν, εγκοιτώθησαν, ενκλινίσθησαν και ενθηπλώθησαν μια χαρά
        (Το «ενσωματώθηκαν» δεν μου κολλάει για μετάφραση του embedded διάολε, και ξέρω οτι ο Αχέροντας εκτιμά τρελά τους φρικιαστικούς νεολογισμούς μου 🙂

        Κλίνη δοκιμής τον κάναμε τον σίτο (καλά, καλά, τον τόπο). Ή μάλλον ευνή δοκιμής :ρ

      • Δούκας Γαϊτατζής

        npo επέτρεψε μου να πω ότι είσαι «γάτα», ευχαριστώ πολύ για την παρατήρηση. Όντως, και, οι εικόνες εμπεδώθησαν 🙂

  7. ΑΧΕΡΩΝ

    «και ξέρω οτι ο Αχέροντας εκτιμά τρελά τους φρικιαστικούς νεολογισμούς μου 🙂»
    Ἄν υπήρχε τρόπος,θα έστελνα τον packman να σου ροκανίσει τα σχόλια με τους νεολογισμούς.
    Φρίττω ἑν ιντερνέτω με τους αγκαουγκίζοντες νηουσπηκισμούς σου.

    Απάντηση

ΔΕΝ επιτρέπονται απαξιωτικοί και υβριστικοί χαρακτηρισμοί εναντίον στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του ιστοτόπου. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές. Οι απόψεις που εκφράζονται δεν αντιπροσωπεύουν εκείνες της "Προέλασης" και δεν πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.

Σχολιάστε

Αρέσει σε %d bloggers: