Πέντε ελικόπτερα OH-58D Kiowa Warrior των Ενόπλων Δυνάμεων των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής (ΗΠΑ), παραδόθηκαν, το Σάββατο 30 Ιουλίου 2016, στην 93η Αεροπορική Βάση της Κροατικής Πολεμικής Αεροπορίας (CAF) και Αεράμυνας στις στρατιωτικές εγκαταστάσεις Zemunik.

Τα ελικόπτερα, εξομοιωτές και σχετικός εξοπλισμός αφίχθηκε με ένα αμερικάνικό αεροπλάνο C-5, το οποίο προσγειώθηκε νωρίς το πρωί, ενώ τα υπόλοιπα ελικόπτερα και εξοπλισμός θα αφιχθούν σε μεταγενέστερη παράδοση.

Αρχικά η Κροατία ζητούσε να παραλάβει μέσω του προγράμματος «Πλεοναζόντων Αμυντικών Υλικών» (EDA) μεταχειρισμένα ελικόπτερα UH-60 Black Hawk, με το οποίο προσφέρεται στρατιωτικός εξοπλισμός σε συμμάχους των ΗΠΑ στο κόστος ανακατασκευής, μεταφοράς και υποστήριξης όταν αυτός θα εισέλθει σε υπηρεσία. Οι συζητήσεις πραγματοποιήθηκαν στα τέλη του 2014 και αρχές του 2015 ανάμεσα στο υπουργείο Άμυνας της Κροατίας, τον Στρατό των ΗΠΑ και την Sikorsky. Το σχέδιο προέβλεπε η Κροατία να παραλάβει τα UH-60 και ως αντάλλαγμα να δωρίσει τα δικά της Mi-8/17 στην Ουκρανία, μολονότι δεν έγινε καμία πρόοδος.

Με την προτεινόμενη πώληση των UH-60 να μην οδηγεί πουθενά, αντ’ αυτού η Κροατία αποφάσισε να αποκτήσει 16 OH-58D μέσω του συστήματος EDA. Η συμφωνία έλαβε έγκριση από το Κογκρέσο των ΗΠΑ στα τέλη του καλοκαιριού του 2015. Η Κροατία διαθέτει ήδη εφτά ελικόπτερα Bell 206B JetRanger, πάνω στα οποία βασίζεται το OH-58D, οπότε διαθέτει ήδη αρκετές  εγκαταστάσεις για εκπαίδευση και συντήρηση.

Το OH-58 Kiowa Warrior πραγματοποιεί ένοπλη αναγνώριση, ασφάλιση, πρόσκτηση και κατάδειξη στόχου, διοίκηση και έλεγχο, ελαφρές αεροπορικές επιθετικές και αμυντικές αποστολές προς υποστήριξη των επιχειρήσεων στο έδαφος. Αντικατέστησε τα επιθετικά ελικόπτερα AH-1 Cobra (τα οποία επιχειρούσαν ως αναγνωριστικά στα στρατεύματα του εναέριου ιππικού και τις ελαφρές επιθετικές ίλες) και τα Kiowa OH-58A και C στα στρατεύματα αεροπορικού ιππικού.

Είναι ένα μονοκινητήριο, τεσσάρων ελίκων ελικόπτερο με προηγμένα ηλεκτρονικά πτήσης, πλοήγηση, επικοινωνίες και όπλα και ολοκληρωμένα συστήματα στο κόκπιτ. Το σκοπευτικό που είναι τοποθετημένο στον ιστό (MMS) μεταφέρει σύστημα θερμικής απεικόνισης, κάμερα χαμηλής ορατότητας, εντοπιστές και τηλέμετρο λέιζερ και ένα οπτικό σύστημα αναφοράς σκόπευσης. Τα εν λόγω συστήματα δίδουν στο Kiowa Warrior την δυνατότητα να επιχειρεί ημέρα και νύχτα και επιτρέπουν την πρόσκτηση και εμπλοκή στόχου σε μεγάλες αποστάσεις και με δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Το Οπλισμένο OH-58D Kiowa Warrior, που είναι σε υπηρεσία με τον Στρατό των ΗΠΑ, παρέχεται από την Bell Helicopter Textron του Φορντ Γορθ του Τέξας. Περίπου 375 Kiowas είναι σε υπηρεσία και το μονοκινητήριο οπλισμένο αναγνωριστικό ελικόπτερο έχει αναπτυχθεί προς υποστήριξή των ενόπλων των ΗΠΑ σε όλον τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων Αϊτή, Σομαλία και Περσικό Κόλπο (Καταιγίδα της Ερήμου και Ασπίδα της Ερήμου).

Το 2002, τα Kiowa αναπτύχθηκαν ως μέρος των NATOϊκων δυνάμεων SFOR στην Βοσνία και, το 2003, 120 Kiowa αναπτύχθηκαν προς υποστήριξη της «Επιχείρηση Ιρακινή Ελευθερία». 29 ελικόπτερα απωλέσθηκαν κατά τη διάρκεια της εν λόγω επιχείρησης. Ο στόλος ελικοπτέρων Kiowa Warrior των ΗΠΑ είχε φτάσει μέχρι τα τέλη του 2011 τις 750000 ώρες πτήσης.

 

Απόδοση/Μετάφραση από το Defence-Blog.Com για την Προέλαση.

 

51 Σχόλια

  1. Προβοκάτωρ

    Μάλλον το ΤΧ της Κροατίας απαρτίζεται από πτυχιούχους τεχνικούς και όχι όπως τους Έλληνες συναδέλφους τους στο αντίστοιχο σώμα…

    Απάντηση
      • manolis

        Παρεμβληθηκα για να ελαφρυνω το κλιμα και οχι για να μπω στην ουσια του θεματος, αλλα εν πασει περιπτωσει για την ακριβεια ειπα το εξης: «καποιοι -για τον προβοκατωρ και αλλους ο λογος – θεωρουν οτι η ομαδα σου εχει υποπεσει πρωτη σε φαουλ» (για τα ΚΙΟΒΑ). Επισης ειπα σαφως οτι «δεν εχουμε την πληρη εισηγηση τους (του ΤΧ) για να τους κρινουμε» (για το φαουλ αυτο). Θεωρω λογικες τις ενστασεις σου για το τεχνολογικο ρισκο υποστηριξης των ΚΙΟΒΑ αλλα ουτε εσυ πιστευω διαφωνεις για τις ανωτερες επιχειρησιακες δυνατοτητες που θα προσεδιδαν στην ΑΣ. Γριφος λοιπον και αντε να δουμε τι θα κανει η ΑΕΚαρα αυριο, πολυ σωστα, δεν ειμαστε ολυμπιακοι , προτασσουμε ηθικη ανωτεροτητα.
        Κουλ νταουν λοιπον, και επειδη δε σου αρεσε το προηγουμενο αβαταρ, σου βρηκα ενα καινουριο:

        ΥΓ τελικα ο προβοκατωρ ακριβως τη δουλεια του κανει , μας προκαλει και μας ιντριγκαρει, χεχε!

    • manolis

      Προβοκατωρα, καταλαβαινω το νοημα του σχολιου αλλα εισαι φαουλ στο χαρακτηρισμο αυτη τη φορα, επεδειξες μαλλον αντιαθλητικο πνευμα.
      Κι’εσυ φιλε skyhook παρ’όλη την αναμφιβητητη αρμοδιοτητα σου , δειξε επιεικια, δωσε προειδοποιητικη κιτρινη (βολη 7,62mm ) αλλα μην καταλογιζεις κατευθειαν κοκκινη και πεναλτυ (βολη Hellfire) , καποιοι θεωρουν οτι η ομαδα σου εχει υποπεσει πρωτη σε φαουλ στο εν εξελιξει αμφιρροπο ματς Α.Σ. – ΚΙΟΒΑ.
      Κατα τα αλλα και για να το ελαφρυνουμε, η ΑΕΚ αυριο μπαινει σε ομιλους Ουεφα μετα απο χρονια ! (αλλιως θα κανουμε ποδοσφαιρικο πραξικοπημα με Λεο-2HELL και Απατσι. Δε φευγουν γαλλοι και διαιτητες απο το ΟΑΚΑ αμα δε χασουν εστω και με μισο γκολ).

      Απάντηση
      • Προβοκάτωρ

        Εφόσον κατανοείς το πνεύμα το σχολίου, που εντοπίζεις το φάουλ και γιατί;
        Υπάρχουν πτυχιούχοι αει ή/και τει στο ΤΧ; Αν ναι δεν το γνώριζα.

      • manolis

        To φαουλ ειναι η υποθεση οτι οι του Τεχνικου μας γενικα στερουνται -απαραιτητων- πανεπιστημιακων πτυχιων. Παρακαμπτοντας το οτι οι στρατιωτικες σχολες θεωρουνται ουτως ή αλλως ΑΕΙ και θεωρωντας οτι στο ΤΧ δεν στερουνται τεχνικης καταρτισης, θαρρω οτι το βαρος της αποδειξης ενος τετοιου ισχυρισμου βαρυνει τον πρωτο εκφεροντα, δηλ. εσενα. Αν ελεγες απλα οτι οι Κροατες τεχνικοι μαλλον επεδειξαν θετικοτερη σταση στο θεμα αποκτησης των ΚΙΟΒΑ απο τους δικους μας (των οποιων παντως δεν εχουμε την πληρη εισηγηση για να τους κρινουμε), δεν θα υπηρχε κανενα φαουλ , πολλοι θα ηταν συμφωνοι μαζι σου και ο σκαιχουκ θα κοιτουσε μονο τον καδο πυροσβεσης απο κατω του .

      • SKYHOOK47

        Κατ΄αρχήν φίλε Μανώλη το φάουλ είναι όταν λες ότι η ομάδα μου είναι φάουλ τη στιγμή που κανένας από εσάς δεν γνωρίζει όλα τα δεδομένα.Αυτοί που έχουν θεωρίες και λένε διάφορα σενάρια το καλύτερο που έχουν να κάνουν είναι να γράψουν κανένα βιβλίο(είμαι σίγουρος ότι ο Λιακόπουλος,ο Βελόπουλος και το pravdanet ψάχνουν για συγγραφείς και συνεργάτες).Λυπάμαι που γίνομαι λίγο αυστηρός αλλά κατάλαβε και ‘μένα λιγάκι.Όσο για την ΑΕΚ λυπάμαι αλλά δεν έχουμε χρόνο για πραξικοπήματα,είμαστε αρκετά απασχολημένοι με τους γείτονες και τις φωτιές.Η ομάδα μας αν θέλει την πρόκριση το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να παίξει μπαλίτσα,στα ίσα και παλικαρίσια…Κοροϊδεύουμε τους Ολυμπιακούς για τη διαιτησία,δεν θα πέσουμε στο επίπεδό τους.Οι παίκτες καλό είναι αν δε θέλουν να παίξουν για τη φανέλα να παίξουν τουλάχιστον για το συμβόλαιό τους ως επαγγελματίες που λένε ότι είναι…

      • manolis

        Παρεμβληθηκα για να ελαφρυνω το κλιμα και οχι για να μπω στην ουσια του θεματος, αλλα εν πασει περιπτωσει για την ακριβεια αυτο που ειπα εχει ως εξης: «καποιοι -για τον προβοκατωρ ο λογος – θεωρουν οτι η ομαδα σου εχει υποπεσει πρωτη σε φαουλ (για τα ΚΙΟΒΑ). Επισης ειπα σαφως οτι «δεν εχουμε την πληρη εισηγηση τους (του ΤΧ) για να τους κρινουμε». Θεωρω λογικες τις ενστασεις σου για το τεχνολογικο ρισκο υποστηριξης των ΚΙΟΒΑ αλλα ακομα και εσυ πιστευω δεν θα διαφωνεις για την επιχειρησιακη τους χρησιμοτητα. Γριφος και αντε να δουμε τι θα κανει η ΑΕΚαρα αυριο, πολυ σωστα, δεν ειμαστε ολυμπιακοι , προτασσουμε ηθικη ανωτεροτητα.
        Κουλ νταουν λοιπον, και επειδη δε σου αρεσε το προηγουμενο αβαταρ, σου βρηκα ενα καινουριο:

        ΥΓ τελικα ο πρωβοκατωρ ακριβως τη δουλεια του κανει , σε ιντριγκαρει, χεχε!

  2. SKYHOOK47

    Σε είχα για πιο έξυπνο από το να κάνεις τέτοια υποτιμητικά σχόλια…Αν συνεχίσεις να προκαλείς όμως πρόσεχε γιατί μπορεί να βρεθείς σε κανένα γκούλαγκ…Εσύ είσαι πάντως αυτός που προκαλεί,μην παραπονιέσαι λοιπόν όταν η απάντηση είναι αντίστοιχη της πρόκλησης σου…Είμαι σίγουρος ότι έχεις παρατηρήσει τα σχόλια που κάνω,με ξέρεις για άτομο που είναι ούγκα και απαντά χωρίς να επιχειρηματολογεί για την άποψη του;;;Όπως και να έχει σου ζητώ συγνώμη αν σε έθιξα,θα ήθελα όμως και εσύ να ανακαλέσεις γιατί και το δικό σου σχόλιο δεν είναι και ότι καλύτερο.Η πορεία σου μέχρι τώρα δείχνει ακριβώς το αντίθετό,ότι μπορείς να σχολιάζεις χωρίς να προσβάλλεις,απορώ πως υπέπεσες σε αυτό το ατόπημα αυτή τη φορά…

    Απάντηση
    • Προβοκάτωρ

      Ξεκινάς την απάντηση σου με υποτιμητικά σχόλια και σε ειρωνικό ύφος και στην κατακλείδα ζητάς συγνώμη.Τι ακριβώς ισχύει γιατί δεν μπορεί να ισχύουν και τα δύο.
      Να ανακαλέσω για ποιο λόγο; Δεν έβρισα ούτε απείλησα κάποιον.

      Υ.γ. Βλ, απάντηση στον Μανώλη.

      Απάντηση
      • SKYHOOK47

        Ισχύει η κατακλείδα.Δηλαδή θέλεις να μου πείς ότι ούτε ειρωνεύτηκες ούτε και υποτίμησες το προσωπικό του ΤΧ ;;;(Μάλλον το ΤΧ της Κροατίας απαρτίζεται από πτυχιούχους τεχνικούς και όχι όπως τους Έλληνες συναδέλφους τους στο αντίστοιχο σώμα…)Αν αυτό δεν είναι ειρωνεία ή υποτίμηση τότε τί είναι;;;Φίλε αν δεν έχεις όλα τα δεδομένα για κάτι μην βιάζεσαι να κρίνεις και να βγάζεις συμπεράσματα για να αποφεύγονται και οι συγκρούσεις-παρεξηγήσεις.Πάντως να ξέρεις αν τον τελευταίο καιρό υπάρχουν αεροπορικά μέσα που συμμετέχουν στις αεροδιακομιδές,στη δασοπυρόσβεση και σε πολλές άλλες δραστηριότητες αυτό οφείλεται ΚΑΙ στο προσωπικό του ΤΧ.

        Υ.Γ. Για να σου φύγει η απορία,ναι έχουν πτυχία Α.Ε.Ι.,Τ.Ε.Ι. και πτυχία από τεχνικές σχολές καθώς και κάποιοι από αυτούς και άδεια συντήρησης Α/Φ από την Υ.Π.Α.Και όταν πηγαίνουν στο εξωτερικό για τεχνικές εκπαιδεύσεις συνήθως αποφοιτούν αν όχι πρώτοι μέσα στην πρώτη τριάδα.(Δε μιλάω φυσικά για τάξη 4 μαθητών αλλά από 20 και πάνω.) Δεν ξέρω τί άλλο προσόν θα πρέπει να έχουν για να είσαι ικανοποιημένος.Εκτός βέβαια εάν θέλεις να κατέχουν έδρα αεροναυπηγικής…

  3. Προβοκάτωρ

    @manolis
    Η Π.Α. έχει την Σ.Μ.Α. και το Π.Ν. αντιστοίχως. Το ΤΧ?
    Το να κάνεις εκπαίδευση 30-40 χρόνια επάνω σε 2 συγκεκριμένους τύπους ελικοπτέρων και να αλλάζεις συγκεκριμένα πράγματα δίχως να έχεις πτυχίου μηχανικού αεροσκαφών ή ελικοπτέρων ή διαστημόπλοιων δεν σε καθιστά πτυχιούχο μηχανικό και ας είσαι 35 χρόνια στο σώμα. Απλώς ξέρεις να κάνεις αυτά που σου δείξανε στο χ,ψ σχολείο του ΤΧ ή της Α.Σ.
    Δεν νομίζω να διαφωνείς πως άλλο πτυχιούχος ΑΕΙ ηλεκτρονικός, μηχανολόγος,μηχανικός η/υ και τα συναφή και άλλο κάποιοι που δεν πέρασε από αμφιθέατρο και εργαστήριο (έστω με τα χάλια τα μαύρα) αει και τει και να έχει δουλέψει σε κάποιο project της προκοπής.
    Τώρα προβοκάτσιες τύπου στρατιωτικές σχολές=αει..μακρυά από εμένα.Αν θεωρείς πτυχιούχους τους αποφοίτους των στρατιωτικών σχολών…ορθώς πράττεις αλλά είναι πτυχιούχοι της στρατιωτικής τέχνης υποτίθεται και όχι αυτό που θέλουν να θεωρούν στο ελλάντα εδώ και δεκαετίες λόγω κόμπλεξ, όπου με διατάξεις εξομοίωσης και με μεταπτυχιακά εντελώς άσχετα με το αντικείμενο τους, θέλουν να θεωρούνται επιστήμονες…
    Κάποτε σε αυτό το κωλοχανείο που αποκαλείται ελλάντα πρέπει να πούμε τα πράγματα με το όνομα τους.Μακάρι να υπάρχουν πτυχιούχοι των απαραίτητων ειδικοτήτων από αει και τει. Και δεν είναι κακό ούτε μειονέκτημα να μην είναι κάποιος πτυχιούχος αει ή τει. Κακό είναι να προσποιείσαι ενώ δεν είσαι.Έχουμε κάνει και άλλη φορά την κουβέντα αυτή νομίζω για τις σ.σχολές.

    Τώρα για τα KIOWA αν έχουν θέμα υποστήριξης τα ηλεκτρονικά τους για το ελλάντα για Κροατία δεν έχουν (εξ ου και η αρχική νύξη)?

    @SKYHOOK47

    Για να τελειώνουμε εδώ: υποδείξεις αγαπητέ, καλό είναι τις κρατήσετε για τον εαυτό σας όπως και το ύφος και τις ειρωνείες.Αν σας έχει ορίσει εκπρόσωπο τύπου το Τ.Χ. ή Α.Σ. υποδείξετε μου τα διαπιστευτήρια σας για να κινηθώ αναλόγως.

    Υ.γ: Μήπως έπρεπε να χρησιμοποιήσω εξ αρχής το κανονικό μου nickname που λέμε και στο ελλάντα..?
    Πρίγκηπας.

    Απάντηση
    • SKYHOOK47

      Αγαπητέ Πρίγκηπα(ή όπως αλλιώς θέλετε να αποκαλείτε τον εαυτό σας).Και μόνο αυτά που γράφετε είναι αρκετά για να καταλάβω κατά πόσο έχετε γνώση για το ποιές είναι οι γνώσεις και πως λειτουργεί η συντήρηση του αεροπορικού υλικού τόσο στον στρατιωτικό όσο και στον πολιτικό χώρο(Civil and Military aviation maintenance) αλλά και για το περιεχόμενο της διδακτέας ύλης στην Σ.Σ.Ε. και τη Σ.Μ.Υ..Έχετε άγνοια και βγάζετε αυθαίρετα συμπεράσματα.
      Εκπρόσωπο τύπου δεν με έχει ορίσει κανείς ούτε αυτός είναι ο ρόλος μου.Εγώ κύριε απλώς απαντώ στα σχόλιά σας με βάση πάντα τις γνώσεις και την προσωπική πείρα που έχω,και πάντα προσπαθώ να απαντώ σε κόσμια πλαίσια,αλλά άνθρωπος είμαι και εγώ και καμιά φορά ξεφεύγω.Γι αυτό και θα σας παρακαλούσα να με συγχωρέσετε.Εξάλλου και εσείς λέτε ότι σας αρέσει να προβοκάρετε.Αφού λοιπόν προβοκάρετε θα πρέπει να είστε και έτοιμος να ακούσετε τον όποιο αντίλογο με νηφαλιότητα.Από ότι βλέπω δεν έχετε αυτή την πρόθεση αλλά ούτε και εγώ έχω πρόθεση να σας απαντήσω όταν έχετε αυτό το εριστικό ύφος.Αν έχετε οποιαδήποτε απορία απευθυνθείτε στο γραφείο τύπου του Γ.Ε.Σ. αυτοί είναι και οι καθ’όλα αρμόδιοι να σας απαντήσουν. Όσον αφορά την προμήθεια ή όχι των KIOWA ,άλλοι είναι αυτοί που θα πάρουν τις αποφάσεις οι οποίοι και θα λάβουν υπ΄όψιν τους όλα τα δεδομένα(και αυτά που γνωρίζουμε και αυτά που δεν γνωρίζουμε και είναι απόρρητα)πάντα με γνώμονα το συμφέρον της Πατρίδας.Ότι και να λέμε εμείς δεν έχει καμία αξία.Σταματώ την κουβέντα εδώ δεν έχει νόημα να συνεχίσω άλλο.Καλή σας νύχτα.

      Απάντηση
    • X

      Kαλά μιλάμε με αυτά που γράφεις εδώ και στην ΠΤΗΣΗ το έχεις τερματίσει εδώ και καιρό. Άσε, αν δεν ξέρεις τι γίνεται μην μιλάς. Η Α.Σ π.χ για τα 15 Σινούκ της έχει μόλις 4 πληρώματα. Τα 70 OH-58 μήπως θα τα πιλοτάρεις εσύ ?? Στα 8 νησιά που υποτίθεται θα εγκατασταθούν (αν τα παραλάβουμε ποτέ) τα ΟΗ-58, τα 6 δεν έχουν στρατιωτικά αεροδρόμια. Μην νομίζει κανείς πως σε αυτά που δεν έχουν πως τα ΟΗ-58 θα σταθμεύουν και θα υποστηρίζονται στο προαύλιο των στρατοπέδων. Υπάρχει πρόβλημα με την δημιουργία νέων υποδομών και με το κόστος τους γιατί στην τελική δεν υπάρχουν λεφτά. Όπως φυσικά υπάρχει πρόβλημα ποιοι θα πετάνε και θα συντηρούν αυτά τα ελικόπτερα. Και να μην γράψω ποιες είναι οι διαθεσιμότητες των συστημάτων των Ε.Δ και οι επανδρώσεις των μονάδων. Γιατί οι τούρκοι θα φτάσουν μέχρι την Λαμία για πλάκα.
      Η Α.Σ μας δεν είναι του αμερικανικού στρατού για να υποστηρίζει Σινούκ, Απάτσι, Χιούι, ΝΗ-90, Μπρέντα Νάρντι, U-17, C-12, OH-58, κάτι 30 Μπλακ Χωκ που λένε πως και θα ακολουθήσουν μετά τα ΟΗ-58, κ.α. Λόγω της πολυτυπίας το σύστημα υποστήριξης και των τριών κλάδων των Ε.Δ έχει σοβαρό πρόβλημα εδώ και χρόνια.
      Δεν είναι το ίδιο η Κροατία με τα νησιά του Αιγαίου που το αλάτι θα ,,τρώει,, τα ελικόπτερα. Ούτε είναι το ίδιο μια χώρα που έχει ένα μάτσο ελικόπτερα και 8 μαχητικά αεροπλάνα με μία που έχει συλλογή οπλικών συστημάτων.

      Ακόμη, σε ότι αφορά τα 10 Σινούκ από τις Η.Π.Α οι δικοί μας δεν βρίσκουν κάποια που να είναι σε καλή κατάσταση. Αλλά και να βρουν θα έρθουν να κάθονται πλάι στα δικά μας που πετάνε ελάχιστα.
      Σε ότι αφορά τα 70 ΟΗ-58 το να τα αποκτήσουμε αυτό είναι έμπνευση του Καμένου γιατί θέλει να φανεί πως έκανε δουλειά στο υπουργείο άμυνας.

      Απάντηση
      • manolis

        Aγαπητε Χ,
        Αν και δεν διαφωνω με το γενικοτερο πνευμα του σχολιου σου, εχω μερικες σοβαρες ενστασεις:

        » Η Α.Σ π.χ για τα 15 Σινούκ της έχει μόλις «Χ» πληρώματα»
        Αυτο δεν ισχυει. Κατηγορηματικα. Εαν ισχυε, τοτε στην παρελαση της 25ης Μαρτιου 2016 παρηλασε ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ των διαθεσιμων Σινουκ :

        Αλλα και να ισχυε, δεν θα το γραφαμε δημοσιως και κακως κατα τη γνωμη μου ο Δουκας δεν αποκλεισε το κομματι αυτο του σχολιου σου.

        «Η Α.Σ μας δεν είναι του αμερικανικού στρατού για να υποστηρίζει Σινούκ, Απάτσι, Χιούι, ΝΗ-90, Μπρέντα Νάρντι, U-17, C-12, OH-58».
        Συμφωνω απολυτως. Δημοσιογραφοι εντιμοι του αμυντικου τυπου αλλα και απλοι ανθρωποι που ασχολουνται ερασιτεχνικα με τα αμυντικα οπως ο προβοκατωρ και αλλοι , εχει μαλλιασει η γλωσσα τους πολλα χρονια με το θεμα της ομοιοτυπιας ΟΣ και ειδικα των εναεριων μεσων. Η στρατιωτικη ηγεσία ομως, μολις προσφατα εθεσε τεχνικα προσκομματα στην αποκτηση νεων ελικοπτερων και συγκεκριμενα για τα ΟΗ-58 μεσω του ΤΧ. Μηπως επειδη προκειται για μτχ υλικο , χωρις ελληνα αντιπροσωπο να το «προωθει» καταλληλως? Ελπιζω οχι.
        Ολες τις αλλες φορες , η στρατιωτικη ηγεσια ποιησε την νισσαν , συνεργαστηκε και προσυπογραψε ολες τις προμηθειες που πασσαραν οι πολιτικοι ΚΑΙ τις παραλαβες, χωρις συμφωνιες FOS επι το πλειστον.
        Απο την αλλη, γιατι π.χ. δεν επισκευαζονται τα αεροσκαφη σταθερων πτερυγων της ΑΣ στο ΚΕΑ με την ιδια λογικη που συντηρηθηκε ΑΒ-212 του ΠΝ στο ΤΣΥΑΥ? Γιατι εχει ενα και μονο Βell-212 η ΑΣ και δεν παει στην ΠΑ η το ΠΝ? Ποτε θα γινουν ευρειας εκτασης διακλαδικες συνεργειες στην υποστηριξη των αερ. μεσων? Οι φορολογουμενοι σχολιαστες φταιμε -και- γι’αυτο ή οι επαγγελματιες στρατιωτικοι?
        Μηπως πρεπει π.χ. να μας πει τελικα η ΑΣ τι μπορει να υποστηριχθει απροβληματιστα και τι οχι και ο,τι δεν μπορει, να πωληθει για την σωστη υποστηριξη των υπολοιπων?

        Ο Καμμενος ΥΠΑΜ εχει εξασφαλισει τη δικη του θεση στην ιστορια ουτως ή αλλως και οι -οποιοι- θαυμαστες του μαλλον δεν χρειαζονται τα ΟΗ-58 για να τον ξαναψηφισουν…

        Σε ότι αφορά τα 10 (+5) Σινούκ από τις Η.Π.Α., το IDBAM αναφερει οτι εχουν βρεθει 5 σε καλη κατασταση -και με ωρες πτησης λιγοτερες απο τα δικα μας- ενω ο ελεγχος συνεχιζεται.

      • Θοδωρης

        Καλησπέρα. Μια χιουμοριστικη-ποδοσφαιρικη φωτο είναι ασχετη με το θεμα του αρθρου και της πλειοψηφιας των σχολιων. Δε ξερω άλλο τροπο από αποκοπη επικολληση ο καψερος και δεν επιασε… Αν μπορει να βοηθησει καποιος… Επι του θεματος τωρα, τα Καιοβα μια χαρα θα μας εξυπηρετούσαν τωρα αντι να τρεχουν τα Απατσι στη Ψεριμο να ψαχνουν Τουρκους(και πολλες άλλες δουλειες θα μπορουσαν να κανουν αλλα πιάνομαι από την επικαιρότητα) . Ελπιζω να ρθουν και μαλιστα με Στιγκερ Α/Α στον οπλισμο τους. Για τη δημοσιοποίηση αριθμων και διαθεσιμοτήτων δε θελω να πω κατι…

      • mcair

        το λινκ file:///E:/ληψεις/556440_406592569427402_96887161_n.jpg ειναι εσωτερικη στον κομπιουτερ θεση αρχειου .εσωτερικη διευθυνση οχι διευθυνση στο ιντερνετ

  4. X

    @Manolis
    Αυτή την στιγμή πετάνε τα 3 από τα 15 Σινούκ της Α.Σ. Τα 2 είναι δεσμευμένα για αποστολές αεροπυρόσβεσης και μετά το τέλος της πυροσβεστικής περιόδου δεν θα πετάνε για κάποιο καιρό. Δηλαδή τον χειμώνα θα έχουμε να πετάει μόνο το 1 από τα 15 Σινούκ.
    Οι τούρκοι ξέρουν τις διαθεσιμότητες μας.

    Αν πάρουμε τα 70 ΟΗ-58 άντε στην καλύτερη περίπτωση να πετάνε τα 15.

    Απάντηση
    • manolis

      Επιμενω σε οσα ειπα , δεν καταλαβαινω γιατι πρεπει να δινουμε νουμερα και σε καλω να διαψευσεις δημοσια την σημερινη και ειδικα την χθεσινη σχετικη ανακοινωση του ΓΕΣ:
      http://www.army.gr/default.php?pname=Article&art_id=92234&cat_id=7
      http://www.army.gr/default.php?pname=Article&art_id=92238&cat_id=7

      Αν ηταν ετσι οπως τα λες, ο σκαιχουκ πρεπει να απαντουσε προχθες στα παραπανω σχολια μεσα απο το πιλοτηριο με τον καδο γεματο. Οχι οτι δεν τον εχω ικανο τον ελικοπτερά 🙂

      Απάντηση
      • X

        Για να λέει έτσι η ανακοίνωση προφανώς έβαλαν να πετάξει ένα ακόμη Σινούκ. Είναι ανάλογη η κατάσταση π.χ με τα Σούπερ Πούμα που από τα 12 πετάνε τα 3 και που και που πετάει ακόμη ένα…

      • manolis

        Εξυπακουεται 🙂
        Ξερεις, τα ατιμα τα σινουκ τα εχω μεσα στην καρδια μου (οπως και τα C-130).

      • Προβοκάτωρ

        Αυτό με τα νούμερα, το είχαμε ξανακάνει κουβέντα πολύ πρόσφατα εδώ αν θυμάσαι και πρέπει να μπει τέλος από σήμερα!
        Είναι δεν είναι αληθή, δεν νοείται ο κάθε χαμηλόβαθμος υπαξιωματικός ή φαντάρος, να δημοσιεύει πληροφορίες ακόμη και για το αν τρώνε μερεντα για πρωινό οι φαντάροι.
        Μην προσπαθείς εις μάτην να εξηγείς τα αυτονόητα.Αν κάποιος διαβάζει κάποιο σχόλιο και δεν του αρέσει ας μην σχολιάζει.

        Εδώ δεν γίνεται κατανοητό ότι με τα ΟΗ-58 πάμε δεκαετίες μπροστά σε διάφορα επίπεδα και καλύπτονται τρομακτικά κενά στο δ’σσ.
        Επίσης, γιατί δεν αγοράστηκαν τα ΟΗ-58 αντί των ΑΗ-64Α που θέλω να δω πως θα τα αναβαθμίζουν και με τι κόστος.

  5. X

    @Προβακάτωρ
    Τι λες ?? Πας καλά ?? Άκους εκεί πως με τα OH-58 θα πάμε δεκαετίες μπροστά. Ούτε στην Ουγκάντα δεν τα λένε αυτά.

    Απάντηση
  6. SKYHOOK47

    @Προβοκάτωρ:Αν κάποιος διαβάζει κάποιο σχόλιο και δεν του αρέσει ας μην σχολιάζει.Eλπίζω να περιλαμβάνετε και τον εαυτό σας στο παραπάνω σχόλιο.
    Εδώ δεν γίνεται κατανοητό ότι με τα ΟΗ-58 πάμε δεκαετίες μπροστά…Δεν γνωρίζετε όλα τα δεδομένα.Κάν΄τε όσες υποθέσεις θέλετε αλλά μην προβαίνετε σε συμπεράσματα και χαρακτηρισμούς βασιζόμενος σε ελλειπή δεδομένα.Καλό είναι επίσης να είστε λιγότερο εριστικός για το δικό σας καλό πρώτα,πρώτα.
    @ χ: ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ.Ο ΕΧΘΡΟΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ…
    @ manolis: Μεγάλα αεροσκάφη,μεγάλες αγάπες… 😉

    Απάντηση
      • manolis

        Ε, μα τι να κανω , αφου τα εχετε κανει πλακακια και δε τα βαζει ο Δουκας?
        Α, την Κυριακή 3 Ιουλίου 2016, ο Πρόεδρος της Στρατιωτικής Επιτροπής της ΕΕ, Στρατηγός Μιχαήλ Κωσταράκος, επισκέφθηκε το Μπαμάκο στο Μάλι, προκειμένου να παραστεί στην τελετή για την παράδοση – παραλαβή της Διοίκησης στην εκπαιδευτική αποστολή της ΕΕ στην χώρα (EUTM MALI):

      • ΑΧΕΡΩΝ

        Γιά μιά στιγμή,εδώ αιωρείται βαρύς υπαινιγμός (πλακάκια με τον Δούκα),ἤ ιδέα μου είναι;
        Από πλευράς μου,επισημαίνω ότι καθ᾿έξιν με θέτεις προ πειρασμών (θού Κύριε),με το τρίπτυχο Κωσταράκος-ΝΗ90-Ρ3.
        Ἄ,και με τον πουρκουαδισμό σου τα τελευταία κανα-δυό χρόνια.

      • manolis

        Ρε συ Αχεροντα , περα απο την πλακα με τις αγαπούλες σου, ποιον πουρκουαδισμό μου λες που οταν χρειαζεται να αναφερω την τουρκια την γραφω ΠΑΝΤΑ με μικρο?

      • ΑΧΕΡΩΝ

        Μανώλη,αυτό είναι το πρόβλημα,ότι δέν έχεις καταλάβει ότι εύκολα μπορείς να διολισθήσεις στον πουρκουαδισμό όταν ακολουθείς ολισθηρές ατραπούς,όπως να δίνεις π.χ δίκηο στο σημίτι για την πολιτεία του έναντι της Τουρκίας (εγώ την γράφω με «Τ» κεφαλαίο,όπως όλες τις χώρες,αλλά άλλο ὁ στοιχειώδης σεβασμός,και άλλο τα αισθήματα).
        Και μόνο που ασχολείσαι με το όν,διαπράττεις ολίσθημα.
        Έτσι το εννοώ.
        Και,τώρα που το γράφω,ορίστε που προκύπτει ότι με προκάρεις και με ένα ακόμα θεματάκι.
        (αλλά εγώ λόρδος,ἔ;)

      • manolis

        Η σταθερη αποψη μου ειναι οτι η Ελλαδα για πολλους λογους πρεπει να προετοιμαζεται μεν , αλλα να αποφευγει τον πολεμο δε, απο οπου και αν προερχεται. Αν το 1996 ειχαμε πολεμο, εγω μπορει τωρα να σχολιαζα απο το υπερπεραν ή πλενοντας καλλιοπες στα Αδανα με τους κοπανους που διοικουσαν… Ο Ηλιακης διαβαζει εκει πανω την αποφαση για τους «8» του τουρκικου ελικοπτερου και τριζουν τα κοκκαλα του , κει στα 1000 μετρα απο την επιφανεια της θαλασσας. Αν ο Μεταξας , που του βυθισαν στεγνα ενα πολεμικο σχεδον αυτανδρο -ηξερε ποιοι- ηταν πουρκουας , τοτε ναι, ειμαι και εγω. Ελα κοψε τα κρυα και κανε το σταυρο σου σε κανενα εικονισμα μη γινει κανενα μπαμ. Δεν εχεις προχειρο? Παρε ενα: ?w=610

      • ΑΧΕΡΩΝ

        Δυστυχώς,με δικαιώνεις.
        Το 1996 βρισκόμασταν σε πολύ-πολύ πλεονεκτικώτερη θέση από όσο παρουσιάστηκε,και από κόπανους δέν είχαμε έλλειψη ούτε το 1912-13,αλλά κανείς σήμερα δέν χαλιέται (θέλω να πισστεύω) που ἡ Θεσσαλονίκη είναι ἑλληνική,το Κιλκίς,τα Γιάννενα,ἡ Φλώρινα,ἡ Καβάλα είναι ἑλληνικά.
        Ἄν το 1996 χειριζόμασταν το επεισόδιο με πυγμή και σοβαρότητα,το απολύτως πιθανώτερο ήταν ότι δέν θα χρειαζόταν να πολεμήσουμε,οἱ Τούρκοι θα απεμπλεκόταν με ελαφρά πηδηματάκια.
        Ἡ στάση του Μεταξά τον Αύγουστο του 1940 δέν περιοριζόταν σε ἑλληνο-ιταλική οπτική,αλλά σε πολύ ευρύτερη,και στο τέλος της γραφής,ὁ Μεταξάς,γνωρίζοντας πολύ καλά ότι ὁ πόλεμος επέρχεται,αξιοποίησε την «Έλλη»,όπως αργώτερα ὁ Ρούσβελτ το Πέρλ Χάρμπορ.
        Και βεβαίως,ὁ Μεταξάς δέν έδωσε χωρίς πόλεμο τμήμα της επικράτειας,δέν ανέχθηκε γκριζάρισμα,δέν έγινε μπιστικός της Ρώμης,ατυχής κάθε σύγκριση με το σημίτι.(ἤ μήπως τον συγκρίνεις με τον εαυτό σου; :D)
        Και υπάρχει θεμελιώδης αντίφαση στο σκεπτικό «προετοιμαζόμαστε για πόλεμο,αλλά τον αποφεύγουμε»,εδώ δέν χωράει το «ολίγον έγκυος».
        Εξ άλλου,όταν ἡ κλεψύδρα δουλεύει εις βάρος σου,έχεις κάθε λόγο να δώσεις τον αγώνα εγκαίρως,πρίν οἱ συσχετισμοί γίνουν δυσμενέστεροι.
        Και το 1940,μπορεί στις 15 Αυγούστου να αντιπαρήλθε μία προβοκάτσια,αλλά ούτως ἤ άλλως δέν ετίθετο επιλογή ἑλληνικής επιθέσεως,αλλά άμυνας,οπότε ἡ πρωτοβουλία ανήκε στην Ιταλία,και όχι στην Ἑλλάδα.
        Στις 28/10/1940 όμως,ὁ πόλεμος χτύπησε την πόρτα μας,και εκεί δόθηκε ἡ απάντηση που όλοι γνωρίζουμε.

  7. X

    @manolis
    Στο καταδρομικό Έλλη οι νεκροί ήταν 9. Δεν χάθηκε σχεδόν αύτανδρο όπως γράφεις.

    @ΑΧΕΡΩΝ
    Δυστυχώς το 1996 είχαμε έλλειμμα ισχύος. Αν γινόταν σύρραξη με την Τουρκία θα είχαμε σοβαρό πρόβλημα γιατί μας έλειπαν πολλά σύγχρονα οπλικά συστήματα. Ειδικά στην αεροπορία οι τούρκοι είχαν συντριπτικό πλεονέκτημα γιατί είχαν AIM-120, Lantirn και AGM-88 ενώ εμείς δεν είχαμε αντίστοιχα σύγχρονα όπλα και συστήματα στα αεροπλάνα μας.
    Ένα βαρύ λάθος της ελληνικής πλευράς είναι ότι ο Σημίτης δεν πήγε στο εθνικό κέντρο επιχειρήσεων του υπουργείου άμυνας. Δεν ήθελε να πάει. Προτίμησε να παραμείνει στο γραφείο του στην Βουλή και από εκεί να προσπαθεί να βάλει τέλος στην κρίση. Αν πήγαινε στο κέντρο επιχειρήσεων, στα Ίμια δεν θα είχε γίνει ότι έγινε.

    Απάντηση
    • ΑΧΕΡΩΝ

      Το σημίτι,θα μας πήγαινε «καπώ»,ακόμη και ἄν διαθέταμε F-22 και Β-2.
      Ακόμη και με αντίπαλο τα Σκόπια.
      Πάντοτε,μετά από αδικαιολόγητες ήττες,αναζητούνται φαντάσματα.
      Για το HARM δέν μπορώ να μιλήσω,αλλά σύστημα αντίστοιχο του LANTIRN διέθετε και ἡ Π.Α,το LANA.
      Το ίδιο το LANA ήταν υποδεέστερο του LANTIRN,αλλά ὁ φορέας του,το Α-7,ήταν μάλλον ανώτερο σε αποστολές κρούσεως από το τα F-16 της ΤΗΚ.
      Και τέλος,συγκεκριμένα για το ΑΙΜ-120,μπορείς να διαβάσεις τον σχολιασμό στου Βελισάριου,εδώ

      https://belisarius21.wordpress.com/2016/01/24/%cf%84%ce%bf-f-35-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%b5%cf%87%ce%af%ce%b6%ce%b5%ce%b9-%ce%bd%ce%b1-%ce%bc%ce%b1%cf%82-%ce%b4%ce%af%ce%bd%ce%b5%ce%b9-%cf%80%ce%bf%ce%bb%cf%8d%cf%84%ce%b9%ce%bc%ce%bf-%cf%87%cf%81/#comments

      Απάντηση
      • manolis

        Το Α-7 μετα την ελευση ειδικα των μπλοκ-50 στο Αιγαιο, ηταν ουσιαστικα απροστατευτο χωρις συνοδεια.
        Το LANA δεν ήταν απλα υποδεέστερο του LANTIRN. Δεν εκτελουσε καν καταδειξη LGB.
        Αν εχεις δει Α-7 με βομβες λειζερ , ο καταδεικτης ηταν σε αλλα μαχητικα , δηλ. F-16 οταν καποτε μετα τα Ιμια πηραμε και εμεις LANTIRN. Ο τουρκος λοιπον, μπορουσε εκεινο το βραδυ να βομβαρδισει νυκτα απο μεσα υψη σχεδον ο,τι ηθελε με ακριβεια, με μονη απειλη τα μαχητικα επιφυλακης (αν δεν τα ενεπλεκε βεβαια η συνοδεια των βομβαρδιστικων και αν δεν τους εριχναν πρωτα ΑΙΜ-120) , οι Νικη-Ηρακλης και οι HAWK προ εκσυγχρονισμου (αυτα και τα ρανταρ αεραμυνας μαλλον θα ηταν οι πρωτοι στοχοι των HARM). Patriot δεν υπηρχαν.
        Το να λεμε οτι ο ΑΙΜ-120Β τελικα δεν ειχε καλο Kill Probability γιατι οι αντιπαλοι που τους φαγανε -εν πολεμω- ηταν ανυποψιαστοι, με χαλασμενα ή χωρις ρανταρ (λες και τα ρανταρ θα εντοπιζαν επερχομενο AMRAAM), καθιστες παπιες, χηνες κλπ. μπορει να ειναι μια καλη θεωρητικη κουβεντα, αλλα τη μεγαλη εκεινη νυχτα ο τουρκος πιλοτος τους ειχε και ο ελληνας ΟΧΙ .
        Επισης o ελληνας το Γεναρη εκεινο του 1996, ισως δεν γνωριζε ακομη τα χαρακτηριστικα αποφυγης τους, ενω μαλλον δεν ειχε διαθεσιμες τις στατιστικες και λεπτομερεις αναλυσεις πληγματων του ΑΙΜ-120 που υποδυκνυεις για να ειναι ησυχος οτι δυσκολα θα τον φαει στο κουτελο (all aspect γαρ) στην προσπαθεια αναχαιτισης των εισβολεων… Τη στατιστικη θα τη βλεπαμε μετα τη μαχη. Σου υπενθυμιζω οτι οι ΑΙΜ-120Β , 20 χρονια μετα τα Ιμια, εξακολουθουν να ειναι ο κυριος οπλισμος Α/Α των F-4E AUP. Αχρηστοι ??? Δε νομιζω…

        Βεβαια ο Σημιτης δεν ακουσε ολες αυτες τις λεπτομερειες , εξαλλου σιχαινοταν ό,τι στρατιωτικο και δεν μπορει κανεις να τον ψεξει, τουλαχιστον γι’αυτο . Οι αρχηγοι απλα του ειπαν οτι υπαρχει ελλειμα ισχυος. Μετα την αποβιβαση στην αφυλακτη δυτ, Ιμια, ειδε απο μονος του οτι υπαρχει και ελλειμα διοικησης. Ενας στοιχειωδως σοβαρος ανθρωπος , δεν κανει πολεμο με τετοιες συνθηκες για μια βραχονησιδα (σου θυμιζω οτι μονοι μας κλιμακωσαμε την κατασταση, οι τουρκοι αρχικα δεν κινουταν) , οπως δεν κανει και για ενα σουκχοι. Τις αλλαζει και μετα βλεπουμε. Σιγουρα μπορει κανεις να προσαψει πολλα κακα στο Σημιτη, οχι ομως οτι δεν ηταν σοβαρος.
        Οσο για εσενα, συμβαινει ενα ή ολα απο τα εξης, αλλιως δεν εξηγηται το μενος:

        α) το 1996 ησουν εκτος Ελλαδας
        β) δεν ησουν σε ηλικια αμεσης στρατευσης
        γ) το 1999 επαιζες χρηματιστηριο (και εχασες)
        δ) εισαι παντρεμενος με κουρδισσα ή ησουν φιλαρακι με τον Οτσαλαν.

      • X

        Δεν μπορεί να γίνεται σύγκριση LANA με LANTIRN και A-7 με F-16.
        Πέρα ότι έχω την δική μου άποψη πως είχαμε έλλειμμα ισχύος, τα ίσια έχουν πει και ανώτατοι αξιωματικοί μας, Π.χ πρώην Α/ΓΕΣ που μετά έγινε Α/ΓΕΕΘΑ. (η καταγωγή του από μεγάλο νησί…) Το έχει πει δημοσίως.

      • ΑΧΕΡΩΝ

        Μανώλη

        «α) το 1996 ησουν εκτος Ελλαδας
        β) δεν ησουν σε ηλικια αμεσης στρατευσης
        γ) το 1999 επαιζες χρηματιστηριο (και εχασες)
        δ) εισαι παντρεμενος με κουρδισσα ή ησουν φιλαρακι με τον Οτσαλαν.»

        α)Ναί.
        Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ἄν έμενα δίπλα στο πεντάγωνο θα ήξερα καλύτερα.
        Παρακολουθώ την άμυνα ήδη ΠΡΙΝ το 1974,το οποίο παρεμπιπτόντως το έζησα στην Ἑλλάδα.

        β)είχα λευκό,πιθανόν λόγω μόνιμης διαμονής στο εξωτερικό.
        Το 1987 είχα πράσινο για Έβρο,αλλά καμμία ειδοποίηση.
        Πέρασα αυτοπροσώπως από το οικείο ΑΤ και ρώτησα,αλλά τπτ.

        γ)δέν παίζω χρηματιστήριο,και ειδικά ἑλληνικό,και ειδικά όταν το σημίτι το αποκαλεί «καθρέφτη της οικονομίας»,και καλεί για επενδύσεις σε αυτό.

        δ)εν μέρει σωστό.
        Θεωρούσα τον Οτσαλάν εχθρό του εχθρού,και άρα φίλο.

        Για τα υπόλοιπα,δέν αμφισβητώ ότι και το κάθε όπλο έχει την σημασία του,αλλά δέν θα επανέλθω,έδωσα παραπομπή για να καταδείξω ότι ἡ ΠΑ δέν αισθανόταν ανίσχυρη.
        Εγώ προσωπικά έχω ακούσει από χειριστή (όχι των Μιράζ),ότι τα Super 530D τα θεωρούσε πιό αξιόπιστα από τα ΑΙΜ-120 το 1996.
        Και κοντός ψαλμός αλληλούϊα,το σημίτι θα μας πήγαινε καπώ ασχέτως συσχετισμών,το 1996,όπως μας πήγε καπώ το 1974 ὁ Ιωαννίδης.
        Εσύ ὁ ίδιος γράφεις πιό πάνω,ότι στα Ίμια «εμείς κλιμακώσαμε».
        Όοοχι φίλε μου,το σημίτι κλιμάκωσε,και «αποκλιμάκωσε» όταν το πράγμα είχε φτάσει στην ((γιατί άραγε;) αφύλακτη Δυτική Ἰμια.
        Πολύ βολικό.
        Όσο για την σοβαρότητα του σημίτι,πρωθυπουργού των Ιμίων,του κοινού ανακοινωθέντος της Μαδρίτης,των Σ-300,του Οτσαλάν,ΚΑΙ του χρηματιστηρίου,απλώς ἄς καγχάσω.

ΔΕΝ επιτρέπονται απαξιωτικοί και υβριστικοί χαρακτηρισμοί εναντίον στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του ιστοτόπου. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές. Οι απόψεις που εκφράζονται δεν αντιπροσωπεύουν εκείνες της "Προέλασης" και δεν πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: