Ελληνίδες υπηρετούν εδώ και δεκαετίες στον ΕΣ, ακόμα και σε μάχιμες θέσεις σε μοίρες αλεξιπτωτιστών και καταδρομών.

H παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας αρχικά ξεκίνησε να εορτάζεται στις  χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, της Ρωσίας, καθώς και του πρώην σοβιετικού μπλοκ. Θεσμοθετήθηκε επίσημα το 1911 από τη Σοσιαλιστική Διεθνή και αργότερα υιοθετήθηκε και από άλλες χώρες , στις οποίες είχαν γίνει μακροχρόνιοι αγώνες για την ισότητα μεταξύ των φύλων. Σήμερα στον πολιτισμένο κόσμο, η ισότητα ανδρών και γυναικών ως πολίτες θεωρείται δεδομένη και η ημέρα μάλλον έχει χάσει το αρχικό της νόημα.

Σε άλλες περιοχές όμως, κυρίως μουσουλμανικές , παραμένει ισχυρή η αρχική πολιτική σημασία της ημέρας για την υποστήριξη της ισότητας δικαιωμάτων των γυναικών στην εκπαίδευση, στην εργασία και στην κοινωνία γενικότερα.

Υπάρχει όμως ένα ευρύ πεδίο δραστηριοτήτων στον δυτικό κόσμο, που ακόμα και σήμερα η ισοδύναμη συμμετοχή των γυναικών θεωρείται από πολλούς αδύνατη. Φυσικά μιλάμε για τη συμμετοχή γυναικών σε πολεμικές επιχειρήσεις.

Διότι μπορεί να έχουν περάσει δεκαετίες ολόκληρες που αποφασισμένες γυναίκες έχουν πολεμήσει με αξιώσεις στο πλάι των ανδρών, όμως ορισμένα στερεότυπα παραμένουν ισχυρά.

Αξίζει λοιπόν τη σημερινή μέρα να δούμε μερικές ιστορικές φωτογραφίες γυναικών στα όπλα, σε μια σειρά τοπικών αλλά και παγκοσμίων συρράξεων:

Απο την συμμετοχή του ΕΣ στην δύναμη ISAF, στον πόλεμο στο Αφγανιστάν.

1) Μόνο και μόνο η εκπαίδευση στο τυφέκιο μάχης FN FAL (για όσους γνωρίζουν το όπλο) στα χέρια νεαρών Χριστιανών Λιβανέζων (φαλαγγιτών) γυναικών το 1976 , αξίζει σεβασμού. Ο εμφύλιος του Λιβάνου ξέσπασε το 1975. (Photo by Erich Stering/AFP Photo)

2) Ο Αδόλφος Χίτλερ , εκτός από παιδιά , είχε θέσει υπό τα όπλα και νεαρές γερμανίδες. Εδώ , μερικές αιχμάλωτες από Αμερικανούς το 1945. (Photo by Getty Images/Keystone/Hulton Archive)

3) Γιουγκοσλάβες μαχήτριες, εκπαιδευόμενες σε συμμαχικό στρατόπεδο στην Ιταλία το 1944. (Photo by Getty Images/Keystone)

4) Αιγύπτιες μέλη των “liberation battalions”, εκπαιδεύονται στα όπλα κοντά στο Κάιρο για ανταρτοπόλεμο εναντίον των Άγγλων στο Σουέζ το 1951. (Photo by AP Photo)

5) Γιαπωνέζες μαθήτριες γυμνασίου, εκπαιδεύονται στην λογχομαχία από το μιλιταριστικό καθεστώς της χώρας τους το 1937. Προορίζονταν για βοηθητικές μονάδες του Αυτοκρατορικού Στρατού. (Photo by AP Photo)

6) Γυναίκες παρτιζάνοι στο Castelluccio της Ιταλίας, ετοιμάζουν τα όπλα τους για περιπολία με αμερικανούς της 5ης στρατιάς το 1944. (Photo by AP Photo)

7) Έγχρωμες γυναίκες των WAC (Women Army Corps των ΗΠΑ), φωτογραφίζονται στο Camp Shanks της Νέας Υόρκης, πριν φύγουν για το ευρωπαϊκό μέτωπο στις 2/2/1945. (Photo by AP Photo)

8). Εβραίες του Palestine Auxiliary Territorial Service του Βρετανικού Στρατού, εκπαιδεύονται στη χρήση αντιασφυξιογόνων μασκών τον Οκτώβρη του 1942. Πολλές από αυτές υπηρέτησαν στο μέτωπο της Αιγύπτου εναντίον του Άξονα. (Photo by AP Photo)

9) Οι πρώτες στρατευμένες γυναίκες των αμερικανικών WAC (Women Army Corps ) που στάλθηκαν στο μέτωπο της Βόρειας Αφρικής, αναχωρούν αλληλοβοηθούμενες στις 29/1/1943. (Photo by AP Photo)

10) Πολλές ντόπιες γυναίκες στρατεύθηκαν στον ραγδαία αναπτυσσόμενο το 1970 στρατό της Καμπότζης και πολέμησαν κανονικά ως στρατιώτες και νοσηλεύτριες, πλάι σε άντρες εναντίον των Viet Cong που έκαναν τακτικές εισβολές στη χώρα τους. (Photo by Ghislain Bellorget/AP Photo)

11) Οι γυναίκες εν όπλοις της Λιβύης δεν θα μπορούσαν να λείπουν από εδώ, εξάλλου είναι γνωστή η σχετική εμμονή του (απόφοιτου της ελληνικής σχολής Ευελπίδων) συνταγματάρχη Καντάφι. Εδώ παρελαύνουν το 1986 στην Ακαδημία Γυναικών στην Τρίπολη της Λιβύης , κάτω από το αγέρωχο ακόμη βλέμμα του ηγέτη της δικτατορικής κυβέρνησης της χώρας τους. (Photo by Giulio Broglio/AP Photo)

12) Οι γυναίκες στο στρατό του «Υπέρτατου Ηγέτη» της Βόρειας Κορέας είναι ένα δημοφιλές θέαμα τα τελευταία χρόνια, όμως η συμμετοχή τους στον «Ερυθρό Στρατό Εργατών και Αγροτών» της Κορέας , χρονολογείται ήδη εδώ και αρκετές δεκαετίες . Εδώ, πλήρως γυναικεία ομοχειρία Α/Α πυροβόλου ασκείται το 1970. (Photo by AP Photo/Korea News Service)

Πηγή φωτογραφιών: avax.news

15 Σχόλια

  1. evmeniskardianos

    Πριν από πολλές δεκαετίες, ίσως κατά ττις αρχές του 1900, στο χωριό Βλάστη (Μπλάτσι) της Δυτικής Μακεδονίας στο οποίο δεν είχε πατήσει ποτέ Τούρκου πόδι, σκοποβολή για να τους αντιμετωπίσουν μάθαιναν όλοι οι νέοι άνδρες και οι κοπέλες του χωριού.

    Μάλιστα, καλλίτερη σκοπεύτρια μεταξύ όλων, ακόμη και των νέων ανδρών, είχε αναδειχθεί η μακαρίτισα γιαγιά μου η μητέρα του πατέρα μου.

    Ευμέης Καρδιανός

    Απάντηση
    • manolis

      Μακάρι να μην χρειαστει να πιασουν οπλα γυναικες ποτε ξανα στον τοπο μας, αγαπητε Ευμενη.

      Απάντηση
  2. ΑΧΕΡΩΝ

    Ἐγώ θα γκρινιάξω λίγο.
    Ἰσότητα με την αὐστηρή ἕννοια,δέν ὑπάρχει.
    Στον μέν χριστιανικό,δυτικό,και δυτικότροπο κὀσμο,εὐνοοῦνται οἱ γυναίκες (στο ὅνομα της ἰσότητας),στον μουσουλμανικό κόσμο οἱ γυναίκες εἶναι σε καθεστώς κοινωνικῆς/οίκογενειακῆς κηδεμονίας,και σε κοινωνίες στην Ἀσία,Ἀφρική,Λατινική Ἀμερική,ἐσωτερικό της Αὐστραλίας,και Ἀρκτική ζώνη που παλεύουν με την φύση για την καθημερινή τους ἐπίβίωση,δέν τίθεται κἄν θέμα ἰσότητος,χωρίς αὐτό να σημαίνει αὐτομάτως ὅτι ἡ θέση της γυναίκας εἶναι μειονεκτική.
    Ὡστόσο,ἡ στάση του «γυναικείου (φεμινιστικού) κινήματος» ἕναντι του στρατοῦ,δέν εἶναι ἡ συμμετοχή στα βάρη της ἄμυνας σε ἰσότιμη βάση με τους ἄνδρες,με θητεία και τα τοιαύτα,ἀλλά ἀπλώς ἡ δυνατότητα σταδιοδρομίας.(ἔπεσε ἄλλο ἕνα ἀνδρικό κάστρο ἔλεγαν στην Ἑλλάδα οἱ γυναίκες,και ὅχι μόνο οἱ φεμινίστριες,το 1979)
    Προσωπικά,ἐκτιμῶ τις γυναίκες που διαλέγουν το στρατιωτικό στάδιο,περισσότερο ἀπό τους φυγόστρατους ἄνδρες.
    Ἀλλά ἄν ὁ πόλεμος ἀφορᾶ τους πάντες,το πολεμεῖν εἶναι ἀνδρική κατά κανόνα ὑπόθεση.
    Ἀμερικανοί,Βρεττανοί και Κοινοπολιτειακοί,που βρίσκονται μονίμως σε κάποιο μέτωπο,δέν παίρνουν γυναίκες ἐκεί.
    Και ἱστορικά,οἱ γυναίκες συμμετέχουν στην ἄμυνα στις καταστάσεις πολιορκίας,δηλαδή,ὅταν ἡ πατρίδες βρίσκονται σε ἀπελπισμένη ἄμυνα,ἤ και κατοχή.
    Ὅχι στις ἐκστρατείες.
    Και,(γκρίνιας συνέχεια),δέν ἀφιέρωσες οὔτε μία φωτό σε Ἑλληνίδες ὑπό τα ὅπλα,ἤ γενικώτερα σε ἑθνική ὑπηρεσία ἑν καιρῶ πολέμου,ὅπως π.χ τις ἀγωνίστριες της Ἑθνικῆς ἀντιστάσεως,ἤ της Σόνιας Στεφανίδου,πρώτης Ἑλληνίδας ἀλεξιπτωτίστριας,τον καιρό του Β΄ΠΠ.

    Απάντηση
    • manolis

      Το νοημα του φεμινιστικου κινηματος νομιζω ειναι η αρση πολιτικων και κοινωνικων φραγμων που κατατασσουν σε 2η μοιρα τις γυναικες και οχι η γενικη ισοτητα σε ολα οπως παλαιοτερα. Διαφωνω οτι στον δυτικό κοσμο, εὐνοοῦνται οἱ γυναίκες, πχ. τσεκαρε εδω :
      http://ec.europa.eu/justice/gender-equality/gender-pay-gap/index_el.htm
      Nομιζω οτι η επιθυμια σου ικανοποιηθηκε εν μερει, αφου προστεθηκαν συμπατριωτισσες μας υπο τα οπλα και μαλιστα μαχιμες οπως βλεπεις. Ηθελα να καταδειξω ακριβως το οτι γυναικες υπηρετησαν εδω και πολλα χρονια παγκοσμιως σε μαχιμες θεσεις και δεν ξεκινησαν στον …Συριακο πολεμο οπως πιστευουν μερικοι. Επειδη οι ενοπλες γυναικες που πολεμησαν στην Ελλαδα παραπεμπουν κυριως στον εμφυλιο, επελεξα σκοπιμα να μην κανω καμμια σχετικη παραπομπη. Στην προ πολλων ετων θητεια μου ειχα συναντησει στη ΣΧΑΛ γυναικα υπαξ ΚΔ αλεξιπτωτιστρια και μαλιστα ελεγαν οτι ηταν μαχιμη. Σου θυμιζω και την υπολοχαγο ΚΔ-ΑΛΕΞ. στη Στρογγύλη:
      http://defenceline.gr/index.php/enoples-dynameis/stratos-kshras/item/2201-katadromeas
      Οσο για την Σόνια Στεφανίδου, ολη η ιστορία της εδω:
      http://www.army.gr/files/File/ENDIAFERONTA_ARTHRA/H_PRWTH_ELLHNIDA_ALEXIPTOTISTRIA/

      Απάντηση
      • ΑΧΕΡΩΝ

        « Διαφωνω οτι στον δυτικό κοσμο, εὐνοοῦνται οἱ γυναίκες»
        Νά, κάτι τέτοιοι σαν και σένα τις δίνουν θάρρος,και ὅχι οἱ φεμινίστριες.
        Και πέρα ἀπό τις στατιστικές,τις ἐρρωμένες αὐτές του συστήματος,κάνε τον κόπο να ψάξεις το οἱκογενειακό «δίκαιο» σε Εὐρώπη και Βόρειο Ἀμερική,και τα ξαναλέμε.
        Ἐδῶ στην Γερμανία,στα πάρκινγκ,δημόσια και ἰδιωτικά,ἀλλά μαζικῆς χρήσεως,ὅπως των ἐργοστασίων/ἐταιρειῶν,ὑπάρχουν προνομιούχες θέσεις για τις γυναίκες,βγαίνουν γρηγορώτερα στην σύνταξη,«αὐτονοήτως» ἀπαλλάσονται ἀπό την ὑποχρέωση στρατεύσεως,κ.ο.κ,ἀλλά κατά τα ἄλλα,ἰσότητα.Προπάντων.
        Τα τελευταία χρόνια ἔχει γίνει μόδα ἡ ποσόστωση στις ἀνώτερες θέσεις ὅχι μόνο στον δημόσιο,ἀλλά και στον ἰδιωτικό τομέα (κοίτα κατά Νορβηγία).
        Δηλαδή,προσόντα ξε-προσόντα,θα διοριστεί κάποια γυναίκα,ἐπειδή …εἶναι γυναίκα.
        Σκέψου τώρα να εἶσαι ἐσύ ἰδιοκτήτης ἐπιχειρήσεως,και νἄρχεται ὁ νόμος,και να σου ὑποδεικνύει να προσλάβεις ὁπωσδήποτε γυναίκα.
        Και στην Ἀθήνα,στα μέσα της δεκαετίας του ᾿80,προσελήφθησαν μαζικά γυναίκες στις ἀστικές συγκοινωνίες,γιατί ἦταν πολύ σοσιαλιστικό.
        Ὅχι ὅμως νέες,ἄς πούμε στα 20 κάτι,που ἔβγαιναν στην ζωή,ἀλλά παντρεμένες στα σαράντα κάτι-γιατί ἅραγε;
        Ἄν θέλεις,το πιάνουμε το θέμα της εὕνοιας προς τις γυναίκες,και ποιές προεκτάσεις ἔχει.

      • manolis

        Ολα αυτα που αναφερεις, εγιναν κυριως για προστασια σε μονογονεικες οικογενειες, πραγμα πολυ διαδεδομενο στις χωρες της βορειας ευρωπης. Αν τα προσεξεις απευθυνονται συνηθως σε μητερες με παιδια. Οσο για τη χωρα μας, ασχετως αν υπαρχουν ανδρες που βοηθουν, το βαρος ενος νοικοκυριου θεωρηται συνηθως γυναικειο σαμαρι.

      • ΑΧΕΡΩΝ

        Τα προνομιούχα πάρκινγκ δέν ἀφοροῦν μονογονεϊκές οἰκογένειες.
        Και οἱ μονογονεϊκές οἰκογένειες εἶναι κατά 99,99% μητρικές κατά σύμπτωση,ἅρα το μονογονεϊκές εἶναι παραπλανητικός εὐφημισμός.
        Ἐπί της οὐσίας,πριμοδοτοῦνται οἰ διαζευγμένες μητέρες,ἔτσι ἀπλά.
        Ἐνῶ οἱ διαζευγμένοι πατέρες τιμωροῦνται,ἀφοῦ ἐκτός ἀπό τα κερατιάτικα που πληρώνουν,φορολογοῦνται και ὡς ἄγαμοι.

      • manolis

        Ξερεις ποτε εγινε εκρηξη των μονογονεικων οικογενειων? Αμεσως μετα το Β’ΠΠ και ειδικα στην κατεχομενη Γερμανια για ευνοητους λογους…

      • ΑΧΕΡΩΝ

        Και ὅμως,οἱ ρυθμίσεις που εὐνοοῦσαν τις γυναίκεις,ἄρχισαν στην δεκαετία του ᾿60,ὅπως και γενικώτερα οἱ κοινωνικές παροχές.(ἐπιδόματα τέκνων,περισσότερη και ἐπιδοτούμενη ἄδεια διακοπῶν κ.ο.κ).
        Και βεβαίως,ὁ ὅρος μονογονεϊκές ἦταν και παρέμεινε ἕνας εὐφημισμός,καθώς το ὁρθόν θα ἦταν,«οἰκογένειες ἄνευ πατρός».
        Ὁ ὅρος αὐτός ὑπήρχε τουλάχιστον στην Γερμανία,και κάλυπτε τις ἀπορφανισμένες ἀπό πατέρα οἰκογένειες,που βεβαίως δέν ἦταν λίγες μετά τον Α΄ΠΠ,για την ἀκρίβεια ἦταν ἀναλογικά πολύ περισσότερες ἀπό ὅτι μετά τον Β΄ΠΠ.

    • manolis

      Εχω την εντυπωση οτι καποιος εχει κυρηξει 3μερο πενθος και αποχη , μαλλον για τη Σαραποβα.

      Απάντηση
  3. Jerr

    «… παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας…»
    Πφφφ! Μην κάνετε έτσι βρε παιδιά! Μια μέρα είναι, θα περάσει. Μετά κάνουμε κουμάντο εμείς. Άσε που φέτος έχουμε και μία παραπάνω. Σαν να αντιλογίστηκε δηλαδή….

    Απάντηση
  4. manolis

    Εκτος του Ιαπωνικου , και στο ελληνικο ΠΝ επεσε ενα «αβατο» για τις γυναικες:
    Απο τον Σεπτέμβριο του 2015 , υπηρετεί στο υποβρυχιο τυπου 209/1100 «Αμφιτρίτη» το πρώτο γυναικείο στέλεχος του Π.Ν., η νεαρή Σημαιοφόρος Αθηνά Νιτσιοπούλου. Mαλιστα προκειται για το μοναδικό πλέον σκάφος πρωτης γραμμης του στόλου που φέρει γυναικείο όνομα, μετά την «αποστρατεία» της φρεγάτας «Μπουμπουλίνα»:
    http://karenews.blogspot.gr/2016/04/blog-post_27.html

    Απάντηση
    • ΑΧΕΡΩΝ

      Ἀμφιτρίτη,Ἀθηνᾶ,ἄντε και καμμιά Ἄρτεμις και καμμιά Ἀφροδίτη,να ἔχουν οἱ θεές καρρέ για μπιρίμπα.

      Απάντηση

ΔΕΝ επιτρέπονται απαξιωτικοί και υβριστικοί χαρακτηρισμοί εναντίον στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του ιστοτόπου. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές. Οι απόψεις που εκφράζονται δεν αντιπροσωπεύουν εκείνες της "Προέλασης" και δεν πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.

Αρέσει σε %d bloggers: