Τελετή Ορκωμοσίας Μονίμων Υπαξιωματικών Τάξεως 2014. (ΓΕΣ)

Την Παρασκευή 18 Ιουλίου 2014, πραγματοποιήθηκε στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ) στα Τρίκαλα, η τελετή ορκωμοσίας των νέων Μονίμων Λοχιών Τάξεως 2014 «Επιλοχία (ΜΧ) Χαρίτωνα Καλαϊτζίδη».

Τελετή Ορκωμοσίας Μονίμων Υπαξιωματικών Τάξεως 2014. (ΓΕΣ)

Στην τελετή παραβρέθηκαν ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ιωάννης Λαμπρόπουλος, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός κ. Μιχαήλ Κωσταράκος, ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος κ. Χρίστος Μανωλάς, ο Διοικητής της 1ης ΣΤΡΑΤΙΑΣ/EU-OHQ «ΑΧΙΛΛΕΑΣ» κ. Βασίλειος Τελλίδης, οι θρησκευτικές και πολιτικές αρχές της περιοχής καθώς και πλήθος κόσμου και συγγενών των αποφοιτησάντων σπουδαστών.

Φωτογραφία από την τελετή Υιοθεσίας Τάξεως 2014 που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 17 Ιουλίου 2014 στην έδρα της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών. (ΓΕΣ)

Τελετή Υιοθεσίας Τάξεως 2014 της ΣΜΥ

Την Πέμπτη 17 Ιουλίου 2014 στην έδρα της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών, ο Διοικητής της 1ης ΣΤΡΑΤΙΑΣ/EU-OHQ «ΑΧΙΛΛΕΑΣ» Αντιστράτηγος κ. Βασίλειος Τελλίδης, απένειμε αναμνηστικά μετάλλια και διπλώματα στους Δευτεροετείς Σπουδαστές της, κατά τη διάρκεια της Τελετής Υιοθεσίας της Τάξης 2014.
Ο Εθνικός Ήρωας του οποίου το όνομα δόθηκε στην Τάξη 2014 είναι ο Επιλοχίας (ΜΧ) Χαρίτωνας Καλαϊτζίδης.

Τελετή Ορκωμοσίας Μονίμων Υπαξιωματικών Τάξεως 2014. (ΓΕΣ)

Σύντομο βιογραφικό:
Ο Χαρίτωνας Καλαϊτζίδης γεννήθηκε στις Καστανιές Έβρου το 1919. Κατετάγη το 1939 στο 5ο Τάγμα Μηχανικού. Προήχθη τον Ιούνιο του 1940 στο βαθμό του Δεκανέα και το Σεπτέμβριο 1940 στο βαθμό του Λοχία.
Έλαβε μέρος στον Ελληνοϊταλικό πόλεμο 1940-41 με το βαθμό του Λοχία Μηχανικού και την ειδικότητα του τηλεγραφητή.
Με την κατάρρευση του μετώπου και την είσοδο των Γερμανών στην Ελλάδα μετέβη στη Μέση Ανατολή και κατετάγη στην 2α Ελληνική Ταξιαρχία. Την 6η Αυγούστου 1943 εντάχθηκε στη δύναμη του Ιερού Λόχου και τον Ιανουάριο 1944 προήχθη στο βαθμό του Επιλοχία.
Ο Επιλοχίας (ΜΧ) Χαρίτωνας Καλαϊτζίδης εκπαιδεύτηκε ως αλεξιπτωτιστής και συμμετείχε με τον Ιερό Λόχο στις επιχειρήσεις κατάληψης της νήσου Σάμου τον Οκτώβριο 1943, κατάληψης της νήσου Τήλου τον Μάρτιο 1944 και σε επιχειρήσεις αναγνωρίσεων σε νησιά του Αιγαίου κατά το διάστημα από τον Αύγουστο 1943 μέχρι τον Αύγουστο 1945.
Την 14η Σεπτεμβρίου 1945 μετατέθηκε στο 135 Τάγμα Εθνοφυλακής προερχόμενος από τον Ιερό Λόχο. Απολύθηκε από τις τάξεις του Στρατού την 6η Δεκεμβρίου 1945, ως Επιλοχίας αλεξιπτωτιστής με εξαίρετη διαγωγή.
Τιμήθηκε με πάρα πολλά μετάλλια και παράσημα καθώς και με το Αργυρούν Αριστείο Ανδρείας, για την ηρωική μέχρι αυτοθυσίας, απόδοσή του επί του πεδίου της μάχης και στην εν γένει ενάσκηση των καθηκόντων του.
Απεβίωσε την 18 Σεπτεμβρίου 2010 στην Ξάνθη.

Τελετή Ορκωμοσίας Μονίμων Υπαξιωματικών Τάξεως 2014. (ΓΕΣ)

Τελετή Ορκωμοσίας Μονίμων Υπαξιωματικών Τάξεως 2014. Μόνιμος Λοχίας Πεζικου παραλαμβάνει το αποφοιτήριο του από τον Α/ΓΕΣ. (ΓΕΣ)

Τα Σώματα έχουν το πλεονέκτημα των γυναικών. (ΓΕΣ)

Ένας νέος «Τέθωρας». (ΓΕΣ)

Τελετή Ορκωμοσίας Μονίμων Υπαξιωματικών Τάξεως 2014. (ΓΕΣ)

Τελετή Ορκωμοσίας Μονίμων Υπαξιωματικών Τάξεως 2014. (ΓΕΣ)

Τελετή Ορκωμοσίας Μονίμων Υπαξιωματικών Τάξεως 2014. (ΓΕΣ)

Τελετή Ορκωμοσίας Μονίμων Υπαξιωματικών Τάξεως 2014. (ΓΕΣ)

Τελετή Ορκωμοσίας Μονίμων Υπαξιωματικών Τάξεως 2014. (ΓΕΣ)

Το γυναικείο στοιχείο κατέχει περίοπτη θέση! (ΓΕΣ)

23 Σχόλια

  1. Simon

    Πάλι με για τις στολές των Ανωτάτων Αξ/κων του ΕΣ το σχόλιο. Αφού θέλουν τόσο πολύ να φέρουν ξίφος, γιατί δεν υιοθετούν την ζώνη τύπου Sam Brown την οποία έφεραν παλαιότερα οι αξιωματικοί του ΕΣ;

    Απάντηση
    • Δούκας Γαϊτατζής

      Το ξίφος στην στολή υπ’ αριθμόν 8 μοιάζει «ξένο» σώμα!
      Η ζώνη τύπου Sam Brown πιστεύω πως για να «δέσει» θέλει και δερμάτινες μπότες μέχρι το γόνατό (ενδρομίδες)!

      Απάντηση
      • Simon

        Μετά θα πρέπει να φορέσουν και παντελόνι (κυλότα) ιππασίας… Τραβάει πολύ το πράγμα… Απλά δε μου αρέσει το ξίφος πάνω τους όπως το βλέπω να το φέρουν…

      • ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

        ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ Η ΑΔΕΙΑ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ 14 ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΌΣΟ «ΧΥΜΑ» ΟΣΟ ΝΟΜΙΖΕΙΣ. ΙΣΩΣ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΜΠΕΡΔΕΨΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΟΠΟΥ ΕΚΕΙ ΟΤΑΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΕΝΟΥΝ ΕΓΚΥΕΣ ΞΕΧΝΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ!

      • EAV

        Χαράλαμπε μην φωνασκείς! Τα κεφαλαία δημιουργούν ένταση. Απλά σχολιάζω ότι από το πλήθος των γυναικών που βλέπουμε, ελάχιστες φτάνουν στις μάχιμες μονάδες.
        Προσωπικά στη θητεία μου μόνο δύο γυναίκες υπαξιωματικούς πέτυχα σε μονάδα λόχου/τάγματος (ωωραιότατες και οι δύο). Όλες οι άλλες εξαφανισμένες ακόμα κι αν τα ονόματά τους αναφέρονταν στη δύναμη του Τάγματος.
        Δεν ξέρω αν αυτό οφείλεται στην υπηρεσία που τις θεωρεί β΄κατηγορίας προσωπικό, όπως πολλές εταιρίες στον ιδιωτικό τομέα, ή αποτελεί επιλογή των ίδιων για να αποφεύγουν τις «ταλαιπωρίες» της μονάδας.
        Προσωπικά πιστεύω ότι:
        α΄. Δεν είναι θέμα ισότητας. Όταν διακηρύτεις σε όλους τους τόνους 40 χρόνια τώρα ότι όλοι είμαστε ίσοι, πρέπει και να το τηρείς. Αν η υπηρεσία αποτρέπει τις γυνάικες από μάχιμα καθήκοντα, η υπηρεσία φταίει.
        β΄. Δεν είναι θέμα ικανοτήτων. Όλοι μας ξέρουμε ότι οι γυναίκες δεν υστερούν σε τίποτα αλλά υπερτερούν σε πολλά σημεία από τους άνδρες. Άλλωστε η παραδούσα στην 3η-4η φωτό από το τέλος είναι σημαιοφόρος της τάξης της. Αυτό κάτι δηλώνει. Είναι αυτός ο λόγος που προτιμώνται στα γραφεία; Τότε η υπηρεσία καλώς πράττει και τις προτιμά.
        γ΄. Ελπίζω ότι δεν είναι θέμα νοοτροπίας! Ότι δηλαδή θεωρείται γενικά πως οι γυναίκες δεν θα αποδώσουν και δεν θα επιβληθούν σε στρατό (ανδρών) κληρωτών. Θέλω να πιστεύω ότι σαν κοινωνία έχουμε αφήσει τέτοιες αντιλήψεις μακρυά πίσω μας και δεν σκεφτόμαστε με λάθος κεφάλι. Προσωπικά δεν έχω πρόβλημα να υπακούσω σε γυναίκα ανώτερο, αφόσον φροντίζει να εμπνέει σεβασμό και να ξέρει τη δουλειά της. Η έλλειψη επαγγελματισμού είναι ανεπίτρεπτη και δεν οφείλεται στο φύλο (ισχύει εξίσου εντός και εκτός στρατού).
        Τέλος συμφωνώ και επαυξάνω ότι ο στρατός δεν είναι και δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως δημόσιο. Οφείλουν βέβαια και οι στρατιωτικοί να συμπεριφέρονται ανάλογα και να μην ξεσυνερίζονται τους υπαλλήλους του δημοσίου!

      • ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

        Ευχαριστώ για την παρατήρηση. Δεν ήξερα πως όταν γράφω με κεφάλαια γράμματα είναι σα να φωνάζω.
        Ωραία, οι στρατιωτικοί δεν είναι σαν το δημόσιο, τότε γιατί κάθε φορά το μισθολογικό τους ειναι ταυτόσημο με τους Δ.Υ; Το 40 ώρο εβδομαδιαίας εργασίας; Οι υπερωρίες;
        Δεν θέλω να μου απαντήσεις EAV, απλά θέλω να γράψω πως οι στρατιωτικοί βάλλονται από παντού, σαν πεις αυτοί φταίνε για όλα τα δεινά της χώρας. Τότε και αυτοί πολύ καλά πράττουν και ζητάνε το «δημοσιοϋπαλληλικό» δίκιο τους, είμαι μαζί τους!
        Όσο για τις γυναίκες θα γράψω ένα: Όταν ένας Ιταλός Στρατηγός, επισκέφτηκε τη ΣΜΥ και είδε τις τόσες πολλές γυναίκες, αστειευόμενος, είπε: «Γιατί τόσες γυναίκες; Θέλετε να καταστρέψετε στο Στρατό σας;»
        Σημείωση: Προέρχομαι από οικογένεια που έχει άνδρες και γυναίκες στις ΕΔ.

      • EAV

        Πάντα θεωρούσα ότι οι στρατιωτικοί, έχοντας ως άξονα της απασχόλησής τους την προετοιμασία για να εμπλακούν σε έναν αγώνα για την υπεράσπιση της υλικής και ηθικής ακεραιότητας της χώρας, έναν αγώνα που προβλέπει να ξεπεράσουν εαυτούς, να διακινδυνεύσουν τη σωματική τους ακεραιότητα και να πεθάνουν, δεν είχαν καμία σχέση με τους λοιπούς υπαλλήλους του δημοσίου.
        Το αν υπόκεινται στο ίδιο καθεστώς -στο οποίο παρεμπιπτώντος βρίσκονται και οι ιερείς- έχει να κάνει με την οργάνωση του δημοσίου τομέα κι όχι με τη φύση του επαγγέλματός τους.
        Η ένστασή μου δεν είχε σκοπό να προσβάλει τις γυναίκες στο στρατό. Θυμάμαι στο Κέντρο ότι η διπλανή ίλη εκπαίδευσης είχε επικεφαλής μια υπίλαρχο που κανείς δεν τολμούσε να σηκώσει κεφάλι. Την είχαν τοποθετήσει γιατί η συγκεκριμένη ίλη είχε «πέσει» κάπως από απόψεως πειθαρχίας. Όταν τελείωσε ο πρώτος κύκλος η ίλη ήταν η καλύτερη στην ταξιαρχία. Έχουν ακουστεί σχόλια για τις γυναίκες σαν του Ιταλού και χειρότερα. Πιστεύω ότι δεν είναι φυλετικό ζήτημα όσο θέμα συνειδητής επιλογής του στρατιωτικού επαγγέλματος. Αν ο/η υποψήφιος/α έχει όσα αναφέρω στην πρώτη παράγραφο, θα βγεί ένας καλός στρατιωτικός. Αν «έτυχε» να πετύχει στη στρατιωτική σχολή για να βάλλει κάπου το κεφάλι του, τότε έχουμε έναν -όχι και τόσο- συνειδητό δημόσιο υπάλληλο.

      • AXEΡΩΝ

        EAV,γράφεις «Όλοι μας ξέρουμε ότι οι γυναίκες δεν υστερούν σε τίποτα αλλά υπερτερούν σε πολλά σημεία από τους άνδρες.»
        Ὅπως;

      • Προβοκάτωρ

        Μάλλον μπερδεύεις τον U.S.Army με τον Greek Army φίλε σε ό,τι αφορά την ισοτιμία μεταξύ ανδρών και γυναικών αλλά και τις ικανότητες τους..

  2. EAV

    Καλημέρα σας κύριοι και χρόνια πολλά σε Ηλίες και Ηλιάνες!

    Βλέπω ότι τα σχόλιά μου έχουν προκαλέσει κάποιους από εσάς. Πιθανώς θεωρείτε ότι οι γυναίκες δεν έχουν θέση στο στράτευμα για διάφορους λόγους αλλά κυρίως διότι δεν έχουν ίση απόδοση με τους άνδρες.

    Ως προς το πρώτο, ο διαχωρισμός των επαγγελμάτων σε «ανδρικά» και «γυναικεία» είναι κατά την άποψή μου ξεπερασμένος. Παράδειγμα αποτελεί -τί άλλο?- το Ισραήλ, που έχει θεσπίσει την υποχρεωτική στράτευση ΚΑΙ για τις γυναίκες οι οποίες υπηρετούν κανονικά. Το αν οι γυναίκες στον ισραηλινό στρατό χρησιμοποιούνται κυρίως σε υποστηρικτικά καθήκοντα και όχι σε μάχιμες θέσεις (πληρώματα αρμάτων μάχης, ειδικές δυνάμεις, βαρέα όπλα κλπ.) είναι κάτι που δεν το γνωρίζω και δεν μπορώ να εκφέρω άποψη. Δύο μόνο παρατηρήσεις: η τοποθέτηση γυναικών σε υποχρέωση στράτευσης σε μια κοινωνία δικαίου είναι η πλέον ενδεδειγμένη. Αν οι γυναίκες είναι κατά το γράμμα και το πνεύμα του νόμου ίσες προς τους άνδρες οφείλουν να έχουν όχι μόνο ίσες ευκαιρίες αλλά και ίσες υποχρεώσεις. Ίσα δικαιώματα στη ζωή ΚΑΙ στον θάνατο.Η δεύτερη παρατήρηση έχει να κάνει με τις επιλογές μιας κοινωνίας για τη θέση των φύλων. Αν το Ισραήλ επιλέγει να μην τοποθετήσει τις γυναίκες σε μάχιμα καθήκοντα, μπορεί να έχει να κάνει με το ότι η κοινωνία του Ισραήλ δεν θα αντιμετωπίσει με την ίδια ψυχραιμία την εικόνα νεκρών γυναικών με την εικόνα νεκρών ανδρών του στρατού της. Μπορεί δηλαδή ο κοινωνικός λόγος να υπερτερεί του νομικού. Το ίδιο σαν αντίληψη επικρατεί και στην Ελλάδα.

    Ως προς την απόδοση των γυναικών στα στρατιωτικά πράγματα, αυτή θα την θεωρήσω σε δύο κατηγορίες: πνευματική διαύγεια και σωματική απόδοση. Ως προς το πρώτο, θεωρώ ότι το γυναικείο μυαλό είναι πιο ικανό για πολύπλοκες και σύνθετες σκέψεις από το ανδρικό. Επίσης, σαν χαρακτήρες επιδεικνύουν περισσότερη επιμονή και αφοσίωση σε έναν σκοπό ενώ η αίσθηση προστασίας και συνεργασίας είναι εξίσου και περισσότερο ισχυρή από των ανδρών. Αν υπάρχουν εξαιρέσεις καλώ τους συνσχολιαστές να μου αποδείξουν ότι αυτό οφείλεται σε εγγενή χαρακτηριστικά και όχι σε μεμονωμένες περιπτώσεις ή τρόπο κοινωνικής ανατροφής. Ως προς το δεύτερο, η μικρότερη σωματική ρώμη και αντοχή αποτελούσε πάντα το αδαμάντινο επιχείρημα για τον αποκλεισμό και παραγκωνισμό των γυναικών από τη στρατιωτική υπηρεσία. Εδώ γνωρίζω ότι αυτό είναι λάθος. Πέρα από προκαταλήψεις και ιδέες που μας καρφώθηκαν στο κεφάλι εξ απαλών ονύχων, μια γυναίκα δεν έχει κατώτερες ικανότητες στη δύναμη, στην αντοχή και στις σωματικές επιδόσεις από τον άνδρα. Μπορεί να χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια για να τα αναπτύξει αλλά οι επιδόσεις των γυναικών στον αθλητισμό δεν είναι κατώτερες των ανδρών. Είναι λάθος να το νομίζουμε και θεωρούσα πάντα λάθος να διαχωρίζουμε εκ των προτέρων τις γυναίκες ως αθλητικά κατώτερες (και στις δοκιμασίες του στρατού). Στο κάτω κάτω, μια μονάδα οφείλει να έχει ίσα κριτήρια για όλα τα μέλη της αν θέλει να κινείται σαν ένα σώμα.

    Είμαι σίγουρος ότι όλοι έχετε παραδείγματα για γυναίκες στο στράτευμα που και κατώτερες επιδόσεις παρουσίαζαν και χόλαιναν ως προς την νοοτροπία. Σας βεβαιώνω ότι έχω γνωρίσει και εγώ τέτοιες περιπτώσεις. Ας αναρωτηθούμε όμως:
    1. Πώς βρέθηκαν εκεί, σε αυτό το πόστο, σε αυτό το στράτευμα και
    2. Δεν γνωρίσατε και πολλούς άνδρες με παρόμοια χαρακτηριστικά;

    Και για να μην μιλάμε μόνο για το Ισραήλ, τρία ακόμα παραδείγματα:
    α΄. Στις τελευταίες φάσεις του Εμφυλίου ο ΔΣ ενέταξε πολλές γυναίκες στα τμήματά του για να καλύψει τα μεγάλα κενά στην επάνδρωσή του. Οι γυναίκες έλαβαν κανονικά μέρος σε συμπλοκές, μάχες πορείες σε μικτά τμήματα με τους άνδρες μοιραζόμενες κακουχίες, καθήκοντα και απώλειες. Δεν υπήρχε καμία αρνητική παρατήρηση για την απόδοσή τους, ενώ η αφοσίωση που επέδειξαν ήταν αξιοθαύμαστη.
    β΄. Τριάντα χρόναι μαίνεται ο πόλεμος στα Κουρδικά βουνά και γυναίκες λαμβάνουν μέρος σε ανταρτικά τμήματα που εμπλέκονται με τον τουρκικό στρατό και την Jandarma. Κανένας διαχωρισμός και καμία υστέρηση.
    γ΄. Η κρίση με έκανε να γνωρίσω μερικές περιπτώσεις γυναικών που πριν δεν τις συναντούσα. Έτσι, παρατήρησα γυναίκα να ξεφορτώνει φορτηγό σηκώνοντας 5-5 τα καφάσια με τα τρόφιμα, είδα γυναίκα μεταφορέα να αναλαμβάνει μόνη ψυγείο και να το κουβαλάει ταχύτατα στον τέταρτο όροφο πολυκατοικίας. Περιττό να σημειώσω ότι πολλοί από εμάς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα από αυτά (εγώ τουλάχιστον όχι!).

    Απάντηση
    • AXEΡΩΝ

      ‘Eπειδή εἶμαι ὁ ἕνας ἀπό αὐτούς που προκλήθηκαν,ἤ μᾶλλον ὁ μόνος,φίλε EAV,θα ἀπαντήσω γενικῶς και ἐπί της ἀρχῆς.
      Χαίρομαι ὅταν διαπιστώνω ἑνδιαφέρον ἐκ μέρους γυναικῶν για την ἄμυνα,και ἔχω συγχαρεί,ἀπό αὐτό ἐδὼ το βήμα,κορίτσια της ἄμυνας.Ἵσως παρηγοροῦμαι,βλέποντας την ἀδιαφορία πολλῶν ἀνδρῶν.
      Ἐπίσης,κάποιες θείες μου ἦταν στον ΔΣΕ.
      Στις ἐπιφυλάξεις μου τώρα.
      Την διατύπωση σου σχετικά με την ἀνωτερότητα των γυναικῶν την βρήκα και την βρίσκω μονολιθική,ἀλλά και ἀτεκμηρίωτη-θα συμφωνήσεις ,πιστεύω,ὅτι ἡ προσωπική ἄποψη δέν εἶναι τεκμήριο.
      Ἀπό πλευρᾶς μου,δέν ἔχω ὑπόψιν στατιστικές που να δείχνουν το ἕνα ἤ το ἄλλο,ἀλλά από προσωπική πείρα,γνωρίζω ὅτι ὑπάρχουν γυναίκες με ἀντίληψη και ἀπόδοση στην ἐργασία τους,κατά περιπτώσεις ἀνώτερη των ἀνδρῶν συναδέλφων,ἀνάλογα ὅμως πάντοτε και με το ἀντικείμενο.
      Σχετικά με την σωματική ρώμη και το πόσο μπορεί να βελτιωθεί σε μία γυναίκα,θα ἀντιπαραθέσω ὅτι ἄν μιλάμε για ὑποχρεωτική θητεία (την ὁποία στην Ἑλλάδα πιστεύω ὅτι δέν θα δούμε ποτέ),οὔτε οἱ ἄνδρες δέν προλαβαίνουν να γίνουν Ράμπο,πόσο μᾶλλον οἱ γυναίκες.
      Ἐξ ἄλλου,στην χώρα μας ἡ εἴσοδος γυναικῶν στις Ε.Δ ἦταν πολιτική ἐπιλογή,και μόνον ὡς φιλοφρόνηση στον γυναικείο πληθυσμό:δυνατότητα ἐπαγγελματικῆς σταδιοδρομίας,για (σχεδόν) ὅποια το ἐπιθυμοῦσε,ἀλλά ὑποχρεωτική στράτευση…ἄ,πά,πά.
      Πολύ παλαιότερα,δεκαετία του ΄80,κάποια φεμινίστρια,ΕΓΑ ἤ ΟΓΕ,μου είπε σε ἐκ του προχείρου συζήτηση σε ἕναν πάγκο με μπροσούρες,ὅτι «ἔπεσε ἀλλο ἕνα ἀνδρικό ὀχυρό»,δηλαδή οἱ Ε.Δ.
      Σε σχετική μου νύξη ὅτι το ὀχυρό θα παραμείνει ἀνδρικό,ὅσο ἡ θητεία εἶναι ἀνδρικό προνόμιο,και ὅτι θα ἐπρεπε να ἰσχύσει και για τις γυναίκες στο πλαίσιο της ἰσότητας,ἀφοῦ πρώτα μου ἀπάντησε με το βλέμμα,ὅπου διάβασα κάτι σάν «ἄσε μας ρε μάγκα»,μου ἔσκασε και το κλοὺ της ὑποθέσεως:«ἐδὼ λέμε να την καταργήσουμε (την θητεία) για τους ἄνδρες,θα την φορτώσουμε και στις γυναίκες;».
      Ἡ ἔκπληξη ἀλλά και ἀμηχανία της μου φάνηκαν τόσο ἀνυπόκριτες,που ἔκτοτε εἶμαι βέβαιος ὅτι στράτευση γυναικῶν στην Ἑλλάδα δέν πρόκειται να δοῦμε,ἡ ὑστερία θα πιάσει …στρατόσφαιρα!
      Ὅπως εἴπες «Μπορεί δηλαδή ο κοινωνικός λόγος να υπερτερεί του νομικού. Το ίδιο σαν αντίληψη επικρατεί και στην Ελλάδα.»
      Μέχρι τότε ὅμως,θα βλέπουμε ὀπερεττικές παραστάσεις με ἀφράτες εποπίνες,που τσιτώνουν τις στολές,να κάνουν ἀέρα σε ὑψώματα στο πλαίσιο κάποιου Πυρπολητή:«εἴδατε,βρέ,παντοῦ πρωτη γραμμή οἱ γυναίκες!»
      Για την ἑμμονή και ἀφοσίωση των γυναικῶν στον σκοπό,ἔχω να παρατηρήσω ὅτι συνηθέστατα ἐκφυλίζεται σε ὑστερία προς τους ὑφισταμένους,προκειμένου να μήν ἀπογοητευθεί ὁ προϊστάμενος.
      Το χειρότερο ἑν προκειμένω,οἱ ΕΕΔ ἀξιοποιοῦν τις γυναίκες κατά κόρον σε τέτοια καθήκοντα,μή ἐπιχειρησιακῆς κατά κανόνα φύσεως,ἑνὼ αὐτό που μας λείπει εἶναι ἡ ἐπάνδρωση,,ἄντε,για να μήν με πείτε σωβινιστή,πλήρωση των μονάδων με ἐπιχειρησιακό προσανατολισμό.
      Ἐγώ,δέν ἔχω δεί ποτέ,ἕστω μία γυναίκα να ὀδηγεί το στάγερ των ὡνίων,μήν πὼ για κανένα βυτιοφόρο ἤ ἀρματοφορέα.
      Και ἀφοὺ ἄνοιξες την κουβέντα με το Ἰσραήλ,θα την κλείσω με το Ἰσραήλ.
      Πρίν χρόνια,ὁ τότε ΠτΔ εἰρωνεύτηκε ὑποψήφιες για την σχολή ἰπταμένων,αὐτές κατέφυγαν στην δικαιοσύνη,και δικαιώθηκαν ὡς προς το ἠθικό μέρος.
      Ἀλλά και ἡ Heyl Ha’Avir ἔκρινε ὅτι μποροῦσε και χωρίς γυναίκες στις μοίρες μάχης.

      Απάντηση
    • Προβοκάτωρ

      Επαναλαμβάνω..μπερδεύεις τον U.S.Army με τον Greek Army.

      Φονικά ένστικτα αναπτύσσει και τελειοποιεί πολύ εύκολα και γρηγορότερα το αρσενικό φύλλο στο ανθρώπινο είδος.Είναι θέμα βιολογίας.Το ίδιο και ηγετικές και στρατιωτικές ικανότητες.
      Το ό,τι στη μάζα, συμπεριλαμβάνονται πολλά άχρηστα άτομα αρσενικά φύλλου δεν αναιρεί τα παραπάνω..

      Απάντηση
      • EAV

        οκ, σταματάω εδώ. Είπα ήδη πολλά. Στη βιολογία έτσι κι αλλιώς δεν ήμουν καλός.

      • Δούκας Γαϊτατζής

        Όπως και να το κάνουμε οι γυναίκες δεν είναι ίδιες με τους άνδρες, δεν μπορούν να είναι, από τα σωματικά καθήκοντα μέχρι θέματα υγιεινής.
        Σε θέματα διανόησης, δεν το συζητώ, εκεί πολλές γυναίκες «ξεσκίζουν» τους άνδρες!.

        Σε ασκήσεις και κακουχίες δεν έχουν μεγάλη αντοχή, αλλά και αν το αποφασίσουν, να πιέσουν τον εαυτό τους για να το πετύχουν, τότε δεν θα είναι γυναίκες. Θα είναι «αντρογυναίκες», θα έχουν χάσει την θηλυκότητα τους, ότι χειρότερο για μια πραγματική γυναικά.(Και πιστέψτε με ελάχιστες είναι αυτές που θα το κάνουν, να πάνε κόντρα στη φύση τους)

        Οι γυναίκες βρήκαν και τα κάνουν! Βρήκαν ένα σύστημα που τις «προστατεύει» ενώ ταυτόχρονα λεει πως προασπίζει την ισότητα, παράδοξο μεν ελληνικό δε!
        Πολλά από αυτά που συμβαίνουν στις ΕΔ με τις γυναίκες είναι κατάλοιπα του μέχρι πρότινος σκληρά ανδροκρατούμενου χώρου, όπου, όπως θα το έχετε παρατηρήσει οι περισσότεροι, πολλές διοικήσεις, «μεταχειρίζονται» τις γυναίκες με διαφορετικό, πιο «ανάλαφρο και ευγενικό» τρόπο από τους άνδρες, οι οποίες (γυναίκες) κάποιες από αυτές έχουν καταθέσει και δικαστικές προσφυγές για να εισέλθουν στις ΕΔ, επικαλούμενες την ισότητα των δύο φύλλων η οποία αναφέρεται και στο Σύνταγμα της Ελλάδας.

        Αφότου περάσουν την πύλη των στρατοπέδων και διαπιστώσουν πως η λάθος νοοτροπία πολλών ανδρών, και μάλιστα υψηλόβαθμων, τις αντιμετωπίζει ως «κοριτσάκια» και «είναι γυναίκες και αύριο μεθαύριο θα γεννήσουν» τότε κάνουν αυτό που επιτάσσει η κακώς εννοούμενη νοοτροπία: Εκμεταλλεύονται το σύστημα που τις θέλει βοηθούς σε γραφεία, διαχειρίσεις, λέσχες, κουρεία, ΚΑΑΥ, υπασπιστήρια και περνάνε «ζάχαρη».
        Φιλος μου που υπηρέτησε σε ειρηνευτικές αποστολές και συνεργάστηκε με στρατούς οι οποίοι έχουν περίπου στο 10% περίπου των μάχιμων τμημάτων γυναίκες (Γάλλοι), μου είπαν πως έχουν δει γαλλιδουλες με ειδικότητα τεχνίτες οχημάτων να δουλεύουν με φόρμες εργασίας, βουτηγμένες στα λάδια και τα γράσα και να επισκευάζουν οχήματα VBL στο πεδίο των επιχειρήσεων, με κινητήρες να κρέμονται κάτω από γερανοφόρα όχημα, και να μη δέχονται βοήθεια από άνδρες!
        Αυτες είναι καλύτερες απο τις δικές μας; ΟΧΙ! Απλά δεν τις καλομάθανε όπως οι δικοί μας «τσορμπατζήδες»… οι οποίοι θα λέγανε «ΡΕ! Το κορίτσι θα βάλετε να δουλέψει, σηκωθείτε να βοηθήσετε;»

        Αγαπητοί, ο Στρατός αλλάζει, αλλά δεν ξέρω προς τα που! Έχω τις αμφιβολίες μου!
        Το θέμα των γυναικών είναι κάτι που πρέπει να προβληματίσει σοβαρά στο μέλλον τους υψηλόβαθμους όπως και το θέμα των ανδρών οι οποίοι μετά από 10-15 χρόνια στο στράτευμα δεν έχουν επαρκείς γνώσεις του αντικειμένου τους.!

        Και φυσικά οι αλλαγές σε οργανισμούς όπως οι ΕΔ ξεκινάνε από ψηλά προς τα κάτω. Από την πυραμίδα της ηγεσίας προς τη βάση.

      • Προβοκάτωρ

        Σουηδέζες,Πολωνέζες,Ιταλίδες,Ισπανίδες,Βελγίδες..οδηγούς αρματοφορέων και αρμάτων,πάσης φύσεως οχημάτων και λοιπών υποστηρικτικών υπηρεσιών με απαράμιλλες ικανότητες (τις περισσότερες φορές και εμφάνιση..) αλλά μέχρι εκεί.
        Όχι greek army, μια-δυο πατσαβούρες (ή όχι), σε κάποιο γραφείο..να βαριούνται,να μιλάνε στο τηλ ή στο smartphone…να κουνιούνται και να χαριεντίζονται με Λχγο και άνω..
        Μόνο αμερικανίδες marines, κομμάτια από τη γυμναστική και πρησμένες από μονόζυγο και πιθανότατα..βοηθήματα.
        Στους σοβαρούς στρατούς..

      • Χαράλαμπος

        O Ελληνικος Στρατος σε ολες τις αποστολές διατηρησης ειρήνης που συμμετείχε, απέσπασε, απο τους συμμαχικους στρατούς με τους οποίους συνεργάστηκε, μόνο σεβασμό και κολακευτικά σχόλια.
        Ρωτηστε να μαθετε τι αποψη ειχαν οι αμερικανοι για τη συνεργασια με τους Ελληνες στο κόσοβο και πως μας θαυμάζανε που με εξοπλισμο υποδεέστερο απο αυτους φερναμε εις περας αποστολες που ήταν σχετικα παρόμοιες με αυτους, ειμαστε δυνατοι και ανθεκτικοι, δυσκολα βρισκεις τετοιο στρατό.

      • Δούκας Γαϊτατζής

        Θέλουμε να μάθουμε και άλλα!
        Χαράλαμπε αν μπορείς, και φυσικά δεν είναι χαρακτηρισμένο ως μυστικό, μπορείς να μοιραστείς κάποια γεγονότα μαζί μας!
        Εχω φίλο που μου έχει μιλήσει για το θύλακα του Αγίου Σάββα και τη Μιτρόβιτσα!

  3. EAV

    Φίλε Αχέρων, καλημέρα!

    Είναι απίστευτο πώς ένα σχόλιο 11 λέξεων εξελίσσεται σε συζήτηση ουσίας με δαιδαλώδεις προεκτάσεις!
    Δεν νομίζω ότι διαφωνούμε επί της αρχής. Απλά θεωρώ ότι η δική μου σκοπιά είναι περισσότερο θεωρητική ενώ η δική σου πιο πρακτική.
    Συμφωνώ και το τόνισα ότι ο τρόπος και ο λόγος εισαγωγής των γυναικών στις ΕΕΔ έγινε με εντελώς λάθος τρόπο, η αξιοποίησή τους υπήρξε παντελώς ανεπαρκής και διακρίνω ακόμα και σήμερα μια αμηχανία της ιεραρχίας για τον ρόλο τους και τις δυνατότητές τους. Η νοοτροπία πολλών από αυτές επιτείνει το πρόβλημα και διαιωνίζει στερεότυπα.
    Θα προτιμήσω όμως να μείνω σε περιπτώσεις γυναικών στις ΕΕΔ που σταδιοδρομούν με υπευθυνότητα και συνείδηση και διαψεύδουν ό,τι αρνητικό υπάρχει. Αξιωματικούς και υπαξιωματικούς που ξεπέρασαν τους άνδρες συναδέλφους τους και σαν επιστήμονες και σαν στρατιώτες. Δεν είναι ο κανόνας αλλα θα έπρεπε να είναι.
    Καθολική στράτευση γυναικών: ναι, περισσότερα προβλήματα από ό,τι μπορώ να μετρήσω. Αλλά με το νόμο θα ήταν και πιο δίκαιο και με κοινωνικούς όρους θα γνωρίζαμε και αντιμετωπίζαμε το άλλο φύλο πιο ειλικρινά. Είμαι σίγουρος ότι κανένας άνδρας δεν θα αισθανόταν άσχημα αν οι 18χρονες είχαν κι αυτές την υποχρέωση να χαλάσουν τη ζαχαρένια τους και να περάσουν 6-12 μήνες κοινοβιακή ζωή, οργανωμένες καθαριότητες, γυμναστική στο ύπαιθρο και -ναι- αντίληψη της έννοιας του πολέμου και του φόβου του θανάτου. Είπαμε: ή είμαστε ίσοι σε όλα ή όχι! Σίγουρα το χάσμα που αντιμετωπίζουμε όλοι όταν επιστρέφοντας από τη θητεία βλέπουμε τις γυναίκες τέσσερα βήματα μπροστά στην επαγγελματική σταδιοδρομία θα αμβλυνθεί. Το ζήτημα όμως σηκώνει πολλή κουβέντα…
    Περί φεμινισμού: Ένα κίνημα του 19ου αιώνα που έφτασε στην Ελλάδα τον 20ό, πλήρως διαστρεβλωμένο και εκπορνευμένο.Μια τερατογέννεση που ουδέποτε βοήθησε οποιονδήποτε άλλον εκτός από τις αυτοαποκαλούμενες φεμινίστριες να δικιολογήσουν τον εγωισμό τους (κάτι σαν τον συνδικαλισμό). Ίσως στο μέλλον η επιστήμη βοηθήσει τους άνδρες να κυοφορούν μόνοι τους ώστε να «πέσει» ένα ακόμα γυναικείο οχυρό (πότε η θητεία προς την πατρίδα συνταυτίστηκε με την εγκυμοσύνη, ειλικρινά δεν ξέρω!).
    Πολλά πράγματα πρέπει να αλλάξουν στην Ελλάδα, πρακτικά και κοινωνικά. Στο χέρι μας είναι να το απαιτήσουμε.

    ΥΓ: Δεν ήξερα ότι η κατάργηση της θητείας ήταν αίτημα από το ’80!

    Απάντηση
    • AXEΡΩΝ

      Μεσάνυχτα και πάλι,ἡ ὥρα μου εἰναι!(xά,χά)
      «πώς ένα σχόλιο 11 λέξεων εξελίσσεται σε συζήτηση ουσίας με δαιδαλώδεις προεκτάσεις!»
      Μα γι΄αὐτό συναντιόμαστε στο διαδίκτυο,φίλε μου.
      «ΥΓ: Δεν ήξερα ότι η κατάργηση της θητείας ήταν αίτημα από το ’80!»
      Πολλά πράγματα δούλευαν στα μουλωχτά ἀπό τότε,ἀπ΄ὅτι κατάλαβα με τα χρόνια.
      Και ἐκείνο το και καλά «γυναικείο κίνημα» του πασοκικοῦ παραρτήματος Ἔνωση Γυναικῶν Ἑλλάδας/Ὁμοσπονδία Γυναικῶν Ἑλλάδας,το μαγαζί της Φρειδερίκης της Β΄,της Μάργκαρετ,ντέ,προωθοῦσε και κρυφές ἀτζέντες,ὅπως με την θητεία,ἀπό ὅτι ὑποψιάστηκα ἤδη τότε,ἀλλά και πιθανόν και με ἄλλες πολιτικές ἀπολήξεις.
      Θυμᾶμαι ἐπίσης την πρεμούρα της σταλινομαοϊκῆς ΣΑΚΕ,να κολλάει ἀφίσσες με σύνθημα «κάτω τα χέρια ἀπό την σοσιαλιστική Ἀλβανία»,σε ὅλη την δεκαετία του ΄80,παράλληλα με κάποια ἐπίμονη πελασγοϊλλυροαρβανιτολογία,ἡ ὁποία ὑποψιάζομαι δέν ἄνθησε τυχαία την ἐποχή ἐκείνη,λίγο πρίν το ΄90 και την λαθροπλημμυρίδα που ἀκολούθησε.
      Ἡ δέ περιβόητη ἄρση του ἑμπολέμου με την Ἀλβανία,ἄλλο ἕνα ἀνδραγάθημα του Κάρολου Π.,χωρίς κανένα,μα κανένα ἀντάλλαγμα για την μειονότητα της Βορείου Ἠπείρου,ἐπιτείνει ἀκόμη περισσότερο τις ὑποψίες μου για βαθμιαία μεθόδευση.
      Μακάρι να γνώριζα ὅλα ὅσα θα ἤθελα,τουλάχιστον ἄς γνώριζα ὅλα ὅσα με ἀφοροῦν,ἀλλά ὅσο γνωρίζω την ἄγνοια μου,δέν χάνω εὐκαιρία για κάποιες ἀπρόοπτες,γι΄ αὐτό ἴσως και ψυχαγωγητικώτατες παρεκβάσεις στις διαδυκτυακές μας περιπλανήσεις.
      Ἔς ἄμεινον.

      Απάντηση

ΔΕΝ επιτρέπονται απαξιωτικοί και υβριστικοί χαρακτηρισμοί εναντίον στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του ιστοτόπου. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές. Οι απόψεις που εκφράζονται δεν αντιπροσωπεύουν εκείνες της "Προέλασης" και δεν πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.

Σχολιάστε

Αρέσει σε %d bloggers: