Περιγραφή του επεισοδίου στα Ίμια έκανε σε ανακοίνωσή του το Λιμενικό Σώμα. Όπως αναφέρει, η τουρκική ακταιωρός έκανε επικίνδυνους ελιγμούς και προσέκρουσε στην πρυμναία αριστερά πλευρά του πλοίου ανοιχτής θαλάσσης του Λιμενικού. 

Αναλυτικά η ανακοίνωση 

Περί ώρα 23:40 χθες, στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά των Ιμίων, εντός ελληνικών χωρικών υδάτων, τουρκική ακταιωρός πραγματοποίησε επικίνδυνους ελιγμούς κατά παράβαση των Διεθνών Κανόνων Αποφυγής Συγκρούσεων και προσέκρουσε στην πρυμναία αριστερή πλευρά του Πλοίου Ανοικτής Θαλάσσης (Π.Α.Θ.) “090” του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, το οποίο εκτελούσε διατεταγμένη περιπολία στην περιοχή.

Από τη σύγκρουση προκλήθηκαν υλικές ζημιές στο Π.Α.Θ. Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. “090”, ενώ δεν υπήρξε τραυματισμός μέλους πληρώματος. Το εν λόγω Π.Α.Θ. αποκτήθηκε με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με σκοπό την επιτήρηση των θαλασσίων ελληνικών και ευρωπαϊκών συνόρων.

©www.militaire.gr |  Φωτογραφία του σκάφους του ΛΣ που εμβολίστηκε από το πλοίο της τουρκικής ακτοφυλακής.

©www.militaire.gr |
Φωτογραφία του σκάφους του ΛΣ που εμβολίστηκε από το πλοίο της τουρκικής ακτοφυλακής.

47 Σχόλια

  1. XARIS

    Τι έγινε ρε Συριζαίοι και Ανελίτες; Μήπως να τους αφήσουμε να μπουν και στο Ναύσταθμο; Τα φοβικά σύνδρομα των νεο-ραγιάδων μας έφεραν σε αυτό το κατάντημα…

    Απάντηση
  2. Nikolas

    Ήταν αναμενόμενη τέτοια κίνηση από τους προβλέψιμους Τούρκους. Κάτι μου λέει όμως ότι την τελευταία παράγραφο θα την χρησιμοποίηση το υπεξ και μάλλον γι’αυτό βρισκόταν εκει το «090» Θα δείξει τις επόμενες ώρες.

    Απάντηση
    • geoexplorer72

      Ναι έχετε δίκιο. Ήταν αναμενόμενο. Ευτυχώς που δεν υπήρξαν τραυματισμοί, ο πλοίαρχος προφανως έκανε καλά την δουλειά του αφού δεν διακυνδύνεψε ούτε το πλήρωμα ούτε το σκάφος του. Αν παραβλέψω το άθλιο γεγονός εκ μέρος την Τουρκίας που ξαναλέω ότι ήταν προσχεδιασμένο με ταυτόχρονες επιχειρήσεις Elint-Comint και παραβιάσεις την νύχτα, θα πρέπει να πούμε με ψυχραιμία και λίγο λαικά. Μα τι βλάκες που είναι οι Τούρκοι ! Βάζουν τα χέρια τους και βγάζουν τα μάτια τους, ενέγειραν μόνοι τους θέμα αναξιοπιστίας της χώρας τους και σαν μέλος του ΝΑΤΟ και στα ενεργειακά. Βασικά αυτό είναι που τους καίει, να μην προχωρήσουν τα ενεργειακά που πάνε ρολόι στην Κύπρο. Θέλουν να υποχωρήσουμε ή να δείξουν αποφασιστικότητα στην Κύπρο. Τώρα το μόνο που πέτυχαν είναι να συσπειρώσουν όποιο αδύναμο στοιχείο εξωτερικής πολιτικής υπήρχε στην Ε.Ε. Ταυτόχρονα είναι αντίθετοι στην Αμερικανική και Ευρωπαική ενεργειακή πολιτική. Η Τουρκία είναι ΠΑΝΤΟΥ με την πλάτη στον τοίχο. Υπομονή οι απαντήσεις έχω ξαναγράψει είναι εύκολες, η σύνεση όμως είναι ο αποδοτικός τρόπος. Τα πλοία τους στέκουν δόλωμα ακίνητα στα Ίμια. ΔΕΝ πρέπει να τσιμπήσουμε.
      Στην Κύπρο το ένα νέο είναι καλύτερο από το άλλο και στην νότια Κρήτη θα είναι ακόμη καλύτερα. Ο Χρόνος μετρά υπέρ μας .

      Απάντηση
      • ΑΧΕΡΩΝ

        Δηλαδή,Geo,μήπως θριαμβεύουμε πάλι,όπως το 1996;
        Εγώ διαβάζω αλλού ότι «κλιμακώνουμε» σταΊμια,με 8 σκάφη του ΛΣ.
        Θα ήθελα να στοιχηματίσω μαζί σας ότι τα παρτάλια στην Αθήνα στήνουν το σκηνικό για να φάμε και άλλες σφαλιάρες,αλλά με το ιστορικό των «ηγεσιών» μας,θα ήταν σαν να κλέβω εκκλησία …

      • κλείτος ο μέλας

        Για να προβοκάρω ,αν είχαμε τραυματσμό ομως μπορεί να γνόταν κανα θαυμα που δεν εγινε το 1996 και να έβραζε ο τόπος , πριν ελθούν τα φ35 και σ400.

      • Nikolas

        @geoexplorer Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας. Η Τουρκία θα περάσει δύσκολες ώρες και θα κάνει κινήσεις εντυπωσιασμού εσωτερικής κατανάλωσης. Τώρα για τα διλήμματα απάντησης ή όχι, η γνώμη μου είναι ότι σε περίπτωση ελληνικής απάντησης θα κάναμε τα πλωτά μας συγκρουόμενα κοκ με τελικό αποτέλεσμα να παρέμβουν οι νατοικοί κλπκλπ.
        Κατά τη γνώμη μου πάντα μιά ουσιαστική πιθανή απάντηση θα ήταν μιά εκτεταμένη αεροναυτική άσκηση με το Ισραήλ ή την Αίγυπτο ή ακόμα καλύτερα με την Βουλγαρία (ο μεγαλύτερος φόβος των Τούρκων είναι η εύθραυστη ασφάλεια της ευρωπαϊκής Τουρκίας και η ενδυνάμωση των ελληνοβουλγαρικων σχέσεων δεν τους κάνει να νιώθουν ιδιαίτερα άνετα. Ούτε το Δ. Σ.Σ. ; ) παρεμπιπτόντως δεν καταλαβαίνω γιατί οι τριμερείς Ελλάδα-Κύπρος-ισραήλ, Ελλάδα-Κυπρος-Αίγυπτος, και διμερείς Ελλάδας- Βουλγαρίας έχει περάσει τόσο στα ψιλά. Τις θεωρώ εξαιρετικές κινήσεις.

  3. tallyhogr

    Τα φέρετρα απο Συρία μεριά τους έχουν κατσει πολυ άσχημα αν κρίνω απο την προσπάθεια για δημιουργία επεισοδίου. Απο την μια καλό ειναι να τους αφησουμε να βράσουν στο ζουμί τους, απο την αλλη παλι δεν γίνεται να ανεχομαστε τετοιου ειδους προκλήσεις χωρίς απάντηση. Δεν ειναι φυσιολογικό και δημιουργει κακα προηγούμενα.

    Θα πρεπει και η ΕΕ να έρθει προ των ευθυνών της και να λάβει μια ξεκάθαρη και εμπρακτη στάση χωρις περιθώρια ερμηνειων, προτου γίνουμε κώλος στην περιοχή.

    Απάντηση
    • selenos

      H EE ειναι μια φιλοσιωνιστικη «ενωση»,που το μονο που της ενδιαφερει ειναι η αλωση της Ευρωπης,απο αφρικανοασιατες εισβολεις.Κυβερναται απο πρωην(νυν) κομμουνισταρια και φιλελεδες.Δεν μπορει συνεπως να νοιαζεται για την Ελλαδα.

      Απάντηση
  4. Ανδρεας 111

    Τα σύνορα της ΕΕ και κάτι τρέχει στα γύφτικα. Αν εχουμε αποφασιστικοτητα θα πρέπει να στείλουμε σημερα τον λογαριασμο της επισκευής στους τουρκους με κοινοποίηση σε νατο, εε κλπ. Ξέχωρα από το οποιοδήποτε σενάριο αντιδρασης-απαντησης

    Όνειρα χειμερινής νυκτός. …

    Απάντηση
  5. famas

    Σχετικά με τον εμβολισμό……Δεν ξέρω αν αυτή η ενέργεια έρχεται ως απάντηση στην προηγούμενη επαφή που είχε ο ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ με το τούρκικο περιπολικό που φάνηκε σαν ελληνική νίκη….

    Απάντηση
  6. geoexplorer72

    @Αχέρων
    Δεν θριαμβολογούμε, ξέρουμε και περιμένουμε. Η βασική διαφορά του φωνασκούμε. Το λιμενικό έχει αυτό που είχε πάντα εκεί. 2 ακτοφυλακίδες στην Κάλυμνο και Κω. Τα 8 Ελληνικά και τα 11 τουρκικά που κάνουν κύκλους είναι αυτά που έχει γράψει η Hyriet και αναπαράγουν σαν βλάκες οι δικοί μας για το Clickbait. Το πόσο έξυπνοι είναι και αυτοί θα το αφήσω ασχολιαστο στο βωμό της εμπορικότητας. Αμα δείτε Τουρκικές και τα Ελληνικά Β’ site της πλάκας θα καταλάβετε ποιός κάνει τι και γιατί. Προσοχή σε ότι διαβάζετε, δεν υπάρχουν αθώα δημοσιεύματα, υπάρχουν μόνο αγαθοί αναγνώστες. Γράφω για λόγους απλούς, γιατί στις φωνές χάνεται η μπάλα. Το μεγάλο παιχνίδι είναι η Κύπρος, τα άλλα θα έρθουν. Στο MarineTraffic θα δείτε οτι οι Τουρκικές ακτοφυλακίδες κάθονται και οι τρείς σαν χαζές αγκυροβολημένες στην μέση του πουθενά με ανοικτά τα συστήματα εντοπισμού τους. Φωνάζουν οι άνθρωποι είμαστε εδώ, ΕΛΑΤΕ. Το να τους πάρει ο διάολος σε αυτές τις συνθήκες γίνεται και από ξηρα ! Γίνεται με δολιοφθορά από την Θάλασσα, γίνεται εν ριπή οφθαλμού από τον αέρα. Αλλά το πολεμικό κλίμα θρέφει τα συμφέροντα της Τουρκίας που περιμένει με το SeaMetro II στην Κωνσταντινούπολη.
    Ελπίζω να το διαβάσουν πολλοί το μήνυμα και να το καταλάβουν ακόμη περισσότεροι.

    Απάντηση
    • ΑΧΕΡΩΝ

      Geo,είναι λίγο δύσκολο να χωρέσω σε ένα σχόλιο όλα όσα νοιώθω να με πνίγουν.
      Θα προσπαθήσω να τα αγγίξω ένα προς ένα.
      « ξέρουμε και περιμένουμε».
      Τί περιμένουμε όμως;
      Την κατάλληλη στιγμή,ἤ τους βαρβάρους;
      Και εσείς,και οἱ περισσότεροι,κάνετε ένα διττό λάθος,συγκεκριμένα ότι θεωρείτε την «τουρκαλιά» στα Ίμια ὡς αντιπερισπασμό της Τουρκίας από το Αφρίν και την εκεί δυστοκία,την δέ ἑλληνική στάση την προσεγγίζετε με όρους φιλολογικούς,ὡς ψύχραιμη,αλλά περιορίζοντας την οπτική στο «εδώ και τώρα»,δηλαδή Ίμια 13-2-2018,αλλά παραβλέπετε ότι έχει προηγηθεί,και μή θίγοντας τό τί θα ακολουθήσει.
      Όμως,ότι συμβαίνει στα Ίμια και στην Κύπρο σήμερα,είναι απότοκο του ότι έχει συμβεί στην Κύπρο και τα Ίμια και το Αιγαίο γενικώτερα εδώ και δεκαετίες.
      Αγνοείτε το πρίν,και παραβλέπετε το μετά,σάν να πρόκειται για το παιχνίδι ενός αιλουροειδούς με κάποιο αντίπαλο αιλουροειδές,ἤ μάλλον με κάποια ενοχλητική και αποθρασυμένη ύαινα,ἡ οποία όμως δέν ξέρει ότι ζεί τα τελευταία λεπτά της ζωής της.
      Διαφωνώ.
      Σχολιάζοντας άλλη ανάρτηση,είχατε γράψει «ἄς πούμε ότι ὁ τερματοφύλακας μας δένει τα κορδόνια του στις καθυστερήσεις».
      Εγώ,εδώ και 44 χρόνια,βλέπω τον τερματοφύλακα μας να δένει τα κορδόνια του στα πέναλτυ.

      Το ἄν τα ἑλληνικά σκάφη είναι 2 ἤ 8,δέν ξέρω πώς επιβεβαιώνεται ἤ καταρίπτεται,επιδή δέν έχουν όλα ανοιχτό το AIS.
      Και όχι,οἱ τουρκικές ακτοφυλακίδες δέν κάθονται σάν χαζές,ἡ Ἑλλάδα χάσκει σάν χαζή,και πουλάει και πνεύμα.
      «Φωνάζουν οι άνθρωποι είμαστε εδώ, ΕΛΑΤΕ. Το να τους πάρει ο διάολος σε αυτές τις συνθήκες γίνεται και από ξηρα ! »
      Ίσως γίνεται και από ξηρά,ἡ διαταγή όμως,πότε θα έρθει;

      Τέλος,για να θέσουμε τα πράγματα σε μία σειρά εγγύς της παραγματικότητος,το 1974 δέν υπήρχε Αφρίν,ούτε ΑΟΖ.
      Το 1976,κρίση του «Χόρα»,ομοίως.
      Το 1987,ομοίως.
      Το 1996,ομοίως.
      Αβίαστο συμπέρασμα :οσηδήποτε ψυχραιμία δείξουμε σήμερα,θα πρέπει να την δείξουμε είς διπλούν αύριο,και τριπλούν μεθαύριο.(στην πραγματικότητα,ακριβώς του σημιτιού τα κερατιάτικα πληρώνουμε σήμερα)
      Διότι όλη αυτή ἡ τουρκαλιά,θα σταματήσει μόνον,όταν ἡ Ἑλλάς δείξει πειστικά ότι «τελείωσαν τα αστεία».

      ΥΓ.
      Από έναν λαό που μετράει ακόμα και την αξιοπρέπεια του με €υρά,θα περίμενε κανείς «να φάει πλεμόνια» όταν «πάνε να του φάνε» τον ορυκτό του πλούτο.
      Φαίνεται όμως,ἤ μάλλον επιβεβαιώνεται,ότι ὁ Νεοέλληνας μόνο του συνέλληνα το πλεμόνι έχει κότσια να φάει.

      Απάντηση
      • tallyhogr

        επειδή ειμαι πρακτικός ανθρωπος, πως δείχνεις το » τελειωσαν τα αστεία «? Κανεις τι?
        Προσωπικά και γω ειμαι κατά της τακτικής της ανοχής που χρησιμοποιουνε ολες οι ελληνικές κυβερνήσεις, αλλα δεν μπορώ να σκεφτω και κάτι που δεν θα μας οδηγησει σε all out war… ασε που δεν ειμαστε ετοιμοι για κάτι τετοιο ουτε ειχαμε ποτε την προνοια να σχεδιασουμε πολιτικη προστασία για τετοιες καταστασεις.

      • ΑΧΕΡΩΝ

        Ἄν είσαι πρακτικός άνθρωπος,θα ξέρεις ότι ποτέ δέν έχεις όλα σου τα προβλήματα λυμένα,όλες τις επιθυμίες σου ικανοποιημένες,και την επιτυχία εγγυημένη για όλα σου τα σχέδια.
        Τώρα,θα σε προτρέψω να σκεφτείς σάν πρακτικός άνθρωπος που είσαι,τί θα έκανες σάν πρωθυπουργός της Τουρκίας,γνωρίζοντας ότι ἡ Ἑλλάδα ««δέν παίρνει από αστεία»,και θα «κλωτσήσει» στις προκλήσεις σου.
        Και μιλάω για εδώ και τώρα,όχι ΟΤΑΝ θα έχεις τα F-35,OTAN θα έχεις S-400,ΟΤΑΝ θα έχεις Altay.
        Μιλάω για ΤΩΡΑ,που εμείς μπορεί να έχουμε το όποιο χάλι,αλλά οἱ Τούρκοι αποσύρουν μονάδες από κατεχόμενη Κύπρο και Ανατολική Θράκη για να τις πάνε Συρία-Ιράκ.

  7. Theognostos

    Εγω αυτό πού βλέπω είναι η απουσία της Ελληνικής σημαιάς σε Ελληνικό έδαφος στα Ιμία από τότε πού ο χοντρός ειπε οτι τήν πήρε ο άνεμος και ο πρωθυπουργός ευχαριστησε τ,ν Κλιντον γιά τήν παρέμβασή του…αλλα σημαια..και στεφανι μονον… με τα κυαλια…πού ….στήν Ελληνική επικράτεια ολα στόν βωμό μαζί… με Μακεδονία οπου διιαιρωταται ο τσιπρας αραγε ποιό το μυνημα πανω απο ενα εκκατομύριο Ελλήνων συλλαλητηριο στήν Αθήνα…καί.. παραχωρηση Ελληνικής επικράτειας στήν Αλβανία όλοι τριγύρω γλύφονται νά αρπάξουν από τήν Ελλαδίτσα

    Απάντηση
  8. KN

    @geoexplorer
    Geo ψυχραιμος και αναλυτικός όπως πάντα. Θα συμφωνήσω μαζί σου σε αυτό που λές πως η Ελλάδα δεν χρειάζεται να παίξει το παιχνίδι της Τουρκίας και πως πρέπει να παραμείνει προσηλωμένη στους στόχους της που είναι η εξασφάλιση των δικαιωμάτων αποκλειστικής εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων που βρίσκονται εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων. Όμως υπάρχει μια λεπτή γραμμή μεταξύ μη απάντησης λόγω εκμετάλλευσης του χρόνου υπέρ σου και μη απάντησης εξαιτίας αδυναμίας. Ας μην κρυβόμαστε πίσω απο το δάχτυλο μας, η οικονομική κρίση προκάλεσε αρκετά προβλήματα στις ένοπλες δυνάμεις μας. Δεν λέω πως δεν έχουμε την ισχύ να προστατέψουμε τα δικαιώματα μας ούτε οτι οι Τούρκοι ειναι κάποια φοβερή πολεμική μηχανή που ισοπεδώνει τα πάντα, αλλα ειμαι σίγουρος πως όπως πολύ καλά γνωρίζεις, ξεκινάς έναν πόλεμο όταν είσαι σίγουρος πως θα νικήσεις, εμείς είμαστε σίγουροι για τη νίκη; Όπως έχω πει πολλές φορές, οι Τούρκοι ειναι ένας λαός που σέβεται την ισχύ, την ωμή δύναμη σε όλες της τις μορφές, γι’αυτό και ειναι απαραίτητο για την Ελλάδα να διατηρεί ισχυρές ένοπλες δυνάμεις. Άρα πριν μιλήσουμε για τους λόγους που αντιδρά ο Ερντογαν (και ειναι προφανείς) πρεπει να δούμε την αιτία της συμπεριφοράς του στα μάτια. Οσο σκύβεις το σβέρκο τόσο πιο πολλές καρπαζιές τρώς. Η Τουρκια ειναι πράγματι μια χώρα που σήμερα ειναι στριμωγμένη στο τοίχο και χρειάζεται κάποια διέξοδο. Η χλιαρή στάση των ευρωπαίων και αμερικανών θα μπορούσε να εξηγηθεί για διάφορους λόγους αλλά αυτό ειναι τεράστιο θέμα συζήτησης. Έν πάση περιπτώσει, η Ελλάδα ειναι σωστό να κρατά μια ψύχραιμη στάση και να μην παρασύρεται στα παιχνίδια των άλλων αλλά όταν χρειάζεται θα πρεπει να δείχνει και δόντια, αρκεί βέβαια να μην ειναι φαφούτα.

    Απάντηση
    • geoexplorer72

      @ΚΝ
      Σας ευχαριστώ για τα ευγενικά σας λόγια. Ξαναγράφω ότι έχετε πολύ καλή γνώση των γεωπολιτικών τεκταινόμενων και είναι χρήσιμος όποιος διάλογος μαζί σας. Επειδή λέτε συγκροτημένα πράγματα ίσως κάνουμε κάποιες ιστορικές αναφορές. Δεν τίθεται θέμα βεβαιότητας για νίκη. Ποτέ δεν τίθονταν, άλλωστε οι πόλεμοι είναι προϊόν ανθρώπινης διαστροφής ή ψυχολογικά ανάπηρων ηγεσιών. Ρωτάτε πολύ σωστά πόσο θα εκληφθεί η μη απάντηση της Ελλάδας, ως σημείο αδυναμίας από την Τουρκία για την κορύφωση διεκδικήσεων. Σας απαντώ όπως και να ερμηνεύσουμε εμείς την απάντηση που θα δώσουμε, δεν θα αλλάξει τα νέο-οθωμανικά σχέδια της Τουρκίας. Βλέπετε τις κινήσεις του Ταγίπ με τον Ζάεφ στα Σκόπια, βλέπετε τον δάκτυλο της Τουρκίας στο Κόσοβο, στο Τέτοβο, στην Αλβανία με την ακύρωση της ΑΟΖ από τον Ράμα ή τη χρηματοδότηση του «στρατού» της Τσαμουριάς. Αν σας έλεγα τώρα το ριζοσπαστικό, ότι τα θέματα του Μακεδονισμού στην Ελλάδα έχουν σκιώδεις χρηματοδοτήσεις εξ ανατολών, (νότια- ανατολικά) θα με αποκαλούσατε καχύποπτο; Ότι αντίδραση να κάνουμε το δόγμα του Ταγίπ δεν θα αλλάξει. Δυστυχώς η χώρα μας είχε πληγεί από δημοσιονομικές αναταραχές, αλλά αλλάζει. Αλλάζει καθώς ο χρόνος είναι υπέρ μας. Δεν μιλώ για την οικονομία, η Ελλάδα προβάλλει αργά, αλλά σταθερά ως αναστέλλουσα συνοριοφυλακή της Ευρωπαικής κουλτούρας. Κρατήστε το αυτό στον εξισλαμισμό της Τουρκίας. Εάν βλέπετε DW θα το έχετε αχνά παρατηρήσει. Επίσης η Ε.Ε και οι σχέσεις της με την Ρωσία αλλάζουν, μετά τον Τράμπ η Ε.Ε ήρθε λίγο πιο κοντά. Θετικό γεγονός ήταν και το Brexit. Για το ζήτημα με τα κοιτάσματα νότια της Κρήτης έχω ξαναγράψει, αλλά το κύριο θέμα είναι ότι πρόσφατα ακούγονται χαρακτηρισμοί από την δύση για ενεργή εξέγερση των Κούρδων. Το γράφουν αυτό σαν αναγνώριση επαναστατικού κινήματος. Αυτό αγαπητέ ΚΝ, αλλάζει τα ΠΑΝΤΑ. Θα θυμίσω την πτώση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας που ξεκίνησε από χαρακτηρισμούς επαναστάσεων.
      Εάν αυτό συμβεί μπορούμε να δεχτούμε την παραχώρηση εκμετάλλευσης πόρων, με δεδομένο την ανυπαρξία του απειλητικού παράγοντα της Τουρκίας.

      Απάντηση
      • ΑΧΕΡΩΝ

        «Αν σας έλεγα τώρα το ριζοσπαστικό, ότι τα θέματα του Μακεδονισμού στην Ελλάδα έχουν σκιώδεις χρηματοδοτήσεις εξ ανατολών (νότια- ανατολικά)»
        Και από νότια,και βόρεια,και δυτικά και ανατολικά χρηματοδοτούνται.
        «Εάν αυτό συμβεί μπορούμε να δεχτούμε την παραχώρηση εκμετάλλευσης πόρων, με δεδομένο την ανυπαρξία του απειλητικού παράγοντα της Τουρκίας.»
        Πώς να ερμηνεύσω την παραχώρηση εκμετάλλευσης πόρων;

      • geoexplorer72

        @Αχέρων
        Σχετικά με την παραχώρηση. Να την ερμηνεύσετε ως όχημα διπλωματικής ανταλλαγής και ως πραγματικό γεγονός σε μια μετά-οθωμανική Τουρκία 40 εκ κατοίκων…
        Σχετικά με την χρηματοδότηση, οι Τούρκοι είναι υπέρ της άκαμπτης θέσης της Ελλάδας για την Μακεδονία. Προφανώς για να μην κλείσει ποτέ το θέμα. Σας παραπέμπω στις πρόσφατες δηλώσεις στην συνάντηση με τον Ζάεφ στα Βαλκανικά νέα.
        http://www.balkaneu.com/erdogan-supportive-of-the-name-issue-resolution-process/

      • ΑΧΕΡΩΝ

        «Σχετικά με την παραχώρηση. Να την ερμηνεύσετε ως όχημα διπλωματικής ανταλλαγής και ως πραγματικό γεγονός σε μια μετά-οθωμανική Τουρκία 40 εκ κατοίκων…»
        Ευχαριστώ,δέν θα πάρω.

  9. mcair

    το τραγουδι που παιζει το μπαρμπαρος στην κυπριακη ακτοφυλακη ειναι

    Mehter – Ceddin Deden
    Your Ancestor Is Your Grandfather
    Your ancestor is your grandfather, your lineage is your father
    Always heroic, the Turkish nation
    Its army, for a very long time
    Became famous all around the world

    The Turkish nation, the Turkish nation
    Love nationalism with passion
    Destroy O nation, your enemy
    Let them suffer in their cursed disgrace
    http://lyricstranslate.com/en/ceddin-deden-your-ancestor-your-grandfather.html

    Απάντηση
  10. geoexplorer72

    @Αχέρων
    Καταρχήν να γράψω σωστά το όνομα του Τουρκικού γεωτρύπανου που έχει παρκάρει η γείτονα στην γέφυρα πλησίον της Γκεμπτζέ στην Κωνσταντινούπολη. Το σωστό είναι Deepsea Metro II. Δεν έχει τόσο σημασία , αλλά για όποιον θέλει να το δει στο MarineTraffic μπορεί να το ψάξει σωστά . Για όσους δεν παρακολουθήσαν αυτό έχει νοικιαστεί από την ανατολική φίλη μας, για να χρησιμοποιηθεί το 2018 . Η Τουρκία έχει γενικά πει ότι θα γίνουν έρευνες στο Αιγαίο, την Μαύρη Θάλασα και την Κύπρο. Το Μπαρμπαρός, πέρασε όλο τον κόλπο της Αμμοχώστου και το Ριζοκάρπασο, από τις χαοτικές του αναζητήσεις και τον πραγματικά μικρό χρόνο παραμονής κρίνω ότι δεν βρήκε τίποτα. Όλοι λέγανε ότι βγήκε κρουαζιέρα.
    Η Τουρκία λοιπόν θέλει 2 πράγματα. Το πρώτο είναι να γκριζάρει το σημείο που έχει η ΕΝΙ στείλει το SAIPEM 12000. Δεν υπάρχει νόημα εάν έχει επιχειρήματα ή όχι. Θα λέει τα δικά της, ως γνωστό δεν υπάρχουν διεθνή ύδατα για αυτήν. Δεν υπάρχει ΑΟΖ , δεν υπάρχει Κύπρος, παρά μόνο εάν αυτή είναι τα κατεχόμενα. Το δεύτερο είναι στο σημείο που θα πάει το Saipem , να στείλει το δικό της. Με το σαθρό βήμα ότι η περιοχή είναι ΑΟΖ των κατεχόμενων. Μιλάμε για πράγματα χωρίς νομικά στηρίγματα, χωρίς περιεχόμενο χωρίς , χωρίς, χωρίς. Αλλά εάν η ποσότητα στο 3 είναι μεγάλη σώθηκε. Δηλαδή έχει εμπορικά επιχειρήματα ο αγωγός από το Ισραήλ να κινηθεί προς Τουρκία. Ταυτόχρονα αναγνωρίζει τα κατεχόμενα , αφού θα τα βάλει να υπογράψουν συμφωνίες και τονίζω ότι δυστυχώς το κόστος της χερσαίας επιλογής της Τουρκίας είναι φτηνότερο για το Ισραήλ. Μπορεί να είναι γεωπολιτικό θέμα η συνεργασία με τους Ρώσους και οι σχέσεις με το Ισραήλ να είναι στα πρόθυρα πολέμων, αλλά την Ρωσία σχεδιάζει να την παρατήσει ούτως ή άλλως. Όπως κι η Ρωσία την Τουρκία άλλωστε. Η κρίση της Δευτέρας δεν ήταν τυχαία, ήταν σχεδιασμένη ακόμη και στην ώρα. Η συγκεκριμένη αλλαγή βάρδιας πάντα βοηθά επιχειρήσεις. Ξαναγράφω λοιπόν, η Τουρκία αναζητεί την ένταση. Μια μεγάλη εμπορική επιχείρηση θα περιμένει άμα βλέπει να συμφεροντά της να κλονίζονται. Ο πόλεμος ή η απειλή πολέμου στην περιοχή είναι μέσο πίεσης. Σχετικά με το αίσθημα των Ελλήνων ότι πάντα υποχωρούν, τα γεγονότα της Κύπρου, την διαταγή που δεν έρχεται ποτέ κλπ . Είναι βούτυρο στο ψωμί της Τουρκίας, στα όρια της ψυχολογικής επιβολής . Πραγματικά αισθάνομαι πολύ μόνος γιατί δεν τα γράφει κανένας αυτά τα πράγματα. Ξέρετε… ο πόλεμος πουλάει. Όχι μόνο στην Ελλάδα, στην Τουρκία η λέξη Τζιχάντ έχει γίνει καραμέλα. Ας το κρατήσουν αυτό τα think tanks, μας στην αναστροφή επιχειρημάτων.

    Απάντηση
    • ΑΧΕΡΩΝ

      Geo,καλά όλα αυτά που γράφετε,σχετικά με τις προθέσεις και μεθοδεύσεις της Τουρκίας,αλλά σας χάνω στο «δια ταύτα».
      «Σχετικά με το αίσθημα των Ελλήνων ότι πάντα υποχωρούν, τα γεγονότα της Κύπρου, την διαταγή που δεν έρχεται ποτέ κλπ . Είναι βούτυρο στο ψωμί της Τουρκίας, στα όρια της ψυχολογικής επιβολής .»
      Δέν γνωρίζω πώς ακριβώς το εννοείτε ἤ ερμηνεύετε,αλλά ναί,οἱ ελλαδικες ηγεσίες είναι διαχρονικά ὁ μεγαλύτερος αβανταδόρος της τουρκικής αλλαζονείας.
      Το εμβληματικό εκείνο παράπονο των Κυπρίων «Ἑλλάς-Ἑλλάς,σκέπασε και εμάς»,τείνει να γίνει κοινός τόπος.
      Ακόμη χειρώτερα,οἱ μεταπολιτευτικοί αρχιερείς της αναξιότητος,φρόντισαν να φέρουν την Χώρα σε κατάσταση που οἱ ολοένα αυξανόμενοι απελπισμένοι μεταξύ των Ἑλλήνων να φεύγουν αναφωνώντες «Ἑλλάς-Ἑλλάς,δέν μας παρατάς».
      Και ἄν θέλετε την ταπεινή μου γνώμη,ἡ διπλωματία και ἠ αποτροπή έχουν καταρρεύσει όταν καταπίνεις τραμπουκισμούς.
      Και πολύ-πολύ απλά,ἄν το 1974 είχαμε σταθεί στο ύψος της προκλήσεως,τόσο στην Κύπρο,όσο και σε Αγαίο και Θράκη,και ἄν είχαμε μείνει σταθεροί στο ύψος που απαιτεί από την Ἑλλάδα ἡ μοίρα της,δέν θα βλέπαμε αυτά τα εξοργιστικά σήμερα.

      Απάντηση
  11. xm8

    Εμείς δεν είμαστε χώρα. Εμείς είμαστε το κορυφαίο Anger Managment Institution του πλανήτη.
    Διαχρονικά οι πολιτικές ηγεσίες όλων των κομμάτων, χρωμάτων, οσμών και γεύσεων διδάσκουν την υψηλή τέχνη της αυτοσυγκράτησης και του κατευνασμού. Είμαστε τόσο Ζεν που νιώθω Ιάπωνας.
    Η μόνη λύση που βλέπω είναι να πείσουμε το θείο Έρντο και την τουρκιά, να παρακολουθήσει τα ειδικά σεμινάρια που κάνει το ινστιτούτο μας.

    Απάντηση
    • geoexplorer72

      @xm8
      Αγαπητέ, εαν δεν είμασταν το κορυφάιο Anger Managment Institution, δεν θα είχαμε απελευθερώσει τα Ιωάννινα το 1913 μετά τον θλιβερό πόλεμο του 1897. Ούτε την διπλωματική επιτυχία των τριμερών στους Βαλκανικούς πολέμους θα πετυχαίναμε. Επίσης, οχι δεν θέλουμε ο Ταγίπ να παρακολουθήσει μαθήματα από εμάς, θέλουμε να κάνει χοντράδες. Όσες περισσότερες τόσες το καλύτερο.

      Απάντηση
      • xm8

        @geoexplorer72
        Δεν είμαι της τουρκοφαγίας, αλλά δε θα βαφτίσω το κρέας ψάρι.
        Όταν έχεις προειδοποιηθεί από τον αμερικανό πρέσβη για θερμό επεισόδιο και διπλωματικά νωρίτερα (αυτό είπε ο Ταγίπ) πως δεν είναι επιθυμητή η επιστροφή μας στα Ίμια (Καμμένος) και να τ’ αφήσουμε όπως ήταν όλα τα προηγούμενα χρόνια που πετούσαμε το στεφάνι στο Σαρωνικό, πως σκοπεύαμε να διαχειρισθούμε την επερχόμενη κρίση; Ποιά η στρατηγική μας; Γιατί εγώ δεν είδα καμία.
        Καλά κάναμε και προσπαθήσαμε να επιστέψουμε. Το επικροτώ. Τι θα κάναμε όμως όταν θα αντιδρούσαν; Θα τα μαζεύαμε και θα φεύγαμε όπως έγινε; Γιατί αν ναι, τότε το τραβούσε ο οργανισμός μας ένα μαθηματάκι από τον θείο Έρντο. Δίκαια επιχαίρει.
        Η αμηχανία δεν είναι ψυχραιμία. Και η ψυχραιμία δεν είναι στρατηγική. Αλίμονό μας αν αυτοί που κυβερνούν δεν είναι ψύχραιμοι. Εντολή κατάρριψης ή βύθισης που δε θα είναι απότοκο ψυχρής λογικής εκτίμησης, θα είναι καταστροφική.
        Αν αυτό στα Ίμια ήταν στρατηγική μας για να αμαυρώσουμε την Τουρκία στα μάτια του κόσμου και να αποκομίσουμε οφέλη, τότε είμαστε πολύ δολοπλόκοι και δεν μας φαίνεται. Μακάρι πάντως. Κρίμα να τρώμε τζάμπα φάπες.
        Αυτές που αναφέρεις είναι δάφνες άλλων γενεών. Εμείς δεν έχουμε να επιδείξουμε ούτε ένα φύλλο.
        Εγώ αυτά τα «μ’ αυτά που κάνουν οι Τούρκοι θα πέσει κεραυνός και θα τους κάψει» δεν τα πολυπιστεύω.
        Μια παρατήρηση. Η προειδοποίηση του Πάιατ ήταν και παρότρυνση να τα μαζεύουμε και να φεύγουμε. Αυτό σήμαινε ότι οι γείτονες διπλωματικά τον είχαν ήδη κερδίσει το γύρο.

  12. Gunslinger32

    Παρόλο που η ζημιά στο πλοίο (ευτυχώς) περιορίζεται στο υλικό, δεν είναι η μοναδική, επειδή στο χρονικό διάστημα που θα επισκευάζεται στα ναυπηγεία θα λείπει απο την δύναμη του ΛΣ.
    Εάν ήταν οποιοδήποτε άλλο (η μικρότερο) σκάφος του ΛΣ, ίσως να ήταν λιγότερη η ζημιά(και η συμβολική σημασία), αλλά στην συγκεκριμενη περίπτωση πρόκειται για την ναυαρχίδα του ΛΣ η οποία χτυπήθηκε εσκεμμένα απο ένα πλοίο αρκετά μεγαλύτερου εκτοπίσματος*, και έτσι το μήνυμα των γειτόνων έχει(κατά την γνώμη μου) διπλή έννοια. Ή μια είναι ότι είναι έτοιμοι για περισσότερα η άλλη ότι έχουν και τα μέσα για μας στριμώξουν(όσοι θυμούνται το παράδειγμα με την μεγαλύτερη μαγκούρα, που είχα αναφέρει σε παλαιότερη συζήτηση ξέρουν τι εννοώ).

    Επιστρέφοντας για λίγο στο θέμα τις νέας φρεγάτας για το ΠΝ, να σημειωθεί ότι πρώτον το μέγεθος μετράει(όπως είδαμε και στην περίπτωση) διαφορετικά οι γείτονες θα ήταν πιο προσεκτικοί, και δεύτερον ότι στην παρακάτω παρουσίαση του ελληνικού πλοίου γίνεται ξεκάθαρο ότι η ολλανδική εταιρία τεχνολογικά (και ειδικά στον εξοπλισμό μονάδων επιφάνειας), δεν έχει να ζηλέψει τίποτα απο την γαλλική πρόταση. Αυτο που θέλω να πω, είναι ότι σε μια περίπτωση όπου στη θέση των πλοίων του ΛΣ και της ακτοφυλακής των γειτόνων θα ήταν πολεμικά πλοία με παρόμοια διαφορά μεγεθών(υπέρ της αντίπαλης πλευράς), θα είχαμε μάλλον την ίδια εξέλιξη, εφόσον όπως είναι γνωστό για τους γείτονες, απο τα μεγέθη παίρνουν θάρρος για να ασκούν αυτές τις παλικαριές(ακόμα και χωρίς την χρήση όπλων).

    Για σύγκριση:

    STAN PATROL 5509 STANDARD
    GENERAL
    Hull material Superstructure Basic functions
    Classification
    DIMENSIONS
    Length overall Beam overall Depth at side Draught max Crew
    TANK CAPACITIES
    Fuel oil
    Fuel oil daughter craft Fresh water
    Waste water (black) Waste water (grey) Dirty oil/ bilge water
    PERFORMANCES
    Speed
    Range at max speed
    PROPULSION SYSTEM
    Main engines Total Power Gearboxes Propulsion Bow thruster
    Steel
    Aluminium
    Patrol duties, maritime safety, securing economical waters, search and rescue Bureau Veritas
    IHullMACHAUT UMS
    Light Ship / Fast Patrol Boat
    Sea Area 4
    57.4 m 9.4 m 4.4 m 3.3 m
    Up to 30 persons
    85.9 m3 2.3 m3 11.6 m3 7.0 m3 14.0 m3 4.8 m3
    Up to 29.0 kn 1500 nm
    2x MTU
    Up to 8600 bkW
    2x Reintjes
    2x controllable pitch propellers 2x 110 kW
    ELECTRICAL EQUIPMENT
    Network Generator sets
    24V dc, 230V/400V 50 Hz a.c. 3x 150.0 ekW – 188.0 kVA

    DECK LAY-OUT
    Anchor equipment Anchor winch Slipway
    SHIP SYSTEMS
    General service pump Bilge water separator Fuel separator
    Engine room ventilation Fire extinguishing
    Stabilizer system
    ACCOMMODATION
    Main deck Below main deck Air conditioning
    1x HPP Pool TW, chain and line 1x electrically driven
    1x electrically driven
    1x
    1x dynamic
    2x 22.000 m3/hr
    Hand operated fire extinguishers. Fixed fire-fighting system in engine room (Stat-X)
    Hydraulically driven
    Cabins, ship office, galley and mess, stores Cabins and store
    Up to 440.000 BTU/hr
    Fresh water maker
    Sewage treatment plant
    Foldable deck crane
    Daughter craft
    Davit system with Interceptors Second searchlight
    Second radar
    Chart plotter
    Night vision camera
    External communication
    Mobile phone system
    Iridium satellite telephone
    V-SAT
    Fleet broadband
    Military equipment/ballistic protection
    NAUTICAL AND COMMUNICATION EQUIPMENT
    Searchlight Radar ECDIS GPS
    AIS
    Compass
    Autopilot
    Echo sounder
    CCTV system/loudhailer External communications Weather system
    OPTIONAL
    1x
    1x X-band, 1x S-band 1x
    1x
    1x
    1x Magnetic
    1x
    1x
    1x
    GMDSS A2
    1x
    GMDSS A3

    http://products.damen.com/-/media/Products/Images/Clusters-groups/High-Speed-Crafts/Stan-Patrol-Vessel/Stan-Patrol-5509/Documents/Product_Sheet_Damen_Stan_Patrol_5509_11_2017.pdf

    Η τουρκική Ακταίορος

    MAIN DIMENSIONS
    Length Overall88,6 m
    Length Waterline80,0 m.
    Beam Overall12,20 m.
    Draft3,6 m
    Draft5.00 m
    DISPLACEMENT
    Full Load Displacement1700 Tons
    SPEED & ENDURANCE
    Max. Speed22 Knots
    Economical Speed15 Knots
    Range3000 Nm @ 15 Knots
    Endurance4 Days
    PLATFORM SYSTEMS
    Main Propulsion System2 X 5200 (kW)
    Propulsion System2 x Shafts, 2 x CP Propeller Bow Thruster (300 kW) Fin stabilizer
    Generator2 x 900 kW, 380 V AC 50 Hz
    Emergency Generator1 x 212 kW, 380 V AC 50 Hz
    WEAPONS
    Gun40 mm, 40L70 Oto Melara
    Machine Gun2 x 12,7 mm
    SENSORS
    2D Search Radar
    Electro Optical Director
    Combat Management System (CMS)
    Advanced software for vessels functions/operations
    NAVIGATION & INTEGRATED COMMUNICATION SYSTEM
    Combat Management System (CMS)
    Complement92 persons – Comfortable accommodation spaces in accordance with NATO standards
    CLASSIFICATION NOTATION
    RinamilNC+Second lne ship-patrol vessel, unrestricted navigation, SEA-KEEP, STAR-HULL, AVM-DPS(V), AUT-PORT, AUT-IAS, MON-SHAFT, HELİCOPTER LA, MARPOL I, MARPOL IV, MARPOL V, MARPOL VI
    HELICOPTER OPERATIONSLanding Platform for a general purpose helicopter (up to 10 tons) Day and night landing & takeoff capability Telescopic Hangar
    REPLENISHMENT SYSTEMSJP5 Helicopter Refueling System Replenishment at Sea (RAS) System (Starboard-Portside)
    MISCELLANEOUSExternal Fire Fighting System (2x1200m3/hour) Prewetting System Pollution Control and Prevention Systems 2 x RHIB Boat
    Sensor and weapon configurations can be customized in accordance with the unique requirements.

    http://www.rmkmarine.com.tr/en/082-tcsg-guven-sg-702.html

    Παρουσιάσεις

    Απάντηση
    • ΑΧΕΡΩΝ

      Πιστολέρο,ἄν ήμασταν σοβαρή χώρα,οἱ Τούρκοι δέν θα τολμούσαν να πειράξουν ούτε φουσκωτό του ΛΣ ἤ των ΕΔ,διότι απλούστατα θα ήξεραν τί θα ακολουθήσει.
      Και για όποιον σπεύσει να μαντέψει ότι ίσως ακριβώς αυτό που θα ακολουθήσει είναι αυτό που επιδιώκουν οἱ Τούρκοι,δέν θα αναλωθώ να επισημάνω γιατί και πώς έφτασαν σε τέτοιο επάρσεως,θα πώ μόνο «ιδού ἡ Ρόδος,ιδού και το πήδημα».

      Απάντηση
      • Gunslinger32

        @ΑΧΕΡΩΝ
        Ένα μάθημα σαν αυτό που πήραν απο τους Ισραηλινούς στην απόπειρα τους να σπάσουν τον αποκλεισμό στην Λωρίδα της Γάζας, θα το χρειαζόταν οπωσδήποτε και στο ανατολικό Αιγαίο όπως και στην Ανατολική Μεσόγειος, αλλά δεν είναι όλοι Ισραήλ.

        Με αυτά που παρακολουθώ «δεξιά και αριστερά», έχω την εντύπωση ότι η μοναδική πλευρά/χώρα που τους αντιμετοπίζει καθώς πρέπει και όπως τους αξίζει, είναι το Ισραήλ και αυτό παρά τις φιλικές σχέσεις που είχαν πρίν το «ξεφάντωμα» στην συνάντηση στο Νταβός. Όλοι οι άλλοι έχουν καταντήσει παλλακίδες μπροστά στους μεγάλους μαστροπούς της εποχής μας, στα ανατολικά παραλία. Προφανώς είναι πολύ τις μόδας να υποτάσσονται και να υποκύπτουν ακόμα και οι μεγάλοι μπροστά σε έναν ανατολίτη Πινοσέτ που την είδε σουλτάνος της νέας οθωμανικής αυτοκρατορίας.

    • mcair

      αρχες δεκαετιας 00 αγοραζα βιβλια του κλανσυ το shadow warriows με τον καρλ στεινερ αρχηγο της socom στο τελος του βιβλιου ειχε ιστοριες με κουρδους απο το 91 .
      μια ιστορια εδειχνε την διαφορετικη αντηληψη για την αξια της ζωης ενος γερου και ενος παιδιου σε ανατολη και δυση
      το πληρωμα ενος βρετανικου τσινουκ με εξερετικα χαμηλα καυσιμα πηγε ενα κουδρικο κοριτσακι σε νοσοκομειο απο τραυμα στο κεφαλι απο οβιδα ιρακινων ενω οι γονεις ελεγαν μην παιδευεστε ετσι και αλλιως θα κανουμε αλλο,αλλα για το βρετανικο πληρωμα ο θανατος ενως παιδιου δεν ηταν αποδεκτος
      τους γερους τους θεωρουσαν αυτους που κρατουσαν την παραδωση και την ιστοριασ της φυλης και η ζωη τους ειχε μεγαλη αξια
      https://www.amazon.com/Shadow-Warriors-Inside-Special-Command/dp/0399147837/ref=pd_lpo_sbs_14_img_0/145-7211889-6262166?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=3QH9QFZ83BV68ZBJNKBH
      απο αυτα τα βιβλια που αγοραζα αντε να ειχω διαβασει το 30%
      τωρα με το download απλα τα ξεφυλλιζω ,ενα βιβλιο που κυνηγαω ειναι The Silent War: The Cold War Battle Beneath the Sea by John Pina Craven
      https://www.amazon.com/Silent-War-Cold-Battle-Beneath/dp/0743223268

      Απάντηση
  13. geoexplorer72

    @Nikolas
    Πράγματι σχεδιάζονται διπλωματικές στρατιωτικές ασκήσεις, πρέπει να σας πω κάτι που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό. Η Ελλάδα προχωρά με πολύ γοργούς ρυθμούς ΚΑΙ την διπλωματική συνεργασία με το Λίβανο. Έχει αναβαθμίσει την εκπροσωπισή της και προωωθεί θέματα οικονομίας, πολιτισμού περιβάλλοντος και ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ταυτόχρονα η παρουσία της στην Ανατολική μεσόγειο με την UNIFIL έχει αναβαθμιστεί σε πλοίο τύπου φρεγάτας, από κανονιοφόρο και πυραυλάκατο αντίστοιχα. Με αυτό τον τρόπο αναζητεί πατήματα στο ανατολικό άκρο της ΑΟΖ αλλά και προσδοκά ενεργειακές δομές στην συμμετοχή του EastMed. Μάλιστα με πρόσχημα την αποστολή της SeaGuardian στην UNIFIL θα κάνει αύριο άσκηση με την συμμετοχή της Ιταλικής και πιθανών μιας Ισπανικής φρεγάτας. Η νέα ΝΟΤΑΜ εκδίδεται με εντολή της Κύπρου και ακυρώνει εκ νέου τις παράνομες αιτιάσεις της Τουρκίας που προσχηματικά ανέκοψαν παράνομα το Saipem12000. Άμα κάναμε τα συγκουόμενα που είπατε και εσείς, τώρα θα κοιτούσαμε τον ξάστερο ουρανό άπραγοι. Θα προσθέσω οτι μετά από την ομαλοποίηση της κατάστασης στην Λιβύη, αναμένεται να υπάρξουν διαβουλεύσεις για την προώθηση αγωγού προς την Κρήτη. Η Τουρκία δεν θέλει ούτε αυτό, για αυτό αποσταθεροποιεί την περιοχή. Θυμάστε πρόσφατα το πλοίο γεμάτο με εκρηκτικά που πιάσαμε στην Κρήτη ; Αυτό πήγαινε Τουρκία-Λιβύη για να βοηθήσει την νεο-οθωμανική θέση του Ταγίπ. Έτσι γα να μην γίνόμαστε αφελείς.
    Σχετικά με την Βουλγαρία, δεν χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια, υπάρχει ήδη αντι-Τουρκικό μένος. Έχουν συνεχώς προβλήματα με την Τουρκική μειονότητα. Για αυτό η κουταμάρα των 2,5 πολέμων που γράφουν κάμποσοι τελευταία δεν θα προχωρήσει ποτέ και για αυτό το δόγμα της Τουρκίας άλλαξε πάλι.

    Απάντηση
  14. geoexplorer72

    @Gunslinger32 @Αχέρων
    Αγαπητέ Αχέροντα, η χρόνια απαξιωσή μας προς την επίγνωση των διπλωματικών θέσεων των γύρω μας, είναι σε σχεδόν συντριπτικό ποσοστό υπεύθυνη για τα προβλήματα του πρόσφατου παρελθόντος και του απότερου μέλλοντος. Το 1971 δεν είδαμε την επανάσταστη του Ιραν και είδαμε μια πραξικοπηματική κυβέρνηση που έκανε οτι δεν είδε μια εισβολή. Το 1960 χάσαμε τον ΝΑΤΟικό παντουρκισμό και το 1995 χάσαμε το νεοτουρκικό σχήμα Νταβούτογλου. Θέλετε να συνεχίσω στο πόσο σημαντικό είναι να έχουμε έστω μια αμυδρή άποψη διπλωματίας. Η Ελλάδα αυτό τον καιρό δεν δέχεται μόνο προκλήσεις μιλιταριστικού χαρακτήρα, αλλά επιλέγει να αναπαράγει με όχηματα διάφορες πολιτικές θέσεις,σκληροπυρηνικά κομμάτια προπαγάνδας. Έκει τοποθετείται το σχόλιο της ψυχολογικής σχεδόν επιβολής. Σκοπός είναι η Ελλάδα ακόμη και όταν αντιδρά μελετημένα, να πιέζεται αμφιταλανευόμενη από την «εθνική» της υπερηφάνεια. Αμα θέλετε για να ξεθυμάνουμε να γράψουμε τρόπους που θα δημιουργήσουν προβλήματα στην Τουρκία, το κάνουμε. Όπως έχω πει αρκεί να εκμεταλευτούμε τον μιλιταρισμό της. Τα μιλιταριστικά κράτη έχουν σαθρές κοινωνίες και καταρρέουν από τα έσω προς τα μέσα.

    Φίλε Gunslinger, όπως πάντα εξαιρετική αναφορά. Τα Τουρκικά πλόια είναι τα Ιταλικής κατασκευής Sirio που στην Τουρκία τα είπαν Dost, αλλά εδώ όπως έχετε καταλάβει το παιχνίδι είναι πολύ πολυπλοκότερο από μια νησίδα και το ποιός θα πάρει την μεγαλύτερη κορβέτα. Σχετικά με το Ισραήλ, ούτε η Αμερική ήθελε την Τουρκική επιρροή της μουσουλμανικής αδελφότητας στην Αίγυπτο και την Παλαιστίνη. Έχω ξαναγράψει οτι το Ισραήλ είναι το μακρύ χέρι της Αμερικής. Άρα και πάλι για γεωπολιτική και διπλωματία θα μιλήσουμε.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sirio-class_patrol_vessel

    Απάντηση
    • Gunslinger32

      @geoexplorer72

      Προφανώς η υπόθεση πάει πιο μακριά, απο έναν ανταγωνισμό για το ποιός θα έχει τα μεγαλύτερα πλοία στην περιοχή. Αλλά και αυτά είναι απλά μέσα που υπηρετούν συγκεκριμένους σκοπούς, και συνεπώς απαραίτητα. Έτσι νομίζω ότι είναι όντως προτιμότερο να υπάρχει το κάτι παραπάνω και να μην χρειάζεται, παρά να είναι λιγότερο απο αυτό που απαιτούν συγκεκριμένες περιπτώσεις(όπως είχε πει ένα μέλος των δυνάμεων που είχαν εμπλακεί στην αποστολή στην Μογκαντίσου σε μια συνέντευξη). Ή πρόσφατη «σύγκρουση» (με ευθύνη των γειτόνων) για την οποία συζητάμε, ίσως να ήταν μια απο αυτές τις περιπτώσεις. Αντίλαμβανομαι όμως ότι η ΕΕ, δεν ήθελε να χρηματοδοτήσει ένα μεγαλύτερο πλοίο για το ΛΣ(αν κατάλαβα σωστά τις προϋποθέσεις που συνόδευαν την χρηματοδότηση).

      Σχετικά με τον ρόλο του Ισραήλ στην περιοχή(και σύμφωνα με αναφορές ειδικών στις ΗΠΑ), δεν είναι ξεκάθαρο ότι αυτό υπηρετεί τα συμφέροντα των ΗΠΑ στην περιοχή. Οι καθηγητές
      John Mearsheimer και Stephen Walt(π.χ.), που είναι οι συγγραφείς του «The Israel Lobby and U.S. Foreign Policy», υποστηρίζουν(μετά απο εκτεταμένες έρευνες τις οποίες παρουσιάζουν στην εργασία αυτή), ότι ισχύει το αντίθετο, και ότι η επιρροή του Ισραηλινού λόμπυ στους διαδρόμους της εξουσίας των ΗΠΑ, επιρεάσει έντονα και αρνητικά την εξωτερική αμερικανική πολιτική στην περιοχή. Με συνέπεια να δημιουργεί επιπλέον προβλήματα αντί να λύνει αυτά που υπάρχουν.

      Απάντηση
    • ΑΧΕΡΩΝ

      Αδυνατώ να σας παρακολουθήσω.
      Το 1971 δεν είδαμε την επανάσταστη του Ιραν;
      Το 1960 χάσαμε τον ΝΑΤΟικό παντουρκισμό;
      το 1995 χάσαμε το νεοτουρκικό σχήμα Νταβούτογλου;
      Εννοείτε ότι δέν τα προβλέψαμε;
      « Τα μιλιταριστικά κράτη έχουν σαθρές κοινωνίες και καταρρέουν από τα έσω προς τα μέσα.»
      όπως ἡ Γερμανία και ἡ Ιαπωνία του 1870-1945 μήπως;

      Απάντηση
      • geoexplorer72

        Νομίζω οτι ήμουν σαφής, Στην στρατηγική σκέψη χρειάζεται γεωπολιτική επέκταση. Αν σας προβληματίζει, δεχτείτε το και σαν σχήμα λόγου.
        *Διόρθωση : Το σωστό στο εκ παραδρομής λάθος της γραφής μου είναι (προφανώς) = καταρρέουν από έσω προς τα έξω.

    • mcair

      το navalanalyses λει το τα dost εινα βασισμενα στα σιριο αλλα τα θεωρει αλλη κλαση
      http://www.navalanalyses.com/2014/11/comandanti-class-and-sirio-class.html
      http://www.navalanalyses.com/2015/11/infographics-of-coast-guard-vessels-1.html

      ασχετο ο καθ ζουγανελλης θεωρει τα σταν μαπα
      Λιμενικό Σώμα: Damen Stan Patrol 5509. Άλλη μία επιλογή-γκάφα.
      https://national-pride.org/2014/07/03/%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CF%8E%CE%BC%CE%B1-damen-stan-patrol-5509-%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%B7-%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CE%B3%CE%BA/
      ειναι απο το greek national pride to original απο το σαιτ του ζουγανελη δεν ειναι προσβασιμο ουτε με wayback machine

      Απάντηση
  15. Gunslinger32

    @ΑΧΕΡΩΝ

    Για εκείνους η ολική ήττα και η προσωρινή επιστροφή στην παλαιολιθική εποχή, ήταν ευλογία και στην συνέχεια ευκαιρία να γίνουν πιο ισχυροί απο πρίν, μακέλεψαν εκατομμύρια ανθρώπους και στο φινάλε τους έκαναν μάγκες(με έντονη συνεργασία/συγκατάθεση και των «εθνοπατέρων» στην Ελλάς).

    Η Ελλάς έπαθε, ξανά έπαθε αλλά αρνήθηκε και συνεχίζει πεισματικά να αλλάξει σκεπτικό. Αιώνιοι ψευτόμαγκες στην διεθνή γεωπολιτική σκηνή, με χαζοχαρούμενα χαμόγελα μπροστά στους φακούς, και δήθεν σοβαρό ύφος στις πανηγυρικές παραστάσεις με ψεύτο-πατριωτικά συνθημάτα για τους οπαδούς.

    Μιλάω γενικά δεν απευθύνομαι σε σχολιαστές, αλλά σε αποτυχημένους (επειδή ακατάλληλοι) κλεπτομανείς πολιτικούς.

    Απάντηση
    • ΑΧΕΡΩΝ

      Ουτέ όμως ἡ Γερμανία,ούτε ἡ Ιαπωνία κατέρρευσαν εκ των έσω,και ούτε θα ένοιωθάν συνέπειες ἄν δέν παραχόντραιναν το παιχνίδι.

      Απάντηση
      • Gunslinger32

        @ΑΧΕΡΩΝ
        Αυτοί ούτε μετά τον Β’ΠΠ δεν κατέρρευσαν, και παρά την μακρόχρονη κατοχή που έζησαν. Για τις συνέπειες για τους Ιάπωνες, δεν ξέρω πως θα ήταν αν απέφευγαν την επιδρομή στην Χαβάη, αλλά για τους άλλους φαίνεται να είχαν άλλα σχέδια, αλλιώς η Συνθήκη των Βερσαλλιών ίσως να είχε λιγότερους περιορισμούς. Έτσι όπως ήταν όμως γραμμένη με τέτοιους περιορισμούς, ήταν επόμενο και θέμα χρόνου ότι θα αντιδράσουν(όχι ότι δεν τους άξιζε). Είναι σαν να τους έστησαν παγίδα γνωρίζοντας ότι θα αντιδράσουν οπωσδήποτε(γρήγορα η αργά), και τους περίμεναν στην γωνία(που λέει ο λόγος). Αυτό που προφανώς δεν περίμεναν και τους αιφνιδίασε, ήταν η εξέλιξη του πολέμου, η αστραπιαία προέλαση των Γερμανών στην Γαλλία και προς τα ανατολικά, όπως και η πρόοδο στην τεχνολογία πολεμικού υλικού, η οποία έκανε μεγάλα άλματα σε αρκετά σημεία, και σε σύγκριση με τους υπόλοιπους ευρωπαίους. Η πρόσφατη ανακοίνωση του Άγγλου στρατιωτικού, σχετικά με την παραμονή αγγλικών στρατευμάτων στην Γερμανία, είναι ένδειξη ότι ακόμα και σήμερα οι Άγγλοι δεν τους εμπιστεύονται ότι θα καθίσουν φρόνημα. Όχι ότι οι τελευταίοι είναι καλύτερα παιδιά, ξέρουν όμως ο ένας τον άλλο τι νούμερο είναι και προσέχουν. Εμείς προφανώς είμαστε ξένοιαστοι, εφόσον είμαστε σε «φιλική» γειτονιά. Έτσι έχουμε την πολυτέλεια, να αγοράζουμε άρματα και πλοία χωρίς όπλα/πυρομαχικά, και να τα αναβαθμίζουμε ανά 30 χρόνια.

      • geoexplorer72

        @Αχέρων
        Όποτε συζητάμε, το τι λέμε τελικά δεν έχει καμία σχέση με το άρθρο. Παρόλα αυτά επιγραμματικά,
        Ρωσία , Αυστρουγγαρία και Οθωμανική αυτοκρατορία κατέρρευσαν. Ή μηπως ξεχνάμε την Οκτωβριανή επανάσταση; Την Εξέργεση στο Σαράγιεβο με την δολοφονία του Φραγκίσκου Φερδινάδρου ; Την Αραβική εξέργεση στη μέση ανατολή; . Πριν γράψετε για μιλιταριστικά παντοδύναμα καθεστώτα που εκβιάζουν με διαλυμένες κοινωνίες να θυμάστε το δραματοποιημένο ιστορικό έργο του Λώρενς της Αραβίας κατά της Τουρκίας. Άμα τα παραδείγματα του πρώτου παγκοσμίου πολέμου δεν μας φτάνουν, θα περάσουμε στο μεταπολεμικό αγωνιστικό μέτωπο της Ινδίας κατά του παγιωμένου καθεστωτος του Ηνωμένου Βασιλείου. Ο Ινδικός εθνικισμός ήταν προερχόμενος σε μεγάλο ποσοστό από τις κοινωνικές διαφορές. Αλλά ακόμη και για την ναζιστική Γερμανία να μιλήσουμε, το τι έπαθε στο όνομα του φασισμόυ είναι αρκετό. Επίσης για να σας προλάβω δεν δέχομαι το επιχείρημα κοίτα τι πάθανε οι γείτονες της μέχρι να την φάνε. Η Ιστορία επαναλαμβάνεται, αλλά προβλέπεται κιόλας.
        Εύχομαι να μην είμαι τόσο κουραστικός και να μπορέσετε να με παρακολουθήσετε.
        ΥΓ) Ελπίζω να μην μου ζητήσετε να γράψω για το ποιανού προσταγές ακολούθησε η Χούντα και το πως σχετίζονταν με τα Αμερικανικά συμφέροντα και τον μπαθισμό στη μέση ανατολή και το Ιράν, ως γνωστό η στάση της Τουρκίας ξανά, οδήγησε σε ανταλλάγματα στην Κύπρο το 1974.

      • ΑΧΕΡΩΝ

        Δέν θα σας ζητήσω να γράψετε τίποτε.
        Χαθήκαμε στην μετάφραση.

  16. Theognostos

    η Μακεδονία είναι Ελληνική, το Αιγαιον Ελληνικό δέν ανήκει στά ψάρια η στούς τούρκους οι οποίοι βάσει σχεδιου ηλθαν απο την μογγολία καταδυναστευσαν λαους και τωρα έχιυν και απαιτήσεις….για αλλη μία φορα θα κάνουν τήν προσπαθεια η οποια ομως θα ειναι και η τελευταία πριν τήν διαλυση της τουρκίας ολα τα υπολοιπα ειναι φλυαρίες σαχλαμάρες να κοιμιζουν τον Ελληνα

    Απάντηση

ΔΕΝ επιτρέπονται απαξιωτικοί και υβριστικοί χαρακτηρισμοί εναντίον στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του ιστοτόπου. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές. Οι απόψεις που εκφράζονται δεν αντιπροσωπεύουν εκείνες της "Προέλασης" και δεν πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.

Σχολιάστε

Αρέσει σε %d bloggers: